Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Joost124
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 15:24
Mijn vraag
Het is een klein vraagje, maar wel een zeer grote irritatie van mij.
1 tik op mijn Bluetooth headset roept gelijk cortana op. Dit is heel vervelend omdat ze touchgevoelig zijn en als ik bijvoorbeeld in bed lig, mijn jas aantrek, etc, etc, wordt de hele tijd cortana opgeroepen. Het gaat om Huawei Freebuds, mocht dat uitmaken. Op mijn telefoon waren er 2 tikken nodig om de voice assistant op te roepen (maar die heb ik helemaal uitgeschakeld) maar als mijn oortjes met mijn laptop zijn verbonden wordt met praktisch iedere beweging van het linker oortje cortana weer opgeroepen.

Dus de vraag: Hoe zorg ik ervoor dat cortana niet wordt geopend vanuit een Bluetooth headset?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10, nieuwste versie die er is

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Google, instellingen en nog eens google. Helaas kan ik helemaal niks vinden over BT request commands voor cortana.

Alvast super bedankt, het kan een grote irritatie oplossen _/-\o_

[Voor 5% gewijzigd door Joost124 op 18-11-2018 12:03]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Joost124 schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:33:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Tja, eigenlijk niets 8)7
https://www.windowscentra...s-10-fall-creators-update ?

Aangezien je Cortana gebruikt, had je toch ook tegen Windows 10 kunnen zeggen "Cortana Settings" en zeer waarschijnlijk was je dan ook terecht gekomen in de schermen uit bovenstaand artikel?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Joost124
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 15:24
Zal mijn post even aanpassen. Het is namelijk niet te verhelpen met een aanpassing in de cortana settings. Hier is überhaupt niks te vinden over bluetooth requestst.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True