Vandaag mijn Ubuntu 18.04 handmatig voorzien van de laatste Unifi installatie. Omdat deze upgrade niet beschikbaar was via apt (omdat hij mongodb 3.6.0 verwacht en ik mongodb 3.6.3 had) heb ik deze update gedownload via "apt-get download unifi", daarna heb ik de file geinstalleerd met "sudo dpkg --force-depends -i unifi_5.9.29-11384-1_all.deb" waarna deze package netjes geinstalleerd is. Succes dacht ik
Echter, nu kan ik helemaal niks meer installeren met "apt" of "apt-get" zonder dat ik de volgende foutmelding krijgt (zowel bij "upgrade" of "install")
Echter, als ik "apt --fix-broken install" uitvoer wil hij unifi + bijbehorende dependencies weer verwijderen, dat wil ik juist niet
Hoe zorg ik ervoor dat mijn apt deze dependencies negeert?

Echter, nu kan ik helemaal niks meer installeren met "apt" of "apt-get" zonder dat ik de volgende foutmelding krijgt (zowel bij "upgrade" of "install")
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| roy@server:~$ sudo apt upgrade Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done You might want to run 'apt --fix-broken install' to correct these. The following packages have unmet dependencies: unifi : Depends: mongodb-server (< 1:3.6.0) but 1:3.6.3-0ubuntu1 is installed or mongodb-10gen (< 3.6.0) but it is not installable or mongodb-org-server (< 3.6.0) but it is not installable E: Unmet dependencies. Try 'apt --fix-broken install' with no packages (or specify a solution). |
Echter, als ik "apt --fix-broken install" uitvoer wil hij unifi + bijbehorende dependencies weer verwijderen, dat wil ik juist niet