Vraag/probleem:
Ik heb een chromecast op mijn versterker aangesloten via HDMI, daarnaast ook de televisie via de ARC-hdmi poort icm optische kabel...
Porbleem is dat wanneer ik puur audio via de chomecast afspeel op de versterker, met de tv uit (slaapstand/standby) er continu kleine uitvallen in de audio zijn van 1 tot enkele seconden. De speaker indicatie op de versterker valt dan ook weg...
Als de tv aan staat is er niets aan de hand...
Ik ben vooral op zoek naar tips, ervaringen, mensen die iets soortgelijks hebben met een bepaald merk (als in, ligt het aan de tv, de versterker, is het een algemeen probleem?)
Relevante hardware
Denon AVR-X1200W
Sony 43W805c
Google Chromecast 2015
Tot nu toe geprobeerd:
Ik heb een chromecast op mijn versterker aangesloten via HDMI, daarnaast ook de televisie via de ARC-hdmi poort icm optische kabel...
Porbleem is dat wanneer ik puur audio via de chomecast afspeel op de versterker, met de tv uit (slaapstand/standby) er continu kleine uitvallen in de audio zijn van 1 tot enkele seconden. De speaker indicatie op de versterker valt dan ook weg...
Als de tv aan staat is er niets aan de hand...
Ik ben vooral op zoek naar tips, ervaringen, mensen die iets soortgelijks hebben met een bepaald merk (als in, ligt het aan de tv, de versterker, is het een algemeen probleem?)
Relevante hardware
Denon AVR-X1200W
Sony 43W805c
Google Chromecast 2015
Tot nu toe geprobeerd:
- Alle CEC/sync/link opties op zowel de versterker als tv staan uit..
- Eerst was de tv puur via hdmi-arc verbonden, audio loopt nu over optische kabel..
- Firmware versterker, tv en chromecast zijn up to date
- Verschillende HDMI poorten op de tv geprobeerd (Op de versterker kan ik alleen de ARC hdmi poort gebruiken voor de tv aangezien de chromecast in de receiver zit en dit de enige poort is die video doorstuurt wanneer ik youtube of netflix wil casten bijvoorbeeld.
- Als ik de hdmi kabel uit de ARC poort trek (of uit de tv) lijkt er geen issue
- Verschillende HDMI kabels geprobeerd voor de TV/versterker verbinding
- Andere chromecast (van de slaapkamer, ook 2015 model) geprobeerd
- Probleem treedt met alle vormen van audio op, google music, tunein internet radio, etc
- Verschillende hdmi poorten op de receiver geprobeerd
[Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 18-11-2018 15:59]