Vraag

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:13
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Android smartphone. Het is belangrijk dat de telefoon vaak updates krijgt (eigenlijk het liefst maandelijks) en een grote commumity voor custom roms heeft. Verder zoek ik een smartphone met een goede accuduur en een goed fel scherm, zodat ik kan navigeren op de fiets.

Wat is je budget?
Ik heb diverse Nokia's, Xiaomi's en de Oneplus 6(T) op het oog. Deze staan er om bekend een goed updatebeleid te hebben. Tevens hebben in ieder geval de Xiaomi's en de Oneplus een actieve cummunity voor custom roms. 600 euro vind ik veel geld voor een telefoon, maar ik ben wel op zoek naar een goede telefoon. Als de oneplus 6T de beste in mijn geval is, dan koop ik die. Ik heb geen zin meer in een 'net niet' smartphone en met black-friday krijg je ook een goede korting.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Navigeren op de fiets, lopend navigeren, later als ik een rijbewijs heb misschien ook als navigatie in de auto. NFC voor draadloos betalen is een nice to have. Ik zie nu nog niet echt het nut van NFC, maar het zou zonde zijn als blijkt dat ik over 2 jaar wel NFC nodig heb. Verder standaard gebruik. Ik heb absoluut geen high-end telefoon nodig. De lumia 650 die ik nu heb is prima. Voor het navigeren wel handig als de telefoon in een smartphonehouder voor de fiets past (moet ik nog aanschaffen) en een beetje fel kan, zodat ik tijdens het fietsen het scherm kan aflezen. Ook is batterij belangrijk, omdat navigeren natuurlijk erg veel batterij kost.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nokia 6, Nokia 7 Plus, Xiaomi mi A2(lite), Xiaomi mi Pocophone f1, Xiaomi Mi Mix 2S, Xiaomi Mi 8, oneplus 6(T).

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke telefoon van mijn shortlist voldoet het beste aan mijn eisen? (fel scherm, goede accuduur tijdens navigeren) . Ook is het belangrijk dat bellen goed werkt. Nu hoor ik de ander nauwelijks en moet ik de speaker aanzetten. Dat zou ik graag willen oplossen.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:04
Gezien de relatief grote accu en Android One updatebeleid (plus dat Android One kaal is zonder schil van de fabrikant dus zuiniger) zou ik de Nokia 7 plus adviseren

• hoi1234
swhnld schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:40:
Gezien de relatief grote accu en Android One updatebeleid (plus dat Android One kaal is zonder schil van de fabrikant dus zuiniger) zou ik de Nokia 7 plus adviseren
En dat scherm is dan voldoende fel? Volgens de reviews heeft het scherm een stuk minder cd/m2. Maar weet niet hoe zich dat vertaalt in afleesleesbaarheid? Dat is ook lastig. Accu's kun je vergelijken. Als accu 1 twee uur haalt en accu 2 drie uur, kun je een keuze maken. Maar cd/m2 zegt me niks. Wanneer is het scherm fel genoeg voor direct zonlicht en wanneer niet? En wat betekent het als scherm 1 300 cd/m2 haalt en scherm 2 600cd/m2 haalt. Het is belangrijk dat het scherm echt voldoende fel is. Anders ben ik alsnog nergens, omdat ik het scherm niet kan aflezen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:04
Hoe hoger de helderheid hoe beter het scherm afleesbaar kan zijn afhankelijk ook van contrast.
Oled schermen als in Samsung S9 zijn daar een betere keuze.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 13:58
hoi1234 schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:53:
[...]

En dat scherm is dan voldoende fel? Volgens de reviews heeft het scherm een stuk minder cd/m2. Maar weet niet hoe zich dat vertaalt in afleesleesbaarheid? Dat is ook lastig. Accu's kun je vergelijken. Als accu 1 twee uur haalt en accu 2 drie uur, kun je een keuze maken. Maar cd/m2 zegt me niks. Wanneer is het scherm fel genoeg voor direct zonlicht en wanneer niet? En wat betekent het als scherm 1 300 cd/m2 haalt en scherm 2 600cd/m2 haalt. Het is belangrijk dat het scherm echt voldoende fel is. Anders ben ik alsnog nergens, omdat ik het scherm niet kan aflezen.
Voor fotografie kalibreer ik mijn monitor op 100cd/m2. Dat wijkt niet heel veel af van een standaard pc monitor. Misschien helpt dit gegeven om de cd/m2 waarde een beetje in perspectief te zetten.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

hoi1234 schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:53:
[...]

En dat scherm is dan voldoende fel?
Je Nokia kwam niet verder dan 375cd/m... Een super high-end TV komt ergens tussen de 600cd/m (fullscreen) en 1400cd/m (lokaal). Dus tenzij je blind wil worden door op 30cm (kijkafstand naar je smartphone) zo dicht op een TV zou gaan zitten op maximale helderheid, ik zou me eens inlezen in wat die waarden betekenen en hoe bepaalde reviews die waarden beschrijven bijvoorbeeld 's nachts, binnen, in zonlicht etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• hoi1234
MAX3400 schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:00:
[...]

Je Nokia kwam niet verder dan 375cd/m... Een super high-end TV komt ergens tussen de 600cd/m (fullscreen) en 1400cd/m (lokaal). Dus tenzij je blind wil worden door op 30cm (kijkafstand naar je smartphone) zo dicht op een TV zou gaan zitten op maximale helderheid, ik zou me eens inlezen in wat die waarden betekenen en hoe bepaalde reviews die waarden beschrijven bijvoorbeeld 's nachts, binnen, in zonlicht etc.
Goed idee. Ik ga overigens natuurlijk niet continue maximale helderheid gebruiken. Meestal heb ik het scherm op automatische helderheid staan. Ik heb een tijdje een huawei g700 als navigatie gebruikt en die was bijvoorbeeld nauwelijks af te lezen tijdens navigeren. Dan heb ik gewoon niks aan de navigatie en die heb ik wel nodig. Ben echt een noob in de weg vinden. Het lukt me wel om uiteindelijk op de bestemming te komen zonder navigatie, maar het duurt gewoon veel langer. Een OP6T is duur, maar als ik dan fatsoenlijk kan navigeren terwijl dat niet met een goedkopere smartphone kan, dan koop ik gewoon de OP6T.
@MAX3400 heb je een goede bron die uitlegt wat cd/m2 precies is? Kan er zelf niet echt één vinden. Neig nu namelijk toch naar de OP, omdat ik overal wel lees dat er mensen zijn waarbij het scherm van de nokia 7 plus niet fel genoeg kan.

Hoe zit het eigenlijk met het updatebeleid van xiaomi en OP? Brengen ze iedere maand securityupdates uit? Of hoe vaak doen ze dat?

[Voor 8% gewijzigd door hoi1234 op 19-11-2018 22:56]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee