Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Experiment626
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-05 18:00
Iemand die mij kan vertellen als de 8 TB HDD gewoon uit de 'Intenso Memory Center 3.5" USB 3.0' kan gehaald worden om dan te gebruiken als interne harde schijf in bijvoorbeeld een NAS?

En bij uitbreiding: is dit mogelijk bij elke externe harde schijf?

Lijkt me dan toch een stuk goedkoper dan losse HDD's als ik zo naar de pricewatch kijk...?

Beste antwoord (via Experiment626 op 18-11-2018 20:01)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
2.5 inch schijven zijn tegenwoordig voor 90% direct USB zonder SATA. Van 3.5 inch weet ik het zo niet, maar ook daar kan het prima zijn dat er geen SATA aanwezig is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:07

D4NG3R

kiwi

:)

De kans is groot dat de USB aansluiting direct op het PCB zit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik zou zeggen: vijs even open. Er is altijd een reëele kans dat het gewoon kan, maar de enige manier om zeker te zijn is de schijf te bekijken. Als hier de normale SATA aansluitingen op aanwezig zijn dan is er geen enkel probleem.

Deze 3TB Intenso heeft een gewone Seagate drive binnenin met SATA connector.

[ Voor 22% gewijzigd door Blokker_1999 op 17-11-2018 18:44 ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 20:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

D4NG3R schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:40:
De kans is groot dat de USB aansluiting direct op het PCB zit.
Die kans acht ik vrij klein, in het verleden genoeg externe HDD's opengemaakt, altijd een PATA of SATA aansluiting met converter naar USB.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:51
Freee!! schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:50:
[...]

Die kans acht ik vrij klein, in het verleden genoeg externe HDD's opengemaakt, altijd een PATA of SATA aansluiting met converter naar USB.
Dit dus.

Ook ik heb een paar keer een externe harddisk gekocht, (om de behuizing weg te gooien) om in een NAS te hangen. Was nou eenmaal goedkoper dan 'gewoon' een interne harddisk te kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Freee!! schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:50:
[...]

Dit is iets van de laatste paar jaren, vrijwel elk model wat ik open heb moeten maken had de USB poort direct op het PCB gesoldeerd zitten.

Random Google image:
Afbeeldingslocatie: https://www.dhresource.com/0x0s/f2-albu-g2-M00-70-88-rBVaGlV6dlyASD_3AAIzjsAqCfE662.jpg/usb-3-0-mq01ubd100-hdd-pcb-for-toshiba-logic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 20:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

D4NG3R schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:58:
[...]
Dit is iets van de laatste paar jaren, vrijwel elk model wat ik open heb moeten maken had de USB poort direct op het PCB gesoldeerd zitten.

Random Google image:
[Afbeelding]
Nog eens goed lezen, hoe lang is het geleden dat je een HDD met PATA aansluiting zag :? Fabrikanten van HDDs hebben helemaal geen zin om verschillende bordjes te maken voor die HDDs.
Oeps, zelf niet goed gelezen :(

[ Voor 3% gewijzigd door Freee!! op 17-11-2018 21:52 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
2.5 inch schijven zijn tegenwoordig voor 90% direct USB zonder SATA. Van 3.5 inch weet ik het zo niet, maar ook daar kan het prima zijn dat er geen SATA aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 18:52
Ik heb hier toch echt een paar WD 1TB My Passport's liggen die echt alleen een usb3 connector hebben.
Diegene hierboven was 'ffe wat sneller met posten. Hij heeft gelijk, hier dezelfde ervaring dus vwb 2.5" drives

[ Voor 35% gewijzigd door BMW_Gizzmo op 17-11-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:51
D4NG3R schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:58:
[...]

Random Google image:
[Afbeelding]
Okay, weer wat geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Daar moet ik inderdaad wel aan toevoegen: 1 van de 11 2.5" schijven had geen USB poort en 1 van de 3, 3.5" schijven had er wel een. Het is vooral een ding bij 2.5" schijfjes maar soms ook bij de zuinigere 3.5" modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trenjeska
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 18:22

trenjeska

there can be only one (WC)

PilatuS schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:44:
Zou fijn zijn om dit in de price watch als een attribuut erbij te hebben

njiestnag Trenjeska! (of zo iets)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Nu de oude koe toch al uit de sloot is, kan ook het juiste antwoord er nog wel even bij: bij deze serie schijven (Intenso Memory Center 3.5" USB 3.0) is de inhoud van de behuizing een SATA-schijf en een printplaat die SATA naar USB omzet. Ik heb er zelf een stapeltje van liggen zonder schijf, want ze waren toen ik ze kocht ook goedkoper dan interne schijven.
Pagina: 1