Toon posts:

HDMI audio storing door ARC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37
Vraag/probleem:

Ik heb een chromecast op mijn versterker aangesloten via HDMI, daarnaast ook de televisie via de ARC-hdmi poort icm optische kabel...

Porbleem is dat wanneer ik puur audio via de chomecast afspeel op de versterker, met de tv uit (slaapstand/standby) er continu kleine uitvallen in de audio zijn van 1 tot enkele seconden. De speaker indicatie op de versterker valt dan ook weg...

Als de tv aan staat is er niets aan de hand...

Ik ben vooral op zoek naar tips, ervaringen, mensen die iets soortgelijks hebben met een bepaald merk (als in, ligt het aan de tv, de versterker, is het een algemeen probleem?)

Relevante hardware

Denon AVR-X1200W
Sony 43W805c
Google Chromecast 2015

Tot nu toe geprobeerd:
  • Alle CEC/sync/link opties op zowel de versterker als tv staan uit..
  • Eerst was de tv puur via hdmi-arc verbonden, audio loopt nu over optische kabel..
  • Firmware versterker, tv en chromecast zijn up to date
  • Verschillende HDMI poorten op de tv geprobeerd (Op de versterker kan ik alleen de ARC hdmi poort gebruiken voor de tv aangezien de chromecast in de receiver zit en dit de enige poort is die video doorstuurt wanneer ik youtube of netflix wil casten bijvoorbeeld.
  • Als ik de hdmi kabel uit de ARC poort trek (of uit de tv) lijkt er geen issue
  • Verschillende HDMI kabels geprobeerd voor de TV/versterker verbinding
  • Andere chromecast (van de slaapkamer, ook 2015 model) geprobeerd
  • Probleem treedt met alle vormen van audio op, google music, tunein internet radio, etc
  • Verschillende hdmi poorten op de receiver geprobeerd
Allemaal zonder effect... Ben bang dat ik een nieuwe versterker moet aanschaffen om dit op te lossen (of evt een extra audio chromecast), maar misschien dat iemand hier nog tips, raad, ervaringen of info heeft?

[Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 18-11-2018 15:59]

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat ondersteunt die GC qua audio dat je dat niet rechtstreeks op je Denon kunt doen? Die Denon snapt toch ook Spotify, tunein, dlna etc? Of ben ik hou gek? Wat is dan de toegevoerde waarde vam de GC bij de receiver?
De GC is in principe primair voor video. Sluit dat ding eens rechtstreeks aan op je TV ipv op je receiver, daar joort ie thuis. Het is geen GC audio ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• m0ridin
Heb ook een google home, die werkt soepel met de chromecast dus dat vooral. Luister verder vooral muziek via google music, heb geen spotify... Geen idee wat ik allemaal wel en niet aan de praat kan krijgen met die denon, maar lijkt me dat ik toch ook normaal geluid uit die chromecast moet kunnen krijgen zonder beeld (en het feit dat het werkt wanneer de tv niet op de receiver is aangesloten duidt daar ook wel op).

En tja, als ik puur muziek luister hoef ik niet perse continu ook mijn tv aan te hebben hoor... Maar ik neig in eerste instantie naar ook maar een GC audio kopen om te zien of het daar wel goed mee werkt. Is de laagste investering in eerste instantie.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dat was ook mijn gedachte, een GC audio is er meer op gemaakt. HDMI handschakes icm ARC zijn een kriem om te debuggen.

Waar ik ook aan zit te denken, en die investering isnog goedkoper: hang je GC via een HDMI audio extractor aan je TV. En dan de audio via een aparte kabel (optisch, coaxiaal) naar de Denon. Dan heb je voor audio gewoon een aparte bron op je receiver, en bij video pak je alsnog de TV als bron.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• m0ridin
Thanks, die optie zat ik ook naar te kijken... nou zijn de eerste splitters/extractors die ik vind alsnog even duur als een GC audio dus even kijken wat handiger is :P

Maar denk dat dat de enige opties zijn idd, alles al geprobeerd verder qua settings, aansluitingen, kabels, etc..

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

https://nl.aliexpress.com...SearchText=hdmi+extractor

Je moet ze iig niet in NL kopen, dan zijn ze idd even duur als een GC audio ;)

Maar die jezelf eens een lol, probeer Spotify eens, is gratis. En zet je muziekbibliotheek op een DLNA server om mee te testen. Die Denon snapt dat allemaal. Je hoeft niet zo moeilijk te doen, alternatieven zat. Bovendien heet spotify ws veel meer muziek dan Google ;)

• m0ridin
The Eagle schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:33:
https://nl.aliexpress.com...SearchText=hdmi+extractor

Je moet ze iig niet in NL kopen, dan zijn ze idd even duur als een GC audio ;)

Maar die jezelf eens een lol, probeer Spotify eens, is gratis. En zet je muziekbibliotheek op een DLNA server om mee te testen. Die Denon snapt dat allemaal. Je hoeft niet zo moeilijk te doen, alternatieven zat. Bovendien heet spotify ws veel meer muziek dan Google ;)
Ik ben ongeduldig he ;)

Ondertussen dus ook een chromecast audio besteld die morgenavond binnenkomt, ook omdat ALS het een receiver hdmi issue is ik niet 100% zeker ben dat splitten vd audio het op gaat lossen (als de source, hdmi dus, weg valt kan de audio ook niet doorgestuurd worden... tenzij ik m in de tv prik)

Fun fact, ik ben destijds naar google music gegaan omdat spotify geen cast optie had (en het echt TE lang duurde voor het kwam). Qua aanbod valt het wel mee, redelijk gelijkwaardig... daarnaast heb ik ook youtube red dus die combi is ook weer fijn.

Anyway, cc audio onderweg. Ga ik waarschijnlijk in de tussentijd ook zo'n splitter uit china bestellen want waarom niet ;) Komt goed... uiteindelijk... ;)

• Juriep
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-11-2018
ik heb een oplossing voor de arc in iedergeval voor mijn LG tv met onkyo avr
sluit alles aan op de tv waarbij alleen de blu-ray speler rechtstreeks op de avr aangesloten zit
alles rust bij het geluid op de tv verzetten naar geluid ARC problem solved mijn avr zette automatisch de arc aan

volgens onkyo klanteservice zit het probleem in de bt2020 dat is de nieuwe standaard voor ultra hd tv's
waarbij je clashes en crashes krijgt als je niet de bronapparatuur rechtstreeks op de tv aansluit aangezien bron apparatuur verschillende formats bezit hdr hlg bt2020 enz

MVG juriep

• m0ridin
Even een update trouwens, draait ondertussen met de chromecast audio en sindsdien geen issues meer...

volgens mij had ik het al geprobeerd met puur de chromecast en tv aangesloten op de receiver (hele punt was namelijk de cc kunnen gebruiken zonder de tv aan te hebben staan) maar dat loste het niet op.

(De splitter is nog niet binnen, maar die hou ik dan wel als backup of voor een ander doel ;) )
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee