Toon posts:

Nieuwe game PC rond 1500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SerpentNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-05 10:58
Nu er eindelijk binnenkort weer eens wat geld beschikbaar komt, kan ik eindelijk mijn lang verwachte nieuwe PC aanschaffen. Maar om toch zeker te zijn van mijn koop bij deze even wat informatie inwinnen over mijn componenten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen vooral. Denk hierbij aan games zoals Battlefield, AC Odyssey, Cyberpunk, RDR2 als die ooit op PC uitkomt :P

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit zo rond de 1500, dit is alleen voor de desktop. Rest van de rand apparatuur heb ik al. Ik heb een ultrawide monitor die op 144Hz draait. pricewatch: BenQ XR3501 Zwart

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gaat alleen om een nieuwe desktop.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nou, dit eigenlijk:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 326,-€ 326,-
1MSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 137,50€ 137,50
1MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 529,-€ 529,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,-€ 58,-
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 85,-€ 85,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 48,95€ 48,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 136,50€ 136,50
1Corsair RM650x (2018)€ 97,53€ 97,53
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 78,50€ 78,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.496,98

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren en reden van keuze componenten?
Neuh, niet echt. Als het maar goed werkt en niet bekend staat om kuren ben ik wel tevreden. Wel wou ik voor de Ryzen gaan omdat dit naar mijn idee meer future proof is. Maar ik hoorde dat er binnenkort ook een nieuwe generatie uitkomt? Is het nog een idee om daar op te wachten? Of gewoon nu de knoop doorhakken omdat er toch altijd wat nieuws verschijnt in PC land. Keuze voor de MSI carbon pro is eigenlijk een beetje de RGB, denk dat het wel door die kast heen komt en omdat het een heel mooi mobo'tje is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hmm, zou het niet erg vinden als die redelijk stil is. Heb al een open kast, vooral eigenlijk omdat ik die Meshify echt ontzettend gaaf eruit vind zien.

Ga je overklokken?
Nice to have. Sowieso de videokaart. CPU in termijn wellicht ook, maar niet heel erg ofzo.

Wat verwacht je van ons?
Ja, past het? Is het goed? Zijn er betere componenten voor wat ik wil, etc etc.

Alle reacties

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:46
ziet er prima uit

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bekend lijstje ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:16
SerpentNL schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 00:34:
Nu er eindelijk binnenkort weer eens wat geld beschikbaar komt, kan ik eindelijk mijn lang verwachte nieuwe PC aanschaffen. Maar om toch zeker te zijn van mijn koop bij deze even wat informatie inwinnen over mijn componenten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen vooral. Denk hierbij aan games zoals Battlefield, AC Odyssey, Cyberpunk, RDR2 als die ooit op PC uitkomt :P

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit zo rond de 1500, dit is alleen voor de desktop. Rest van de rand apparatuur heb ik al. Ik heb een ultrawide monitor die op 144Hz draait. pricewatch: BenQ XR3501 Zwart

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gaat alleen om een nieuwe desktop.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nou, dit eigenlijk:

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren en reden van keuze componenten?
Neuh, niet echt. Als het maar goed werkt en niet bekend staat om kuren ben ik wel tevreden. Wel wou ik voor de Ryzen gaan omdat dit naar mijn idee meer future proof is. Maar ik hoorde dat er binnenkort ook een nieuwe generatie uitkomt? Is het nog een idee om daar op te wachten? Of gewoon nu de knoop doorhakken omdat er toch altijd wat nieuws verschijnt in PC land. Keuze voor de MSI carbon pro is eigenlijk een beetje de RGB, denk dat het wel door die kast heen komt en omdat het een heel mooi mobo'tje is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hmm, zou het niet erg vinden als die redelijk stil is. Heb al een open kast, vooral eigenlijk omdat ik die Meshify echt ontzettend gaaf eruit vind zien.

Ga je overklokken?
Nice to have. Sowieso de videokaart. CPU in termijn wellicht ook, maar niet heel erg ofzo.

Wat verwacht je van ons?
Ja, past het? Is het goed? Zijn er betere componenten voor wat ik wil, etc etc.
Zelf heb ik zo goed als hetzelfde besteld. Het moederbord is pas net op voorraad bij de leverancier van de meeste webwinkels, dus ben nog aan het wachten, maar begin volgende week moet het moederbord weer goed leverbaar zijn.

Weinig op aan te merken. Qua overklokken is er wat ik lees niet heel veel te winnen met de 2700x, de koeler die je hebt gekozen is goed en dan is de 2700x zelf al snel de limiet, klokt uit zichzelf bij genoeg koeling eigenlijk al bijna maximaal. RTX2070 overklokken schijnt met OC scanner geen moeite te kosten.

