Toon posts:

Pioneer DVD--beeld schokkend, geluid zacht/kraken

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
bij het afspelen van een DVD via m'n interne Pioneer DVD ben ik op enkele problemen gestuit.
Zo loopt het beeld niet vloeiend en klinkt het geluid heel zacht en zelfs krakend.
Het systeem is een Celeron 466, 256MB geheugen, GeForce2MX (Abit) en een Soundblaster 16 (ISA). De DVD is op dezelfde kabel aangesloten als mijn Traxdata 2X brander (eigenlijk Philips 3610) en
ingesteld op DMA.
Nu heb ik de DVD in een ander systeem gebouwd, een Celeron 450 (overgeklokt van 350), 90MB geheugen, Creative TNT en dezelfde Soundblaster 16 (Vibra). Dit systeem bevat alleen een HD en de DVD speler.
Op dit systeem draait het wel vloeiend en zonder geluidsproblemen (tevens ingesteld op DMA).
Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn??

Verwijderd

Heb ik ook, ook een x gepost een paar maanden gelden maar geen goede oplossing ervoor gevonden/gekregen. :(

Hoop dat iemand er wat op weet.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ik zou je chipset drivers van je mobo ff vernieuwen, wil nog wel eens helpen, kijk welke versie die andere pc heeft en dowload die ergens.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 23:26
het lijkt erop dat er iets mis is/ niet goed afgesteld met je IDE-gebeuren.
"oplossingen":
BIOS update
iets in BIOS verzetten
IDE configuratie wisselen
chipsetdrivers update
(firmware update)

Wat voor mobo/chipset heb je?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Welk besturingssysteem heb je?
Ik heb ook een Pioneer DVD en met 98 en 2000 wil hij niet goed werken. Hij doet het alleen goed onder ME bij mij, maar als iemand een oplossing heeft mooi, want ik haat ME, ik heb het alleen voor DVD :(

Verwijderd

Zijn jullie verder wel tevreden over de Pioneer DVD speler? Ik heb 'em namelijk vanmiddag gekocht, de 106S (16x/40x). D'r zat niet eens een IDE-kabeltje of schroeven bij :(, gewoon de drive in plastic en een kleine handleiding.

edit:

moeite met schrijven .. typos

Verwijderd

ja hij is super best stil,snel met cd'r en audio en ript ook prima films en binnen een paar tellen is de cd al beschikbaar.
gr

jakob (8>

Verwijderd

Flash de laatste firmware er eens in...

Voor Pioneer DVD's kun je die op de volgende pagina vinden:
http://www.pioneerelectronics.com/Pioneer/CDA/ServiceAndSupport/SelfHelpForIndFirmware/0,1465,60~6020~60201100,00.html

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-05 10:07

Arno

PF5A

--> [forum=21] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 21 juli 2001 23:00 schreef ImaStar het volgende:
Zijn jullie verder wel tevreden over de Pioneer DVD speler? Ik heb 'em namelijk vanmiddag gekocht, de 106S (16x/40x). D'r zat niet eens een IDE-kabeltje of schroeven bij :(, gewoon de drive in plastic en een kleine handleiding.

edit:

moeite met schrijven .. typos
Dan had je ook een retail versie moeten kopen |:( .

Verwijderd

Hebben ze niet bij Mycom. Het was trouwens de laatste. Duh ... |:(
Pagina: 1