Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Marc uit Zuid
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 16-12-2018
Hoi allemaal,

Wij hebben onlangs flink geïnvesteerd in onze CV installatie (zuiniger maar wel maximaal comfort met een groot gezin). We hebben een nieuwe CV-Ketel van BOSCH de Turbo Tower 30 HCR met 150 lt ingebouwde boiler.
Deze wordt aangestuurd door de Honeywell EVO-home inclusief wifi gestuurde thermostaatkranen.

De aansturing was "opentherm" /modulerend maar frequent (gem. 1 keer per maand) leverde de boiler geen warm water danwel lauw water. Een simpele reset lost dit probleem op, maar dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. (display geeft geen storingsmelding)

Inmiddels is de CV monteur 2 maal geweest en een monteur van Bosch ook 2 maal. De laatste tip van Bosch was om de opentherm aansluiting te verwijderen en te vervangen door een gewone aan-uit.

Tja.... het probleem is opgelost. Maar ik ben niet tevreden. Ik haal nu niet het maximale uit de installatie zowel qua comfort als duurzaamheid. Bovendien hoor ik nu 's nachts de ketel als hij aanspringt. Met een modulerende werking hoor is de ketel niet.

iemand tips of ervaringen ?

alvast bedankt!

Marc

Alle reacties

• hesselbeertje
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:02
Het probleem neerleggen waar het hoort. Bij de installateur. Hij moet het (eventueel via Bosch) oplossen.

Het lijkt me een softwarefout in het toestel.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 LIVE + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• mathias82
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 18-06 12:29
Bij mijn weten gebruikt Bosch geen Opentherm maar het Nefit protocol. Er zal maw een converter tussen de Opentherm van Honeywell en de Bosch ketel zitten (zoals deze: https://wifithermostaten.nl/nefit-opentherm-converter.html). Hoogstwaarschijnlijk gaat het in die converter mis. Dit probleem zal inderdaad door de installateur moeten opgelost worden zoals @hesselbeertje al aangaf.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True