Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Game laptop HP Pavillion Gaming of Dell G3?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lilian86
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 16-03-2020
Hallo,

De afgelopen tijd heb ik het Pricewatch gedeelte van dit forum veelvuldig bekeken, om een nieuwe laptop uit te zoeken. De afgelopen dagen heb ik me vooral verdiept in wat ik precies nodig heb om De Sims 4 te kunnen spelen en uiteindelijk heb ik een paar mooie opties rond de €900,- kunnen vinden (waarvan de HP Pavilion Gaming 15-cx0470nd op dit moment mijn voorkeur heeft). Ik zag echter dat hier in meerdere topics de Dell G3/G5 genoemd werd en deze spreekt me ook erg aan. Ik ben hem nergens in mijn prijsvergelijk (hier en op verschillende webshops) tegen gekomen en vraag me af of hoe dit komt. Ook als ik zoek in de pricewatch of op een webshop kom ik nergens een Dell G3/G5 tegen. Kan ik deze laptop alleen op Dell.com bestellen of doe ik iets verkeerd?

Wat ga je met je laptop doen?
Naast gewoon internetten en series kijken speel ik De Sims 4 met meerdere uitbreidingen. Dat deed ik altijd op mijn Macbook Pro (late 2011, gekocht in 2013), maar hij krijgt het daar steeds zwaarder mee. Ik gebruik af en toe Adobe Indesign, Photoshop & Illustrator, maar niet voor zwaar werk.

Wat is je budget?
Max €900,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, ik gebruik hem voornamelijk thuis, op de bank. Lichter is fijner, maar geen prioriteit

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn voorkeur ging naar een Asus of HP, maar nu Dell ook in deze prijsklasse valt klinkt dit erg interessant. Videokaart minimaal GTX 1050, Intel® Core™ i5, IPS beeldscherm, 15" of 17", 128 SSD/1TB Sata

Ik ben vooral benieuwd waarom ik de Dell nergens tegen kom. Hebben jullie eventueel nog andere suggesties of zit ik goed met de HP/Dell?

Ik kan prima met Windows overweg, maar heb weinig verstand van Windows laptops (afgezien hetgeen ik afgelopen dagen heb opgezocht)

Alle reacties

• nXXt
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21-06 16:22

nXXt

Carpe omnia

Dell werkt inderdaad vanaf hun eigen website, waar je de laptops in een aantal configuraties kunt vinden. Ook zijn er geregeld kortingsacties en slingeren er nog wel eens kortingscodes rond – zo kun je ook studentenkorting krijgen, bijvoorbeeld.

• Lilian86
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 16-03-2020
Ik ben er inmiddels uit. Ik zag dat Dell toch niet zulke goede recensies heeft over het scherm en dat vind ik vrij belangrijk, dus twijfelde nog tussen de HP Pavillon of HP Omen.

Toen ik op de website van HP kwam zag ik een betere HP Pavilion dan degene die ik al gekozen had. Met een betere videokaart (GeForce GTX 1050ti ipv GTX 1050) en een 144-Hz IPS ontspiegeld scherm (De andere 60-hz scherm). Daarnaast een i5-8300 processor, 128 SSD+1TB HDD. Normaal kost deze €1049,- en nu €899,- Ik wacht vrijdag nog even af om te kijken wat voor deals er nog meer komen, maar denk dat ik hier wel erg blij van word.

• Sn3gG3l
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22-06 20:14
144hz scherm heb je niets aan met een 1050 of 1050Ti, los daarvan heb je meer dan 60HZ scherm alleen nodig voor snelle games zoals shooters, niet voor Sims 4.

Steam: Sneggel

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True