Nu er eindelijk binnenkort weer eens wat geld beschikbaar komt, kan ik eindelijk mijn lang verwachte nieuwe PC aanschaffen. Maar om toch zeker te zijn van mijn koop bij deze even wat informatie inwinnen over mijn componenten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen vooral. Denk hierbij aan games zoals Battlefield, AC Odyssey, Cyberpunk, RDR2 als die ooit op PC uitkomt
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit zo rond de 1500, dit is alleen voor de desktop. Rest van de rand apparatuur heb ik al. Ik heb een ultrawide monitor die op 144Hz draait. pricewatch: BenQ XR3501 Zwart
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gaat alleen om een nieuwe desktop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nou, dit eigenlijk:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren en reden van keuze componenten?
Neuh, niet echt. Als het maar goed werkt en niet bekend staat om kuren ben ik wel tevreden. Wel wou ik voor de Ryzen gaan omdat dit naar mijn idee meer future proof is. Maar ik hoorde dat er binnenkort ook een nieuwe generatie uitkomt? Is het nog een idee om daar op te wachten? Of gewoon nu de knoop doorhakken omdat er toch altijd wat nieuws verschijnt in PC land. Keuze voor de MSI carbon pro is eigenlijk een beetje de RGB, denk dat het wel door die kast heen komt en omdat het een heel mooi mobo'tje is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hmm, zou het niet erg vinden als die redelijk stil is. Heb al een open kast, vooral eigenlijk omdat ik die Meshify echt ontzettend gaaf eruit vind zien.
Ga je overklokken?
Nice to have. Sowieso de videokaart. CPU in termijn wellicht ook, maar niet heel erg ofzo.
Wat verwacht je van ons?
Ja, past het? Is het goed? Zijn er betere componenten voor wat ik wil, etc etc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen vooral. Denk hierbij aan games zoals Battlefield, AC Odyssey, Cyberpunk, RDR2 als die ooit op PC uitkomt

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit zo rond de 1500, dit is alleen voor de desktop. Rest van de rand apparatuur heb ik al. Ik heb een ultrawide monitor die op 144Hz draait. pricewatch: BenQ XR3501 Zwart
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gaat alleen om een nieuwe desktop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nou, dit eigenlijk:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 326,- | € 326,- |
1 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 137,50 | € 137,50 |
1 | MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G | € 529,- | € 529,- |
1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 58,- | € 58,- |
1 | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 85,- | € 85,- |
1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 48,95 | € 48,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 136,50 | € 136,50 |
1 | Corsair RM650x (2018) | € 97,53 | € 97,53 |
1 | Crucial MX500 m.2 500GB | € 78,50 | € 78,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.496,98 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren en reden van keuze componenten?
Neuh, niet echt. Als het maar goed werkt en niet bekend staat om kuren ben ik wel tevreden. Wel wou ik voor de Ryzen gaan omdat dit naar mijn idee meer future proof is. Maar ik hoorde dat er binnenkort ook een nieuwe generatie uitkomt? Is het nog een idee om daar op te wachten? Of gewoon nu de knoop doorhakken omdat er toch altijd wat nieuws verschijnt in PC land. Keuze voor de MSI carbon pro is eigenlijk een beetje de RGB, denk dat het wel door die kast heen komt en omdat het een heel mooi mobo'tje is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hmm, zou het niet erg vinden als die redelijk stil is. Heb al een open kast, vooral eigenlijk omdat ik die Meshify echt ontzettend gaaf eruit vind zien.
Ga je overklokken?
Nice to have. Sowieso de videokaart. CPU in termijn wellicht ook, maar niet heel erg ofzo.
Wat verwacht je van ons?
Ja, past het? Is het goed? Zijn er betere componenten voor wat ik wil, etc etc.