Toon posts:

Geforce 2 Pixel Shading????

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit vat ik ff niet. Zoals intussen wel bekend is een van de features van de Geforce2 GTS/Pro/Ultra Pixel Shading (volgens nVidia en alle artikelen en reviews die over deze GPU zijn verschenen). Mijn verbazing was dus nogal groot toen ik mijn systeem gisteren voor het eerst 3dmark2001 liet draaien. De Pixel Shading test wordt overgeslagen omdat de hardware dit niet ondersteunt???? :?

Iemand een antwoordt op dit mysterie?

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 00:20

Neowam

[Booting...]

Heb je wel de allerlaatste drivers en directx geinstalleerd? Pixel shading wordt namelijk pas vanaf directx 8.0 ondersteund.

Tarz 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Yep, Dx8, mobo drivers, BIOS, drivers voor Geforce, alles zo up to date als het maar kan....

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Euh... pixel shading is alleen een feature op de Geforce 3... Het is een vervanging van standaard texturing unit's die op alle andere vid-kaarten zitten (net als vertex shaders een vervaning zijn van de 'gewone' T&L op alle andere kaarten).

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm...
Je bedoelt dat het puur een hardware gebeuren is in DirectX 8.0 (pure hardware pipeline)? Mooi is dat. Daar zit je dan met je Geforce Giga Texel Shader, wat nVidia destijds voor ogen had wordt dus niet meer gebruikt :(

Nahja, bedankt voor de uitleg...

Verwijderd

toen ik mijn Mx 32Mb van Asus nog had ,kon ik zelfs nog de 3dmark2000 test 64Mb nog draaien in die 'rioolbuis >:) ' ,

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 14:08 schreef Shaggy16 het volgende:
toen ik mijn Mx 32Mb van Asus nog had ,kon ik zelfs nog de 3dmark2000 test 64Mb nog draaien in die 'rioolbuis >:) ' ,
ja wie niet..........

Verwijderd

Ikke

Verwijderd

en ik
maar kan volgens mij wel die piksel ding doen (vaag)

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

De eerste kaart die Pixel Shaders heeft is de Radeon
De eerste kaart die 3DMark 2001 (DX 8.0)compatible pixel shaders heeft is de GeForce III
De eerst volgende kaart die DX 8.1 pixel-shaders onderstent is de Radeon II

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 16:39

Tiny

Wat eten we?

Kan iemand mij uitleggen wat pixel shading is, of word ik nu meteen gelyncht?

Ik ben maar een }:O

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Fijn dat je een koe bent :) maar een topic schoppen uit 2001 is niet echt nuttig :?

Wat pixel shading is, dat kun je goed hier vinden op het forum. Via de search of de FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (01/03/03).

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Verwijderd schreef op 22 July 2001 @ 02:25:
Hmmm...
Je bedoelt dat het puur een hardware gebeuren is in DirectX 8.0 (pure hardware pipeline)? Mooi is dat. Daar zit je dan met je Geforce Giga Texel Shader, wat nVidia destijds voor ogen had wordt dus niet meer gebruikt :(

Nahja, bedankt voor de uitleg...
Volgens mij gebruikte nVidia Giga Texel Shader omdat het de eerste kaart was die meer dan 1000 M texels per seconde kon genereren 1,6 GTexels/s om precies te zijn. Het is dus geen feature maar gewoon een marketing naam van nVidia. Het heeft ook niets met pixel shaders te maken.

Eigenlijk was de GF2 bijna niet meer dan een GF1 met een extra TMU per pipeline.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08

LopeZ

Too much is never enough

Ouwe koe
Giga Texel Shader , gow waar zou het woord Gf2 GTS vandaan komen :? :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.