Toon posts:

Upgrade videokaart (+ evt monitor)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hardleers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-02 16:32
Ik zoek een?
Upgrade van videokaart. Mijn huidige XFXX RX580 4GB voldoet prima (PUBG highest settings op 60fps), maar ik wil meer. Far Cry 5 gaat redelijk op max settings met 48fps, maar met name in DCS World zit ik af en toe op limieten. Op medium/high settings toch haperingen als er veel in-game gebeurd. Verder wil ik voor de aankomende 3 jaar ook wel goed zitten.

Wat is je budget?
De prijzen kennende zou het mooi zijn als het voor minder als 600,- lukt.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se, maar ik heb nu een freesync monitor (want AMD). Echter kan ik zelf niet beoordelen in hoeverre een overstap naar een sneller Nvidia kaart mij hierin tekort doet. Voor mijn gevoel levert het niet zoveel op. Beste prijs/kwaliteit uiteraard.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem:
Ryzen 5 1600
16GB DDR4 2666mhz Ram
Asrock AB350M Pro4 mobo
Monitor Acer KG241Qbmiix (staat ook op eventuele upgradelijst)

Wat kunnen jullie aanraden? Ik hoop eigenlijk mijn slag te kunnen slaan tijdens Black Friday, anders mijn 13de maand stuk slaan :9 . Ik heb expres monitor er tussen haakjes bijgezet, mocht dit een bottleneck worden anders.

Alle reacties

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021
Met dat budget zou ik gaan voor een tweedehands 1080TI

• Viinny-
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-10-2019
Misschien is dit een leuke deal voor je, Vega 64 voor je freesync monitor
https://www.overclockers....phics-card-gx-38j-sp.html

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Het is een 1080p 75Hz monitor.. een 1080ti is complete waanzin.. freesync is leuk, maar met een betere GPU niet noodzakelijk.. een rx580 8gb zou daar nog steeds ruim voldoende voor moeten zijn, zeker als je geen plannen hebt om op korte termijn naar 1440p over te stappen. Maargoed, TS heeft een 4Gb.
Dus ik zou de overstap maken naar een 2070 of zelfs nog een 1070ti/1080 afhankelijk van verkrijgbaarheid en prijs. Kun je wellicht meteen je ram vervangen naar 3000Mhz+ met het budget wat overblijft.

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• Hardleers
ExiZTeNcE schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:57:
Het is een 1080p 75Hz monitor.. een 1080ti is complete waanzin.. freesync is leuk, maar met een betere GPU niet noodzakelijk.. een rx580 8gb zou daar nog steeds ruim voldoende voor moeten zijn, zeker als je geen plannen hebt om op korte termijn naar 1440p over te stappen. Maargoed, TS heeft een 4Gb.
Dus ik zou de overstap maken naar een 2070 of zelfs nog een 1070ti/1080 afhankelijk van verkrijgbaarheid en prijs. Kun je wellicht meteen je ram vervangen naar 3000Mhz+ met het budget wat overblijft.
Thanks voor je antwoord!

Dus zoals ik had verwacht zit een monitor upgrade er dan ook in. Ik heb nu een 24", maar mag eventueel een slagje groter. Welke opties heb ik dan? Is 144hz een must? Gaat mij voornamelijk om extra scherp beeld.

En wat is de reden om het ram te uppen naar meer mhz?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hardleers schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:26:
[...]

Thanks voor je antwoord!

Dus zoals ik had verwacht zit een monitor upgrade er dan ook in. Ik heb nu een 24", maar mag eventueel een slagje groter. Welke opties heb ik dan? Is 144hz een must? Gaat mij voornamelijk om extra scherp beeld.

En wat is de reden om het ram te uppen naar meer mhz?
1080p boven de 120Hz, en een RX580 8gb of RX 590

1080p 144Hz a €279,- pricewatch: Acer KG271A Zwart
RX580 8gb a €260,- in NL pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hardleers
En waarom dan geen 1440p? Budgettaire redenen?

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Hardleers schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:51:
En waarom dan geen 1440p? Budgettaire redenen?
Correct.
1440p monitor en een capabele GPU ga je niet redden met 600 euro.. maar je wilt vooral scherper beeld, dus dan is 1440p wel wat je wilt eigenlijk. Neem je genoegen met 60-100fps kun je een 1070ti aanschaffen en een leuke 1440p monitor. 2070 hogere framerates en kun je wat langer vooruit. Wordt dan zoiets bijvoorbeeld
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 529,-€ 529,-
1Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart€ 391,-€ 391,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 920,-

Kunt uiteraard altijd nog kijken naar een 1070(ti) in V&A. Kun je voorlopig mee vooruit. Al kom je met een 2070 eerder in de buurt van 144 Fps uiteraard. Wil je Gsync dan komt er nog een goeie 200-250 extra bij.

Mbt je Ram, Ryzen heeft veel profijt van snel ram, dit merk je ook goed in je Fps. Minimaal 3000Mhz, 3200Mhz is de sweetspot. Daarboven is de winst te klein om extra kosten goed te praten. Andere kant is of de investering genoeg oplevert om te rechtvaardigen om je 2666Mhz te vervangen.

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• Hardleers
Check! Dit zijn antwoorden waar ik wat mee kan. Ik denk dat ik die richting op ga denken, hopelijk vang ik nog 200 a 250,- voor mijn huidige kaart + scherm. Dit icm black friday scheelt hopelijk al wat in de kosten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee