Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

switchen van netwerk bij passeren van grens

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• candyman
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13-06 08:24
Mijn vorige telefoon was een Samsung note3 en iedere keer als ik de grens over ging dan blijf hij maar vast houden aan het netwerk van het land waar ik uit ging.
Zelfs als het netwerk al een keer weggevallen was pakte hij toch dat netwerk weer op.
Pas als ik ver van de grens vandaan was schakelde hij over naar het netwerk van het land waar ik mij bevond.
Aangezien ik dagelijks grenzen passeer is dat behoorlijk irritant maar ik wist niet beter.
De Samsung draaide op een custom rom van lineage.

Helaas is de Samsung overleden en heb ik een Oneplus 3T geleend waar ook lineage op geïnstalleerd stond.
Zodra ik de grens over was en het netwerk slecht werd had ik binnen 2 seconden ander netwerk :)

2 weken later was mijn Pocophone F1 binnen en toen ik de grens over ging was het weer een drama.
Daarna heb ik ook op de Pocophone lineage geïnstalleerd en nu gaat het een stuk beter.
Maar ik heb ook andere een andere vendor en firmware geflashed.

Ligt het nou aan het besturingssysteem of aan de firmware?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True