Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• pdbq
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-11-2020
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:19
Ben niet echt bekend met alle ins en outs van hoe het werkt als je geëmigreerd bent, maar volgens mij:

1. Met je AOW kan je volgens mij niks doen, maar zolang je in de EU blijft wonen krijg je die wel gewoon volgens mij uitbetaald, minus eventuele opbouw die je hebt gemist doordat je niet tot je AOW-leeftijd in NL bent blijven wonen. Als je partner enkele jaren in Nederland heeft gewoond heeft ze waarschijnlijk ook recht op een (mini) AOW uitkering.

2. Pensioen. Maakt volgens mij helemaal niet uit waar je woont, die krijg je ook gewoon buiten de EU. Dus er is niet echt een noodzaak om dat uit te laten betalen, of over te laten zetten. Weet ook niet in hoeverre dat allemaal mogelijk is, maar is denk ik sowieso iets wat je moet bespreken met iemand die er verstand van heeft. Zal qua belasting wellicht niet helemaal triviaal zijn omdat je dan waarschijnlijk te maken krijgt met en/of het Nederlandse/Duitse stelsel. En dan is het de vraag wat fiscaal het aantrekkelijkst is.

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:46
Vraag is; waarom zou je. Nederland heeft een uitstekend pensioenstelsel, en het maakt per saldo straks niets uit waar je pensioen vandaan komt.

Zou het gewoon lekker laten doorrollen. Ik woon overigens ook in Duitsland, maar werk wel nog in Nederland.

Nonsensical line goes here <---

• Aikon
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Gewoon lekker laten doorlopen idd, maakt vziw niks uit dat je nu Duitser bent. Afkopen is kiezen voor een lager pensioen, wil je dat wel uberhaupt?

• iLikeNoobies
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 17-06 16:14

iLikeNoobies

With Big Boobies

Als je €2500 op jaarbasis krijgt ligt je pensioen boven de wettelijke afkoopgrens van €470ish per jaar. Het is dan niet mogelijk om af te kopen. Ook niet als je emigreert. Je kan eventueel informeren nasr de mogelijkheden van een internationale waardeoverdracht als je in Duitsland ook pensioen opbouwt. Anders krijg je vanaf je pensioenleeftijd een maandelijkse uitkering.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True