Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jor177
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20-06 16:28
Ik probeer Windows XP te installeren om een SD kaart middels een SD to IDE adapter.
Echter, als ik het systeem wil opstarten nadat het eerste deel van de installatie geslaagd is, komt er het volgende te staan: "Het besturingssysteem kan niet worden opgestart"

Wat zie ik over het hoofd? Heeft het wellicht iets te maken met een bootloader?

n.b: commentaar over het gebruik van XP is niet relevant: het gaat hier om een machine die offline wordt gebruikt.

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 17:58

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Toevallig een andere SD kaart geprobeerd? En het klinkt als 'oud'. Het kan zijn dat de SD kaart te 'nieuw' is.

Oud Sandisk 4GB sd cards deden het wel maar een nieuwe Lexar niet.

Heb je misschien wat informatie over het systeem?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
jor177 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 10:05:
Wat zie ik over het hoofd? Heeft het wellicht iets te maken met een bootloader?
Kan je iets met https://itstillworks.com/...-flash-drive-5860747.html ?

Volgens mij zijn/waren er wat kleine issues met bepaalde USB-controllers en het aansluiten van non-IDE devices (zoals SD-cards) waardoor het OS niet direct de storage kan benaderen als bootdevice.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True