Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESTANNY
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-03 22:07
Hey,

Sinds enkele dagen kunnen Internet Explorer en Edge niet meer op internet. Daarentegen Google Chrome and Firefox hebben geen enkele moeite. Ik heb al een reset van Edge gedaan, de connectie settings van Internet Explorer nagekeken, helaas zonder resultaat.

De volgende melding wordt er getoond:
Can’t reach this page

•Make sure the web address http://www.google.com is correct
•Search for this site on Bing
•Refresh the page

More information

The DNS server might be having problems.
Error Code: INET_E_RESOURCE_NOT_FOUND
Ik kan even niet inbeelden dat ik iets geïnstalleerd heb buiten een update van foobar2000.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Thanks

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat zegt de event log?
Welke Windows versie?
Wat is je IPv4 route?
Wat is je IPv6 route?
De Foobar2000 app al verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESTANNY
Hey,

De eventlog zegt niets relevants.
Windows 10 Enterprise
192.168.1.x/255.255.255.0 Gateway 192.168.1.1, DNS: 8.8.8.8 en 4.4.4.4
IPV6 gebruik ik niet, staat uit
Yep Foobar verwijderd, even herstart, hetzelfde resultaat.

Heb ook net een andere account aangemaakt en met die account ingelogd, wat een miserie die vragen toch in het begin. Hetzelfde probleem. Het is dus niet enkel mijn account.

I hoop dat ik kan vinden wat er scheelt anders zal het "opnieuw" een nieuwe installatie worden. Had al eens problemen met No Sound in game. Zelfs Microsoft kon er niet aan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:59
verwijder je netwerkadapter eens van onder de device manager. Kan een probleem met de driver zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESTANNY
Google Chrome en Firefox en andere applicaties hebben geen last van dit probleem, dus zou ik vreemd vinden. Ik kan online gamen, VPN connecties aanleggen, windows update,...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
ESTANNY schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:44:
De eventlog zegt niets relevants.
Windows 10 Enterprise
Welke Windows versie?
IPV6 gebruik ik niet, staat uit
Hoe heb je dit uitgeschakeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zet eens je primaire DNS niet naar Google maar naar je netwerk default?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:22

grimson

domeingrommer

Je hebt vast Windows 10 Enterprise (1809) in gebruik?

[ Voor 103% gewijzigd door grimson op 18-11-2018 13:15 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
grimson schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:10:
Je hebt vast Windows 10 Enterprise (1809) in gebruik?
Voor 1809 is de fix simpel.
TS geeft echter niet aan welke Windows versie van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESTANNY
Ja het is Windows 10 Enterprise 1809

IPV6 kan je uitschakelen in de netwerk adapter settings, gewoon uitvinken.

Ik ga eens kijken naar je fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarom schakel je IPv6 überhaupt uit? Als het je om security te doen is dan kun je beter IPv4 uitschakelen :)

(IPv6 is per definitie IPSec terwijl IPv4 initieel niet eens ontworpen is om veilig te kunnen zijn.)

[ Voor 35% gewijzigd door Will_M op 18-11-2018 14:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESTANNY
Ik heb IPV6 terug ingeschakeld, maar hetzelfde resultaat, wel heb ik nog niet herstart, moet even wat werk doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESTANNY
Net mijn Windows opnieuw opgestart met IPv6 enabled, zelfde resultaat, dus de fix is niet van toepassing op mijn probleem.

Ik heb ook mijn netwerk driver gedeïnstalleerd en drivers verwijderd. Na opnieuw installeren, terug de juiste IPv4 configuratie terug gezet. Zelfde probleem. :-/ arg... frustrerend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Is het een legitieme Enterprise, en je hoort bij een bedrijf? Goedkope activatie code? Of van dat kant en klaar spul wat je op Usenet kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ik had precies het zelfde probleem (al weken)... Afgelopen week was het ineens opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 262853

ESTANNY schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:29:
Ja het is Windows 10 Enterprise 1809
Even langs systeembeheer dan morgen, die hebben vast een oplossing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESTANNY
Jup alles legaal, probleem is dat ik verantwoordelijk ben voor alles op het OS omdat ik speciale permissies heb. Ik denk dat ik het openieuw ga installeren, het is niet dringend, dus kan ik rustig alles voorbereiden om snel mijn settings terug te hebben zoals het nu is. Er is niet veel op geïnstalleerd maar toch wil ja al de custom windows settings terug.

Mocht tof zijn als dat ge-exporteerd kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ESTANNY schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:34:
Jup alles legaal, probleem is dat ik verantwoordelijk ben voor alles op het OS omdat ik speciale permissies heb. Ik denk dat ik het openieuw ga installeren, het is niet dringend, dus kan ik rustig alles voorbereiden om snel mijn settings terug te hebben zoals het nu is. Er is niet veel op geïnstalleerd maar toch wil ja al de custom windows settings terug.

