Toon posts:

Pioneer DVD..beeld schokkend..geluid zacht/kraken

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
bij het afspelen van een DVD via m'n interne Pioneer DVD ben ik op enkele problemen gestuit.
Zo loopt het beeld niet vloeiend en klinkt het geluid heel zacht en zelfs krakend.
Het systeem is een Celeron 466, 256MB geheugen, GeForce2MX (Abit) en een Soundblaster 16 (ISA). De DVD is op dezelfde kabel aangesloten als mijn Traxdata 2X brander (eigenlijk Philips 3610) en
ingesteld op DMA.
Nu heb ik de DVD in een ander systeem gebouwd, een Celeron 450 (overgeklokt van 350), 90MB geheugen, Creative TNT en dezelfde Soundblaster 16 (Vibra). Dit systeem bevat alleen een HD en de DVD speler.
Op dit systeem draait het wel vloeiend en zonder geluidsproblemen (tevens ingesteld op DMA).
Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn??

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08

Steffie

Opaque

Die geluidsproblemen worden waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat je SB16 geen sample rate van 48kHz af kan spelen.

En niet gaan crossposten: [topic=188963]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Eh ik zou power dvd als programma gebruiken. Is een van de meest geschikte programma's voor soft dvd.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

d-Frag

74% completed

Probeer het eens in je normale systeem maar dan zonder brander op dezelfde kabel.

Bij IDE is het zo dat de max. snelheid van het langzaamste apparaat aan de bus(kabel) de snelheid bepaald.
Je DVD loopt waarschijnlijk niet op DMA, in het gunstigste geval op PIO 3.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-03 21:32

Arno

PF5A

dubbel [topic=188964]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Dit topic is gesloten.