Wachten op Zen 2 heb ik ook over nagedacht, maar de 2700x verkopen tegen die tijd en een CPU van die generatie kopen kan natuurlijk altijd.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-06 22:29
Mooi lijstje, kwalitatief niks op aan te merken. Enige wat ik zou doen is de cooler verwisselen voor een Be Quiet Dark Rock 4, omdat ik die een stuk mooier vind in deze kast maar dat is puur persoonlijk.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• SerpentNL
Bedankt voor de reacties allemaal. Dan weet ik wat ik ga aanschaffen de komende we(e)k(en) :9~

Heb er nu al zin in!
Wekko306 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:21:
Mooi lijstje, kwalitatief niks op aan te merken. Enige wat ik zou doen is de cooler verwisselen voor een Be Quiet Dark Rock 4, omdat ik die een stuk mooier vind in deze kast maar dat is puur persoonlijk.
Om heel eerlijk te zijn, die zat wel in mijn vorige iteratie toen ik mijn PC aan het samenstellen was. Juist ook om jou genoemde reden. Ik koos voor de mugen omdat die net iets goedkoper was en vergelijkbare resultaten levert en mijn PC tussen de muur en bureau instaat, dus echt de binnenkant zie ik niet.
...

Even snel wat reviews gekeken. Ik ga toch maar voor de Dark Rock :D

• SerpentNL
Ik had nog een vraagje, de voeding die ik in dit lijstje had uitgekozen. De pricewatch: Corsair RM650x (2018) lijkt nogal met de dag duurder te worden. Deze voeding pricewatch: Seasonic Focus Plus 650 Gold had ik in een vorige 'fun' build die ik had gemaakt. Is die net zo goed qua voedingsmogelijkheden naar de videokaart (en in het algemeen natuurlijk ook)?

[Voor 3% gewijzigd door SerpentNL op 20-11-2018 18:56]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

SerpentNL schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:54:
Ik had nog een vraagje, de voeding die ik in dit lijstje had uitgekozen. De pricewatch: Corsair RM650x (2018) lijkt nogal met de dag duurder te worden. Deze voeding pricewatch: Seasonic Focus Plus 650 Gold had ik in een vorige 'fun' build die ik had gemaakt. Is die net zo goed qua voedingsmogelijkheden naar de videokaart (en in het algemeen natuurlijk ook)?
De 550W versie is ook meer dan voldoende en is een betere voeding dan de Focus lijn. ;)
pricewatch: Corsair RM550x (2018)

Verder zou ik geen 2700X nemen omdat de meerwaarde voor gaming vrijwel nul is. Ik zou eerder een 2600 overwegen met dit bordje en je CPU vanaf dag een overclocken. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SerpentNL schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:54:
€92,- goede voeding pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
evt kun je de 650w versie kiezen mocht je 550w te weinig vinden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SerpentNL
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:01:
[...]

De 550W versie is ook meer dan voldoende en is een betere voeding dan de Focus lijn. ;)
pricewatch: Corsair RM550x (2018)

Verder zou ik geen 2700X nemen omdat de meerwaarde voor gaming vrijwel nul is. Ik zou eerder een 2600 overwegen met dit bordje en je CPU vanaf dag een overclocken. :)
Weetje wat het is, ik heb nog nooit een CPU over geclocked. Die videokaart is vrij makkelijk te doen met OC scanner en afterburner. Maar aan de andere kant, nu de i5 van intel (8600k) weer redelijk in prijs is gezakt, zou ik die ook wel kunnen doen. Geeft mij toch betere performance in games... Keuzes keuzes |:(

Dan zou ik bijvoorbeeld op dit uitkomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 276,-€ 276,-
1Asus PRIME Z390-A€ 182,99€ 182,99
1MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 527,-€ 527,-
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 85,-€ 85,-
1be quiet! Dark Rock 4€ 54,-€ 54,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 136,-€ 136,-
1Corsair RM650x (2018)€ 100,78€ 100,78
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 76,50€ 76,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.496,27
Hackus schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:03:
[...]

€92,- goede voeding pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
evt kun je de 650w versie kiezen mocht je 550w te weinig vinden
Hmm ja, daar zit ik ook nog over te twijfelen. Maar ik had gezien dat mijn systeem in totaal iets van 450 watt zou vreten volgens een PSU calculator. Dus ja, 550w is dan inderdaad ook prima. Zit er inhoudelijk ook een kwalitatief verschil tussen de BitFenix en de Corsair?

[Voor 51% gewijzigd door SerpentNL op 22-11-2018 00:51]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@SerpentNL Beiden zijn wel goed. Met de 8600K kun je ook een Z390 moederbord gebruiken die iets goedkoper zijn. Deze kan ook de i9 aan, die een stuk hogere TDP heeft dan de 8600k pricewatch: Gigabyte Z390 UD

• SerpentNL
Nou, de onderdelen zijn gekocht :D. Super veel zin om m'n nieuwe PC in elkaar te zetten, bedankt allemaal voor jullie hulp. Heb er toch voor gekozen een 9600k te nemen, verschilde 10 euro met de huidige prijs van de 8600k dus ja waarom niet :+. Moederbord blijf ik toch bij een MSI, ben zelf vertrouwd met het merk en bevalt mij erg goed.

Hieronder mijn uiteindelijke build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-9600K Boxed€ 287,-€ 287,-
1MSI Mag Z390 Tomahawk€ 153,50€ 153,50
1MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 529,-€ 529,-
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 69,50€ 69,50
1be quiet! Dark Rock 4€ 54,-€ 54,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,-€ 135,-
1Corsair RM650x (2018)€ 82,95€ 82,95
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 77,-€ 77,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.445,95

Oja en nu heb ik 2 gratis games ipv 1. Dus dat is ook mooi meegenomen O-)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee