Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Mesjefskie
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17-06 09:12

Mesjefskie

If it works, it's true!

Topicstarter
Hallo,

Mijn schoonvader is recent minder gaan werken en heeft nu dus wat tijd over. Hij heeft een drone gekocht maar kwam erachter dat z'n oude Medion-laptop 4K-videobewerken niet echt gaat trekken. Nu is 'ie recent ook overgstapt op een iPhone (en iPad) dus zijn oog viel als vanzelf op een MacBook ter vervanging van zijn laptop. Naast dus wat recreatief videobewerken moet hij verder wel zijn werk kunnen blijven doen (Office, mail, internet, etc.).

Omdat ik mijn schoonouders bijsta met "computerdingetjes", heeft hij mij gevraagd om mee te denken over zijn nieuwe setup.

Wij beiden hebben geen enkele ervaring met MacBooks en macOS maar ik ga er van uit dat we daar wel aan uit gaan komen maar... ik raak echter een beetje in de war waar 't gaat om de randapparatuur. Mijn schoonvader wil graag werken op een externe 4K monitor met een los toetsenbord en muis. Mijn eerste gedachte was daarom: docking station!
(Want op de zaak heeft iedereen een ThinkPad + UltraDock-combo en dat werkt echt perfect.)

Het lijkt er echter op dat Apple zelf geen docks heeft. Ze hebben wel een USB-C multiport adapter maar dat ding lijkt me, gezien de reviews, niet echt heel betrouwbaar. Daarnaast mist dat ding een SD-kaartlezer, LAN-aansluiting en extra USB-poorten (voor printer, externe HD, etc.).

Na enig zoekwerk kwam ik op een dock van CalDigit en een 4K monitor van LG:
#ProductPrijsSubtotaal
1LG 27UK850-W Zilver€ 529,-€ 529,-
1Caldigit TS3 Plus Thunderbolt station 3€ 318,-€ 318,-
1Apple MacBook Pro 2018 15,4" i7 2,2 GHz, 256GB (Qwerty) Spacegrijs€ 2.529,-€ 2.529,-
1Logitech Craft (Qwerty US)€ 159,-€ 159,-
1Logitech MX Master 2S Grafiet€ 79,90€ 79,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.614,90

Mijn vragen:
  1. Heeft iemand ervaring met docking stations van CalDigit?
  2. Wat vinden jullie van de keuze voor het LG 27UK850-W-scherm?
  3. Overige opmerkingen/aanbevelingen/vragen van jullie kant?
Dank!

Alle reacties

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02:49
Waarom kies je voor deze muis en toetsenbord? Apple heeft een Magic Keyboard dat precies hetzelfde typt als de toetsen op je MacBook.

Toegegeven, de Magic Mouse is niet voor iedereen weggelegd, maar als je het trackpad fijn vindt, is de Magic Trackpad misschien een goede optie.

De 15” MacBook is een goede keuze. Daar kun je prima mee editten. Scherm lijkt me ook prima. Met het docking station heb ik geen ervaring.

• Menace_1981
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-06 12:56
Sowieso zou ik kiezen voor de Magic Keyboard met num pad van Apple. Dat is echt een fijn toetsenbord. Daarbij gebruik ik de MX Master 2S wat ik de beste muis van dit moment vind. De Magic Mouse vind ik te klein.

Als docking station ken ik de Caldigit niet, maar heb wel goede verhalen gelezen. Schijnt veel ports te hebben wat prettig is. Ik gebruik zelf de Elgato Thunderbolt 3 docking station en die bevalt mij uitstekend. Heeft weliswaar minder aansluitingen, maar voor mijn gebruik voldoende en ziet er daarbij ook mooi uit.

Als jouw gekozen monitor een USB C aansluiting heeft, dan zou ik die nemen. Ik heb 27UD69P-W en die bevalt goed. Houd er alleen rekening mee dat de monitor niet altijd ontwaakt als je de laptop aansluit. Dan moet ik paar de aansluiting eruit en erin doen waarna die het wel doet. Schijnt al jaren een soort van bug te zijn.

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 01:50

GforceNL

Out of memory....

Ben zelf erg tevreden net deze , dock en scherm ineen. Als ik nu op kantoor kom hoef ik maar 1 kabeltje in te pluggen.

pricewatch: BenQ PD2710QC Zilver, Zwart

<Zinloze tekst hier>

• Mesjefskie

Mesjefskie

If it works, it's true!

Topicstarter
Dank voor de antwoorden!

Het Apple Magic Keyboard schijnt naar verloop van tijd door te buigen. Ik weet niet of dat hinderlijk is bij dagelijks gebruik maar 't leek me daarom geen goede optie. Ik weet niet of jullie goede ervaringen hebben met dit toetsenbord?

Qua scherm ben ik eigenlijk afgegaan op deze review uit het (korte) lijstje met relatief betaalbare USB-C 4K-monitoren.

Die BenQ zou echt ideaal zijn maar dat is helaas geen 4K monitor.

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Moet het perse een laptop zijn? Als het niet mobiel hoeft te zijn (zeker gezien je een los scherm erbij wilt kopen), is een iMac wellicht beter/goedkoper.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Lyca
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07-06 09:50
De rand apparatuur voor m'n Macbook 2017:

- MX Master: Beste productiviteitsmuis dat ik ooit heb gehad. 100 keer beter dan de Magic muis

- BenQ EX3501R: 3440x1440p monitor. Ik heb eigenlijk meer nut/plezier aan ultra-wide dan aan 4K. Ik game ook op die monitor met m'n windows desktop. Die 100Hz komt goed van pas. Een ideale mix tussen productiviteit en gaming.

- Apple Magic Keyboard 2 met numeriek: Tof typend toetsenbord, gaat goed vooruit. Nog geen problemen mee gehad.

- Hyper Slim USB C 8 In 1 Docking Station Space Gray

• timdieperink
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 19-05 14:09
Ik heb twee weken geleden het USB-C 4k scherm van LG gekocht om aan te sluiten op m’n macbook pro. Mijn advies is: halen dat ding. Wat een fantastisch scherm voor die prijs. Door usb-c ook ideaal dat de macbook direct oplaadt als deze verbonden is met het scherm.

• Mesjefskie

Mesjefskie

If it works, it's true!

Topicstarter
Bedankt voor alle antwoorden!

Na verder (uit)zoekwerk hebben we inderdaad gekozen voor het LG 27UK850-W-scherm. Het dock hebben we er (nog) niet bij genomen: Het scherm die taak voorlopig op zich nemen:

SCHERM
|----MacBook-----card reader (voor SD kaartje van drone)
|----printer
|----backup HDD

We hebben nu net de hele mikmak besteld. Ik ben benieuwd of m'n schoonvader kan wennen aan macOS... :+

Nogmaals dank voor alle reacties en suggesties!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True