Ik doe zelf al mijn werk op een volledig getweakte, 1,5 jaar oude laptop. Deze laptop draait op Win98SE (Cel-300A, 128k L2, 128 MB, 10 GB, 2xDVD met hardware MPEG, 14" TFT en 4MB C&T65555 video) en draait superstabiel (laatste reboot: 12 mei 2000!). Ik doe bijna alles wat je maar kunt bedenken op deze laptop, namelijke internet, e-mail, programmeren in Visual Basic 6, Office en het bijhouden van de webwinkel op www.silhouette.nl en de pagina's op www.erotischekrant.nl , video-editing, scannen, dvd's afspelen enz. Op het renderen van videofilms na (doe ik 's nachts) is deze machine overal snel genoeg voor.
Behalve als ik 3D-spellen wil spelen. Leuke 2D-spellen lopen als een trein, maar zelfs op 640x480x256 loopt TombRaider2, Gabriel Knight 3, Halflife etc. op 2-3 fps (ja, daar staat 2 á 3, niet 23!). Ik weet dat dat komt doordat ik alleen een software-renderer kan gebruiken, maar wat doe ik daaraan. Ik hoor altijd dat grafische kaarten voor laptops toch niet voor spellen worden gebruikt, maar dat is dus echt niet altijd zo! Wie weet hoe ik de ingebouwde chip kan vervangen door een betere en wat daarvan de kosten zijn?
Heel erg bedankt alvast iedereen.
Behalve als ik 3D-spellen wil spelen. Leuke 2D-spellen lopen als een trein, maar zelfs op 640x480x256 loopt TombRaider2, Gabriel Knight 3, Halflife etc. op 2-3 fps (ja, daar staat 2 á 3, niet 23!). Ik weet dat dat komt doordat ik alleen een software-renderer kan gebruiken, maar wat doe ik daaraan. Ik hoor altijd dat grafische kaarten voor laptops toch niet voor spellen worden gebruikt, maar dat is dus echt niet altijd zo! Wie weet hoe ik de ingebouwde chip kan vervangen door een betere en wat daarvan de kosten zijn?
Heel erg bedankt alvast iedereen.