Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• HiFive
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 04-06 13:54
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe -> upgrade van videokaart,
Ik had een MSI Radeon R9 270X OC echter deze is er plots mee opgehouden.
Zit nu te denken aan een Nvidia GPU -> daar ik een 4K scherm denk ik aan
een GTX 1080
Er wordt veel Fortnite en CS:GO op gespeeld.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Moederbord: Asrock z77 Pro4
Processor: Intel core i7-3770
Geheugen: 16gb ddr3 1600mhz
Koeler: Intel stock koeler en Scythe Katana 4
Voeding: Corsair RM850
Behuizing: Coolermaster K280
Monitor: LG 27UD68-P 27" 4K UHD IPS LED

...

Graag krijg ik bevestiging dat een GTX 1080 compatible is met mijn componenten.
En eventuele andere suggesties van Videokaarten.

Ik realiseer me dat de LG 27UD68-P 27" 4K UHD IPS LED monitor Free-Sync ondersteunt en
dat in feite in het voordeel is van een AMD GPU. Wat vinden jullie?

Omdat ik nu een slechte ervaring heb met AMD GPU en ik lees dat de meerderheid uiterst te
spreken is over Nvidia neig ik naar een GTX 10x0 kaart tweedehands om niet de hoofdprijs te
betalen.

Ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast dank!

...

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:17

br00ky

Moderator Harde Waren

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Ik zou een RX590 halen of een RX580 (ligt aan je budget) beide zijn stukken beter dan de 270X.(Sapphire staat bekend om goed AMD kaarten)
pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Viinny-
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 26-10-2019

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:06
Omdat je nu een slechte ervaring hebt met AMD? Omdat die r9 270x kapot is gegaan na 4/5 jaar? Ik heb Nvidia kaarten gehad die er na anderhalf jaar uit klapte.. enige verschil is dat je dan nog garantie hebt.. blijft elektronica, meestal werkt het lang, Soms helaas niet, zegt niet altijd direct iets over de producent..

Maar die 1080 is prima compatibel, net als die Vega 64. Een rx580 zou ik niet doen op een 4K scherm.

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True