File kopieren van ipad naar usr/php70 folder op synology

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 22:40
Ben al een aantal uur bezig om een .ini file welke op mijn iPad staat te kopiëren naar de usr/php70 folder op mijn synology ds218play. Ik denk dat ik hiervoor een telnet sessie op moet zetten, aanloggen op root van de synology, en dan een copy command in moet voeren via mijn telnet sessie. Maar hoe?
Copy van locatie x naar de usr/php70 folder lukt niet, command (copy) not found.
Bestaat er een andere manier om mijn file op de iPad in de usr/php70 folder van mijn Nas te krijgen?
...

Beste antwoord (via CheopsChefren op 21-11-2018 22:53)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Orion84 schreef op zondag 18 november 2018 @ 03:26:
[...]

Zijn opmerking sloeg op je vraag of hij DS File al geprobeerd had denk ik en daarmee kan je alleen bij je DSM shared folders en niet bij /usr/php70.
Zo las ik het ook.
Orion84 schreef op zondag 18 november 2018 @ 02:59:
Gebruik DS File om het ergens op je diskstation te zetten en daarna een SSH client app om het binnen de diskstation naar de juiste folder te verplaatsen?
Dit is inderdaad gewoon een goeie tip.

@CheopsChefren Aanvullende info, in dat geval: Het commando is niet 'copy' maar 'cp' ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik heb geen (ervaring met) iPad's maar om op dat niveau bestanden over te zetten moet je geen telnet maar SSH (SCP) hebben. Je kunt dus op zoek naar een app die SCP/SFTP oftewel "SSH File Transfer" ondersteunt. Dat zijn je zoektermen :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Apps op de iPad kunnen niet zomaar op het hele filesysteem toegrijpen, elke app zit in zn eigen sandbox. Heb je de app van Synology DS File al geprobeerd? Terminus is een app om een SSH sessie op te zetten, maar toegang tot je lokale files heb je daarmee nog niet.

[ Voor 26% gewijzigd door fsfikke op 18-11-2018 02:36 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 22:40
Geprobeerd ja, maar daarmee kan ik al helemaal de root-directories op de synology niet bereiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 14:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gebruik DS File om het ergens op je diskstation te zetten en daarna een SSH client app om het binnen de diskstation naar de juiste folder te verplaatsen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CheopsChefren schreef op zondag 18 november 2018 @ 02:38:
Geprobeerd ja, maar daarmee kan ik al helemaal de root-directories op de synology niet bereiken.
Dan log je in met de verkeerde user. How to login to DSM with root permission via SSH/Telnet

Voor preciezere hulp zal je toch echt je probleem duidelijker moeten beschrijven.

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 18-11-2018 03:10 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 14:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

fsfikke schreef op zondag 18 november 2018 @ 03:09:
[...]

Dan log je in met de verkeerde user.
Zijn opmerking sloeg op je vraag of hij DS File al geprobeerd had denk ik en daarmee kan je alleen bij je DSM shared folders en niet bij /usr/php70.

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 18-11-2018 03:28 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Orion84 schreef op zondag 18 november 2018 @ 03:26:
[...]

Zo las ik het ook.
Orion84 schreef op zondag 18 november 2018 @ 02:59:
Dit is inderdaad gewoon een goeie tip.

@CheopsChefren Aanvullende info, in dat geval: Het commando is niet 'copy' maar 'cp' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykaenS
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07 11:41
Ik gebruik hiervoor de app file explorer op de iPad.

In de app voeg je je synology toe en dan kopieer je het bestand van je iPad naar de synology.

Zelf gebruik ik dit om bestanden naar een NUC te kopiëren waarop kodi draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718429

Het "Unix"( en linux)-antwoord is inderdaad bestandje kopieeren, inloggen, met de juiste rechten op de juiste plaats neerzetten, als het niet (met de juiste rechten, via scp) direct kan. Ik weet niet waar je "/usr/php70" vandaan hebt maar het is waarschijnlijk niet de goede plek. "/etc/php70" is waarschijnlijker. Die is configureerbaar en je dus heeft het zin even uit te zoeken hoe die bij jou geconfigureerd is.

Maar synology heeft een hele eigen interface waarmee je php kan instellingen en als je die omzeilt loop je kans jezelf in de vingers te snijden. Kijk dus eerst even of je de nodige instellingen kan wijzigen door de synology-eigen configuratie-interface.

Edit: Volgens deze blogpost (frans) kun je ook nog een user-settings.ini in een conf.d-map neerzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 718429 op 18-11-2018 10:20 ]

Pagina: 1