Mocht tof zijn als dat ge-exporteerd kon worden.
Toevallig een "Azure AD" joined machientje waarmee je (automatisch) een VPN naar het LAN van je werkgever opzet (en daar vervolgens de internet connectie over probeert te maken)?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 14:40

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Is het alleen IE en Edge of ook bijv Microsoft Store en apps die via deze geïnstalleerd worden?

Ik heb namelijk een probleem gehad waarbij alle Windows Store apps en IE spontaan niet meer op internet kunnen, maar alle andere applicaties wel.

Heb ontdekt dat in mijn geval het kwam door mijn netwerk van Public naar Private te zetten.
Firewalls voor beide public en private doorzocht, maar deze stonden allemaal gewoon goed.
Netwerk settings veranderen en dergelijke werkte ook niet in mijn geval. IPv6 stond bijv gewoon aan.

Heb het uiteindelijk opgelost door een Network Reset te runnen, waarna het allemaal weer werkte.
Network Reset
  1. Select the Start button, then select Settings > Network & Internet > Status > Network reset.
  2. On the Network reset screen, select Reset now > Yes to confirm.
    Wait for your PC to restart and see if that fixes the problem.
Geen idee wat er na de netwerk reset anders is. Heb namelijk niets kunnen vinden wat nu anders was dan voorheen.

[ Voor 10% gewijzigd door ErikRedbeard op 18-11-2018 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESTANNY
Net even de Microsoft Store getest en inderdaad die kan ook niet op internet. Net een Network reset gedaan zoals je hebt voorgesteld. Maar helaas het zelfde. Heb ook het netwerk van Public naar Private gezet, geen verandering. Chrome en zo meer werkt gewoon wel.

Toch bedankt voor de voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-06 17:45
Heb je toevallig een programma als Hostman gebruikt die aanraad om je DNS Client service uit te zetten? Dit omdat die (zogenaamd) in de soep draait bij het hebben van een hostfile met veel entries. Ik kan me namelijk herinneren dat als deze service uit staat in ieder geval Edge en Windows Store (en de meeste Apps) niet meer op internet kunnen.

Windows Key + R (run) > services.msc > DNS Client
Kijk of deze of Automatic (Trigger Start) staat

(Als het goed is kan deze eigenlijk al niet meer uitgezet worden sinds in ieder geval 1803 maar ik kan me herinneren dat dit voorheen wel het geval was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:49

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@ESTANNY Heb je bewust 4.4.4.4 als secundaire DNS ingesteld? Zo ja, ben je er van bewust dat dat geen DNS-server van Google is (in tegenstelling tot 8.8.8.8)?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESTANNY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Oh, check ook nog even of je Time Service wel draait.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESTANNY
@MAX3400 De Windows Time service staat op Manual (Triggered), heb het eens gestart, maar hetzelfde effect. Tijd stond/staat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESTANNY
Ik weet niet wat er gebeurt is, maar plots werkt Internet Explorer en Edge weer. Hoewel de Microsoft Store niet werkt, die geeft nog aan dat er een connectie probleem is. Ik gebruik dat toch niet dus dat boeit me zo niet. hmmm dit is vervelend.

Update 20/11/2018, na een reboot heb ik weer hetzelfde probleem. Ik denk dat ik terug naar Windows 7 ga. Die Windows 10 is echt bogus.

[ Voor 22% gewijzigd door ESTANNY op 20-11-2018 08:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ESTANNY
Het probleem is opgelost. De oorzaak: Symantec Endpoint Antivirus. Meer info: https://www.symantec.com/...e-edge-traffic-not-chrome

Ik heb een clean tool en de installatie bestanden gekregen van systeembeheer en probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 13:36

CAP-Team

XBL: CAPTeam

De oktober update eist ook dat IPv6 aan staat, anders kan alles wat Windows-eigen is (IE, Edge, Windows Store) niet op internet, en Chrome wel.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESTANNY
Dat had ik inderdaad afgevinkt, maar weer aangevinkt na één van de eerste posts. Helaas was dat het probleem dus niet.

Van de systeem beheerder kreeg ik te horen dat het Symantec Endpoint Antivirus was en hij had gelijk. Het blijkt soms voor te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:10

Nibbz

Postmaster General

Proxy settings in IE/Edge?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESTANNY
Nee, allemaal gechecked. Ik moest de test doen om Symantec Endpoint Protection te disablen en terug te enablen. Plots werkte IE tot een reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52
Windows 10 1809 sloopt IE/Edge in veel gevallen, oorzaak kan bij Ipv6 liggen, network security zone (public / domain / private) of bij de AV oplossing.
Ik heb op mijn werk PC ook bepaalde items van de AV oplossing uit moeten schakelen om Edge weer te kunnen gebruiken.
Pagina: 1