Illusion schreef op zondag 18 november 2018 @ 01:58:
Als je hem kantelt doet hij het minder goed.
De olie wordt namelijk niet rondgepompt, maar stroomt doordat warme olie (iets) lichter is dan koude. Die hele radiator en de verwarmingselementen zijn berekend op het hoogtverschil tussen de boven- en onderkant van die radiafor.
De olie wordt nooit rondgepompt. Het is gewoon convectionele warmte waarbij de olie de warmte van de elementen overdraagt. Hier:
Er zit geen pomp niks in. Een aantal warmte-elementen zoals je die in een waterkoker kunt terugvinden, een berg olie en that's it.
majic schreef op zondag 18 november 2018 @ 05:46:
1) Ik zou hem niet kantelen (is hij niet voor ontworpen. Niet spotten met elektrische verwarmingen).
2) NOOIT KLEDING OVER EEN ELEKTRISCHE VERWARMING LEGGEN. Staat verdorie in elke handleiding. Een sok of een onderbroek heb ik het niet over.
Hang de kleding er boven - de hete lucht droogt de kleding net zo snel, en vermoedelijk zonder deze te krimpen (als je hem er op legt kan de temperatuur te hoog worrden).
Duh... Je moet de cover vrijhouden, maar de elementen zelf die mag je bedekken.
Anoniem: 320788 schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:19:
Haha ik herken het probleem.
Hier hangt de was al 3 dagen de drogen...
En elke keer voordat het droog is gaat het regenen.
Ik ben inmiddels zover dat ik in de schuur een waslijn ga maken.
Net als bij jou hier in Barxeta geen CV. Alleen maar houtkachels. Niet geschikt om was bij te drogen.
Raar he. Warmste land van de EU en dan nog nergens fatsoenlijke CV of de mogelijkheid om kleding te drogen. Als het warm is buiten dan werkt het super; kleding binnen een uur gortdroog.

WEBGAMING schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:19:
Ik vind het oppervlakte verhaal zo'n rare. Wat word daar nou precies mee bedoeld? Of je hem nou op zijn kop, zijkant, of wat dan ook houd, de oppervlakte blijft gewoon hetzelfde hoor.
Ik denk dat je bedoeld dat je er dan makkelijker een shirt oid op kan leggen? Dat shirt vormt zich toch gewoon naar de verwarming? Als je er een shirt overheen hangt, kan je ook gewoon zorgen dat je de hele oppervlakte pakt.
Je hebt 'm staand of liggend. Met liggend heb je veel meer oppervlak om bijv. een t-shirt op te leggen. Dat was mijn vraag eigenlijk. Er werd eerder geroepen dat er een pomp ofzo inzat maar dat zit er niet. Het is gewoon convectionele warmte dankzij het gebruik van olie. Hij zal niet in de fik vliegen omdat een thermostaat de boel toch echt beveiligd.
Vind het eigenlijk maar een vreemde vraag.
En inderdaad, waarschijnlijk staat er specifiek op dat je hem niet (gedeeltelijk) mag afdekken. Doe dat dan ook maar niet.
De zijkanten mag je inderdaad met de kleine roosters niet afdekken. Dat deed ik ook helemaal niet.