Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hayes AT commando voor bluetooth bellen

Pagina: 1
Acties:

• huub8
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-06 23:38
Ik ben al een tijdje van plan om een oude telefoon met draaischijf om te bouwen naar een soort bluetooth telefoon waarme je kunt bellen door gebruik te maken van het netwerk van je mobiele telefoon.
Daarvoor heb ik nu deze telefoon gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/New-Original-AEKU-AIEK-A5-Card-Phone-For-Children-Students-Low-Radiation-Metal-Mini-Portable-Phone/32818771222.html

Het mooie van deze telefoon is dat hij via bluetooth kan verbinden met je telefoon en dat je er dan mee kan bellen via je mobiele telefoon. Mijn plan was om gewoon draadjes aan alle knoppen te verbinden en dan met een arduino ervoor zorgen dat als je een nummer draaid de arduino dat doorgeeft. Maar nu ik hem heb opengemaakt blijkt er een seriele poort op te zitten, die AT commando's deeld. Als je hem opstart krijg ik dit te zien:

~~~ Welcome to MTK Bootloader V005 (since 2005) ~~~

**===================================================**

Bye bye bootloader, jump to=0x1000a5b0

F1: 0000 0000
V0: 0000 0000 [0001]
00: 0000 0000
U0: 0000 0001 [0000]
G0: 0002 0000 [0000]
T0: 0000 00BB
Jump to BL

Waarna de telefoon op Hayes AT commando's reageerd. Het probleem is nu dat ik daar eigenlijk niets van weet, en als ik via het ATD"nummer wat je wil bellen" commando probeer te bellen krijg ik "NO CARRIER" te zien. Dat zal wel komen omdat je er ook een simkaart in kan doen en dan standalone bellen, maar ik wil dus via bluetooth bellen (wat vanzelf gebeurd als je nu gewoon via het toetsenbord belt. Ik heb nog wat andere AT commando's geprobeerd maar ik kan nergens iets over bluetooth bellen vinden.

Mijn vraag:
Weet iemand wat voor commando ik nodig heb om via bluetooth te bellen?
Of anders commando's die de toetsen simuleren, zodat ik indirect via bluetooth kan bellen?

• 1337aldi
  • Registratie: april 2004
  • Nu online
Dat soort dingen zitten niet in de gestandaardiseerde AT commando set, dit zijn vendor specific functies, lastig te achterhalen zonder datasheet/manual. Waarom doe je geen sim kaart in deze? Dan lees je een draaischijf (oude telefoon) in met een arduino, en dan stuur je de aliexpress telefoon aan via AT commando's vanuit de arduino?

• huub8
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-06 23:38
Dat kan opzich natuurlijk ook, maar omdat wat mensen die ik ken dit wellicht ook willen zou ik het liever zonder tweede simkaart regelen.

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:08

Yucon

*broem*

Kun je daar niet gewoon een arduino als sniffer tussenzetten? Dus doorknippen, arduino laten luisteren+loggen en dan weer forwarden naar de bluetoothmodule. Dan zie je vanzelf wat hij stuurt.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True