Welke versterker bij mijn speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesyboyy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2022
Beste mensen

Ik heb weinig ervaring met audio techniek en ik vraag me af welke of wat voor soort versterker er op mijn speakers passen. Ik heb deze 2 speakers van een vriend gekregen die er geen ruimte meer voor had, ik wil ze graag zelf gebruiken, specificaties van de speakers heb ik als foto toegevoegd.

Ik vind het belangrijk dat de lage tonen goed klinken in de speakers, ik had al een Erres TA12000 liggen en de speakers er op aangesloten, echter is het probleem dat deze versterker niet helemaal meer lekker loopt, de balans is kapot (geeft alleen goed geluid als tie helemaal op links staat) en na enige tijd, als ik het geluid hard zet met veel bass, raakt de versterker te warm waardoor deze niet meer zuiver klinkt.
Ook heb ik er een NAD L73 op aangesloten, bij deze versterker klonk het muziek te plat (met weinig bass), en een ander nadeel van deze versterker is dat er geen phono ingang op zit.

Nu zoek ik dus een versterker die ik kan aansluiten, en ook vaker een standje harder kan zetten. Een belangrijke eis is dat er een phono en een aux ingang opzit.

Budget ligt rond de 150 euro, het liefst tweedehands zodat de prijs nog omlaag kan.Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I17pPYS.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Microkid op 17-11-2018 13:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

ik heb je plaatje even gefixt

Dat er te weinig bas in een NAD versterker zit kan ik me amper voorstellen. Als ik het plaatje zo zie gaat om een no-name speaker met heel veel bla bla en poeha maar weinig geluid.... Als je met 2x 8" woofers al geen bas er uit krijgt.... Ik zou me eerder zorgen maken om je speakers dan om je versterker.

[ Voor 84% gewijzigd door Microkid op 17-11-2018 13:18 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesyboyy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2022
Nou over weinig bass in de speaker twijfel ik zeker niet aangezien mijn TA12000 super geluid levert, maar dan zit ik met het probleem dat alleen het linkse geluid wordt afgespeeld en dat na een bepaalde tijd de kwaliteit van het geluid wordt in geruild voor een hoop gekraak.

Overigens is de bass die ik uit mijn NAD versterker krijg niet zo diep als de bass uit de TA12000 en dat is wat ik zoek..