Nieuwe HDD voor games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 715783

Topicstarter
Ik zoek een?
HDD voor 1TB aan games

Wat is je budget?
zo'n 75 euro, meer kan mocht het nodig zijn maar liever zo min mogelijk

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Een snelle HDD 90% voor games

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op het moment heb ik een 120GB SSD voor Windows 10 en een 2TB 7200RPM HDD die constant vol is en wat langzaam is.

Ik heb dit moederboord https://tweakers.net/pric...i-z77a-g45/specificaties/
En deze HDD https://tweakers.net/pric...op-hdd-2tb/specificaties/
Ik heb maar 2 SATA 600 poorten die nu dus in gebruik zijn, kan ik de oude HDD op een SATA 300 aansluiten zodat de nieuwe HDD de SATA 600 poort heeft?
Wat is de beste snelle HDD van 2TB die ik kan kopen? Is een 2TB SSHD een betere koop wanneer ik er alleen games opzet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor alleen games zou ik lekker de goedkoopste 7200rpm disk halen die je kan vinden. 5400/5900 rpm zou ik niet aan beginnen, dat is alleen geschikt voor bulk storage met weinig random reads. In jouw geval zou ik lekker voor een Toshiba van 3TB gaan: categorie: Interne harde schijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
Als het je echt om bijvoorbeeld laadtijden te doen is, dan zou ik die €75 eerder uitgeven aan een SSD van rond de 500GB. Ga je veel meer plezier van hebben qua snelheid.

Wat betreft SATA300- en 600-poorten, dat maakt niet heel veel uit qua snelheid. Dus je kan je langzaamste schijf inderdaad gewoon zonder problemen op de SATA300-poort aansluiten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 715783

Topicstarter
Excuses voor de late reactie, om dacht er ook aan om een 500GB SSD te kopen maar dat vind ik toch prijzig ten opzichte van een 2TB HDD. Games hebben nooit langzaam geleden op mijn PC dus weet ik niet of ik een SSD daar echt voor nodig vind om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-07 16:38
2 SSD schijven goedkoop krijgen van 500GB en die in RAID 0 zetten. Heb je ook effectief 1TB en goede snelheid.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wylana schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:47:
2 SSD schijven goedkoop krijgen van 500GB en die in RAID 0 zetten. Heb je ook effectief 1TB en goede snelheid.
En effectief 1TB aan data kwijt als er 1 SSD uitvalt of de controller het begeeft.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-07 16:38
MAX3400 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:51:
[...]

En effectief 1TB aan data kwijt als er 1 SSD uitvalt of de controller het begeeft.
Klopt, maar als het alleen voor games is vind ik dat een acceptabel iets.

Gaat het om belangrijke data dan is het een ander verhaal.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wylana schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:52:
[...]

Klopt, maar als het alleen voor games is vind ik dat een acceptabel iets.
Geen idee; als jij 1TB aan Steam-games kwijtraakt en je mag alles weer downloaden op je 40Mbit verbinding, ben je slechts 60 uur non-stop bezig. Ongetwijfeld kost vrije tijd 0 Euro per uur maar zonde is het wel ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wylana schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:47:
Of je koopt gewoon een 1TB SSD?... Net zo snel en minder wat kapot kan gaan...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-07 19:30
RGAT schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:05:
[...]

Of je koopt gewoon een 1TB SSD?... Net zo snel en minder wat kapot kan gaan...
Lees de TS nog even goed door, staat duidelijk een Budget in :P

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
energydrank schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:27:
[...]

Lees de TS nog even goed door, staat duidelijk een Budget in :P
Vandaar dat ik op een bepaalde reactie reageer, als je die nog even door leest zie je dat het daar om 2x 500GB ging, tenzij je die voor 37,50 per stuk kan ophalen reageerde ik dus ook vooral op het idee om een halfbakken oplossing te gebruiken ;)

TS: Sata600/Sata300 poorten maken voor een HDD niets uit, voor SSD's in normaal gebruik maakt het ook weinig uit (tenzij je van SSD naar een andere SSD kopieert, de hele dag lang, dan is de bandbreedte van Sata600 wel handig). Voor de zekerheid kan je de SSD op de Sata600 houden, dat de HDD('s) dan op Sata300 zitten maakt niet uit.
Wel zou ik persoonlijk nooit meer terug willen naar games op een HDD, merk het verschil als je speelt met vrienden waar ze gewoon er veel langer over doen...
Anyway, veel sneller dan je huidige 2TB van 7200RPM zal je niet vinden, misschien enkele losse procenten sneller maar niets wat echt verschil maakt, als de snelheid van je HDD dus een probleem is kan je eigenlijk maar 1 kant op en dat is SSD, SSHD is net zo snel/traag als een HDD met een hoger prijskaartje.
In elk ander geval maakt het niet erg veel uit, met 7200RPM en je favoriete merk HDD ben je er al :)

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1