Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Boven een bepaalde temperatuur word stof omgezet in ozonvieze geur. Dat ruik je wanneer de verwarming voor het eerst aan gaat in het najaar.
Een schone radiator / convector is beter maar het verschil lijkt me niet significant. Heb je de cv al waterzijdig ingeregeld?
edit:
Geen ozon maar vieze geur
Een schone radiator / convector is beter maar het verschil lijkt me niet significant. Heb je de cv al waterzijdig ingeregeld?
edit:
Geen ozon maar vieze geur
[ Voor 8% gewijzigd door busscherski op 19-11-2018 12:32 ]
7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)
Hoe werkt dat dan? Katoenpluis en huidschilfers met temperatuur omzetten in O3?busscherski schreef op maandag 19 november 2018 @ 07:32:
Boven een bepaalde temperatuur word stof omgezet in ozon.
Je kunt de radiatoren reinigen met een smalle plumeau of perslucht, eventueel uit een spuitbus.
Plumeau van boven naar beneden, aan de onderkant de stofzuiger aan dat je stof direkt wegzuigt.
Of stof een negatief effect op de verwarming heeft weet ik niet.
Of stof een negatief effect op de verwarming heeft weet ik niet.
Signatures zijn voor boomers.
Nou, ik weet wel hoe ik het weg kan krijgen, zover ben ik wel
Maar ik ben juist geïnteresseerd in het effect ervan. Kijk, als je radiatoren er zó uit zien:

..dan begrijp ik dat het nogal een effect heeft.
Dan vindt er nauwelijks convectie meer plaats en hou je alleen nog stralingswarmte over. Maar hoeveel effect heeft een beetje stof, een plukje hier en daar? Is een klein laagje stof al problematisch of is het pas te merken/meten als hij behoorlijk dichtgeslibd zit? Heeft het zin om elk jaar al m'n radiatoren met zo'n ragger bij langs te gaan of maakt dat geen verschil in mijn warmtebeleving/energierekening? Dat is meer mijn vraag

..dan begrijp ik dat het nogal een effect heeft.
Je merkt er waarschijnlijk weinig van wanneer je ze ieder jaar even schoonmaakt, tenzij je écht gaat meten.
Waar het om gaat is dat je de luchtstroom vrij houdt. Als er geen lucht meer kan stromen ga je dat écht wel merken.
Mijn vraag is vooral: hoeveel moeite is het in verhouding tot het plezier van wat je er voor terug krijgt?
Waar het om gaat is dat je de luchtstroom vrij houdt. Als er geen lucht meer kan stromen ga je dat écht wel merken.
Mijn vraag is vooral: hoeveel moeite is het in verhouding tot het plezier van wat je er voor terug krijgt?
Dat is ook zo'n beetje mijn vraag, we zitten op één lijn!sypie schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:12:
Pagina: 1