Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon3554
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-06 12:45
Beste forumleden,

Ik heb onlangs een prachtig bord binnen gekregen, namelijk de crosshair VII. Na hem ingebouwd te hebben met een ryzen 7 1700x, super luce rgb 16gb 3000mhz ram en een gtx 1080 strix, startte ik hem op, en ik kwam niet verder dan de bios, het lag aan mijn ram die niet op de QVL stond.
Na een stick eruit getrokken te hebben (en ik heb nu dus 12gb) deed hij het weer, maar ik kon geen verbinding maken met het internet. De Intel adapter stond er niet bij, alleen WAN adapters. Het lag aan mijn powerline. Ik heb hem naar beneden genomen en ná een CMOS reset deed mijn internet het.
Dus ik nam hem weer mee naar boven, sloot hem aan, en hij deed het niet. Dus pakte ik een internet kabel die via het plafond omhoog liep en ik sleepte hem naar mijn pc, volgde precies dezelfde stappen en; hij deed het nog steeds niet. De internet kabel beneden en de kabel die naar boven loop zijn allebei op dezelfde router aangesloten, en ik heb ze allebei op dezelfde poorten aangesloten.

Ik ben in totaal 7 uur met al deze problemen bezig geweest en het is extreem frustrerend geweest.
Ik hoop dat iemand dit probleem herkend en mij misschien kan helpen.

Groetjes Simon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 19:11
Doet hij het op een v/d kabels wel? (dan zou je zeggen dat het netwerk niet goed is of de kabels)
probeer meerdere kabels en poorten op de router om te kijken of het aan het bord ligt

[ Voor 30% gewijzigd door Mel33 op 18-11-2018 15:08 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon3554
Het ligt niet aan het bord, zoals ik al zei, eerder deed hij het wel (toen ik hem naar beneden had gesleept). Ik heb ook alle poorten geprobeerd. Ik heb hem 2dehands overgenomen, en diegene heeft van mijn problemen geen last gehad, en hij had alleen audio problemen die hij met een fresh install van windows heeft opgelost. Ik heb ook een fresh install gedaan, wat geen directe (positieve) gevolgen heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 19:11
Heel vreemd dat hij wel op een van je kabels werkt, kan je die niet verlengen?

Edit:/
Dan is het duidelijk je netwerk.

Reset de router eens en laat de powerline adapters even achterwege

[ Voor 43% gewijzigd door Mel33 op 18-11-2018 15:27 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je overtuigd bent dat het aan je netwerk ligt, is het wel zo handig om daar meer over de beschrijven dan "mijn powerline" - we zijn niet helderziend en het probleem zit geheid in een van de dingen die we nu niet weten.

Wat we wel weten: dit is geen moederbordprobleem, dus hoort het ook niet thuis in PMG. Ik verplaats naar Netwerken.

Move PMG -> VB

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon3554
Sorry dat ik zo laat reageer, mijn powerline is een tp-link TL-WPA4220 kit. Mijn router is een FritzBox 7360 V2. Ik heb allebei al een keertje gereset, wat niks heeft opgeleverd. Wat ik vergeten was te zeggen is dat ik ook al een fresh install van windows heb gedaan.
Pagina: 1