Toon posts:

15" MacBook Pro '15 i7 traag, komt het door iCloud?

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik heb de laatste maanden steeds vaker dat mijn computer gewoon steeds trager aanvoelt. Het begon met Safari en WindowServer die steeds een hoog CPU % gaven, ik dacht dat ik het opgelost had door de content blocker van Safari uit te zetten maar nu zit ik eigenlijk weer met een stel processen wat vaak vrij hoog komt:
  • cloudd
  • bird
  • -i
  • beam
  • Safari[/i]
Voorbeeld: moest net een presentatie doen en daarbij wat in Xcode doen. Dan klik ik op het Xcode icoontje (app is al geladen) en dan reageert hij gewoon niet. Nee eerst rechts klikken, window selecteren, wachten, daar is ie. Af en toe kraakt het geluid weg. Als ik wat typ komen de letters seconden later in de verkeerde volgorde (!!) binnen. Even documentje laten zien met een diagram: duurt 30 seconden.

Finder houdt ook wel eens vaker op met reageren bij normaal gebruik (zonder sharing). Er is in Xcode wel mee te werken maar als ik meer moet doen dan dat is het gewoon te traag.

Nou heb ik mijn werkPC aan iCloud hangen en mijn projectfolders worden gebackupt. Vandaag heb ik bijvoorbeeld met React Native gewerkt en daar bij een stuk of vijf keer alle libraries opnieuw geïnstalleerd en dan zie ik dus dat hij 10000 files aan het syncen is met iCloud.

Kan het zo zijn dat het gewoon iCloud en Spotlight zijn die dat iedere keer als ik nieuwe pods installeer etcetera over hun nek gaan? Mijn Mac herstart supersnel en bij het inlogscherm voelt alles ook weer rap aan, maar dan na een korte tijd na inloggen voel je gewoon dat het sloom wordt doordat de cursor trager wordt etcetera. Ik heb Malwarebytes al laten checken op trojans maar die vond niks.

Iemand ervaring met zulke dingen? Herinstallatie heb ik geen zin in omdat het gewoon te veel geld aan gemiste productiviteit mist maar online presentaties die niet lekker lopen zijn ook duur.

iOS developer

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44

nelizmastr

Goed wies kapot

En welk model MacBook Pro hebben we het over? Een 15" i7 MacBook Pro kan zo oud zijn als 2010 en zo nieuw als vandaag.

Hoeveel geheugen heb je erin zitten?
Welke macOS versie draai je?
Zit er een SSD in of nog een HDD uit het tijdperk dat die dingen relevant waren?

I reject your reality and substitute my own

• BikkelZ
nelizmastr schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:33:
En welk model MacBook Pro hebben we het over? Een 15" i7 MacBook Pro kan zo oud zijn als 2010 en zo nieuw als vandaag.

Hoeveel geheugen heb je erin zitten?
Welke macOS versie draai je?
Zit er een SSD in of nog een HDD uit het tijdperk dat die dingen relevant waren?
'15 staat voor 2015, sorry voor de vervanging. Het zwaarste standaard model (mediamarkt) i7, 512GB SSD, 16GB RAM. High Sierra nog omdat ik zat te denken aan een clean install voor Mojave.

NB efilogin-helper loopt ook te kloten :(

[Voor 10% gewijzigd door BikkelZ op 20-11-2018 19:25]

iOS developer

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-06 15:32
Kun je niet je sync met iCloud aanpassen. Dat bijv naar elke 2 uur bijwerken?

...

• BikkelZ
Ik ben er inmiddels achter dat de sync met iCloud helemaal niet meer loopt, wellicht dat hij daardoor steeds loopt de indexen.

code:
1
2
Uploading 312.354 items
zero kB of 15,91GB

Wat is de beste manier om iCloud te resetten? Of alleen uit te zetten voor mijn Projects folder? Als ik het in preferences uit wil zetten stelt het systeem voor om een enorme reservekopie te maken en dergelijke. Of is dat de beste manier?

iOS developer

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-06 17:45

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

BikkelZ schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:47:
[knip]
Als ik het in preferences uit wil zetten stelt het systeem voor om een enorme reservekopie te maken en dergelijke.
[knip]
Reservekopie? Bedoel je nou iCloud of Time Machine?

[Voor 36% gewijzigd door Icephase op 23-11-2018 15:50]

• BikkelZ
Icephase schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:49:
[...]

Reservekopie? Bedoel je nou iCloud of Time Machine?
Ik krijg het volgende:
If you turn off iCloud Drive, all documents stored in iCloud will be removed from this Mac.
Uhhhh wat? Ik wil gewoon dat alles in mijn desktop, documents en projects folder blijft staan?

En dan krijg ik de optie Keep a copy / Remove from mac

iOS developer

• Icephase

Icephase

BikkelZ schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:01:
[...]

Ik krijg het volgende:

[...]

Uhhhh wat? Ik wil gewoon dat alles in mijn desktop, documents en projects folder blijft staan?

En dan krijg ik de optie Keep a copy / Remove from mac
Dit is logisch. Als je je Mac niet meer koppelt aan je iCloud waar je je documenten in hebt opgeslagen, is het logisch dat je daar ook geen toegang meer toe hebt. Dus worden die documenten/bestanden verwijderd.

• BikkelZ
Icephase schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:02:
[...]

Dit is logisch. Als je je Mac niet meer koppelt aan je iCloud waar je je documenten in hebt opgeslagen, is het logisch dat je daar ook geen toegang meer toe hebt. Dus worden die documenten/bestanden verwijderd.
Waarom moeten mijn mappen lokaal gedelete worden als ze niet meer gekoppeld zijn? Zo logisch vind ik dat niet.

iOS developer

• Icephase

Icephase

BikkelZ schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:21:
[...]

Waarom moeten mijn mappen lokaal gedelete worden als ze niet meer gekoppeld zijn? Zo logisch vind ik dat niet.
Wil je dan dat iemand die geen toegang meer heeft tot je iCloud wél toegang houdt tot je bestanden? Want dat is wat je eigenlijk zegt, je Mac weet niet wie er achter de computer zit natuurlijk...

• BikkelZ
Icephase schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:55:
[...]

Wil je dan dat iemand die geen toegang meer heeft tot je iCloud wél toegang houdt tot je bestanden? Want dat is wat je eigenlijk zegt, je Mac weet niet wie er achter de computer zit natuurlijk...
Dat is uiteraard wel een gedachte, maar als ik het zélf loskoppel terwijl het wachtwoord opgeslagen is heb ik er per definitie al toegang toe.

Afijn, ik ga alles backup pen, dan loskoppelen en bidden dat de computergoden me goed gezind zijn.

iOS developer

• BikkelZ
OK ik heb iCloud compleet uitgezet en de computer is weer snel

iOS developer

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee