Hier gaat het om:
Ik wil enkele laptops liefst van een externe powerbank en mogelijk als extra een auto voeding (~12V = 11 - 14.5) voorzien.
Zou mooi zijn als de powerbank ook meteen via deze 12V geladen kan worden.
Ik denk aan 4S(erie) BMS voor 18650 cellen. Of 5S???
4S geeft een input range van 4x 2,7 / 4,2 = 10,8 / 16.8 Volt. Liefst tussen de 12 en 16 te houden ivm levensduur.
Met 5S kom ik op 13,5 / 21 Volt. (Maar die heeft nkon niet.)
Hoe werkt dat voor 19V laptops?
Heeft iemand enig idee wat de input spannings-range van laptops is?
Bij een Vin van 19V en een 6cells accu is er minder kans dat hij het ook op 12V doet.
Bij een Vin van 19V en een 3cells accu is er kans dat hij het ook op 12V doet.
Bij een Vin van 15V en een 6cells accu is er kans dat hij het ook op 12V doet.
Bij een Vin van 15V en een 3cells accu is er meer kans dat hij het ook op 12V doet.
Maar loop ik risico op schade door het buiten de ontwerp-range gebruik?
En (hoe goed) werkt het?
Met welk Vin bereik?
Ik heb wel deze Hape dingen gevonden, maar die laden mijn powerbank denk ik niet.
Na veel zoeken een 12jaar oud topic van Thinkpad gevonden... en zoeken met google bracht ook geen zinnige antwoorden.
Ik wil enkele laptops liefst van een externe powerbank en mogelijk als extra een auto voeding (~12V = 11 - 14.5) voorzien.
Zou mooi zijn als de powerbank ook meteen via deze 12V geladen kan worden.
Ik denk aan 4S(erie) BMS voor 18650 cellen. Of 5S???
4S geeft een input range van 4x 2,7 / 4,2 = 10,8 / 16.8 Volt. Liefst tussen de 12 en 16 te houden ivm levensduur.
Met 5S kom ik op 13,5 / 21 Volt. (Maar die heeft nkon niet.)
Hoe werkt dat voor 19V laptops?
Heeft iemand enig idee wat de input spannings-range van laptops is?
Bij een Vin van 19V en een 6cells accu is er minder kans dat hij het ook op 12V doet.
Bij een Vin van 19V en een 3cells accu is er kans dat hij het ook op 12V doet.
Bij een Vin van 15V en een 6cells accu is er kans dat hij het ook op 12V doet.
Bij een Vin van 15V en een 3cells accu is er meer kans dat hij het ook op 12V doet.
Maar loop ik risico op schade door het buiten de ontwerp-range gebruik?
En (hoe goed) werkt het?
Met welk Vin bereik?
Ik heb wel deze Hape dingen gevonden, maar die laden mijn powerbank denk ik niet.
Na veel zoeken een 12jaar oud topic van Thinkpad gevonden... en zoeken met google bracht ook geen zinnige antwoorden.
2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd' en opnieuw begonnen.