Whatsapp contacten niet in telefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1139399

Topicstarter
Beste allen,
Ik weet niet zeker of dit de juiste categorie is, mocht het niet het geval zijn, meld het me!

Ik zit al een tijdje met een probleem sinds ik een nieuwe mobiel heb (iPhone 8). Het probleem is dat de contacten die ik opsla in Whatsapp, zich niet configureren in mijn telefoonboek op mijn mobiel. Dit wordt vooral vervelend als ik met nood iemand moet bellen, maar dat het nummer dan niet in mijn contacten op mijn mobiel staat.
Dit probleem heeft zich nooit voorgedaan met mijn oude mobiel (iPhone 6s).
Ben ik ergens een optie vergeten aan te klikken die contacten opslaat vanuit Whatsapp naar je telefoon? Of is het een bug in Whatsapp zelf?

Ik hoor het graag!

Beste antwoord (via Anoniem: 1139399 op 20-11-2018 16:31)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:12
Er is geen gescheiden locatie van contacten in de iPhone voor alleen whatsapp, of welke app dan ook. Alles staat in "Contacten", en daar heeft whatsapp toegang voor gevraagd. Heeft whatsapp die toegang niet, dan kan je geen contacten opslaan of nieuwe chats beginnen.

Gewoon in "Contacten" even linksboven op groepen drukken, en alle groepen aanvinken.

Afbeeldingslocatie: https://www.howtoisolve.com/wp-content/uploads/2016/11/6-See-Create-group-and-manage-contacts-using-group-on-iPhone.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Haalt WA de contacten niet uit de telefoonboek/contacten app i.p.v. andersom. (Voor zover ik weet)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 16-11-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 1139399 WhatsApp vraagt of het de contacten van je sim mag gebruiken. indien jij een nieuwe sim hebt of zonder opgeslagen contacten kan dat nu niet. nieuwe Sim, contacten eerst importeren op je toestel. Nieuwe phone, dan eerst al je contacten op je sim zetten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar je kan nieuwe nummers (vanuit groepschatten op Whatsapp bijvoorbeeld) in de app zelf opslaan. Maar ik vind het vreemd dat die nieuwe contacten op Whatsapp dan niet bij mijn contacten in mijn mobiel staan (in het telefoonboekje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb toentertijd mijn oude SIM in mijn nieuwe mobiel gedaan, en alle contacten werden toen netjes vanzelf overgezet. Alleen blijf ik het probleem ervaren dat nieuwe Whatsapp contacten niet in mijn telefoonboekje van mijn mobiel komen te staan. Best vreemd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Waarom zou je in godsnaam contacten op je SIM opslaan? :P Lekker op je toestel, veel beter en synct naar al je apparaten.

iOS heeft de r/w toegang naar het adresboek beperkt waardoor je soms problemen kan krijgen, in welk geval het beter is om ze via de Telefoon of Contacten app op te slaan. Als het stelselmatig een probleem is zou wel raar zijn. Hoe vaak maak je dit mee? Als het altijd is zou je de permissie voor het telefoonboek eens kunnen resetten. Dus uit, WhatsApp starten, weer aanzetten en WhatsApp weer starten.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik bedoel dus niet zozeer op mijn SIM, maar dat het de contacten in de app van “Telefoon” staan weergegeven, nádat ik ze heb opgeslagen op Whatsapp. ;-) die link legt mijn telefoon blijkbaar niet.
Ik heb nu inderdaad een aantal keer alles opnieuw opgestart, maar nog steeds lukt het niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 1139399 staan ze nu in je Sim ? dan ga je naar instellingen - contacten - importeer simcontacten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja bij importeer simcontacten kan je vervolgens kiezen vanuit Outlook en iCloud, toch?
Dat is dus niet wat ik nodig heb...
Het is echt het probleem dat wanneer ik iemand toevoeg op Whatsapp, het contact niet terug te vinden is als ik zoek in de app “Telefoon” op mijn mobiel. Het gekke is dan wel dat wanneer ik het nummer intyp, er gelijk onder het nummer de juiste naam komt te staan, hij herkent het nummer dus wel. Maar in mijn contactenlijst is hetzelfde nummer met naam dan niet weergegeven. En dat is dus vervelend met als je snel iemand wil bellen waarvan je dacht dat je die al in je contacten had staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je moet jezelf misschien eerst even gaan realiseren dat "bellen" via WhatsApp iets anders is als dat het bellen via de telefoon App van Apple (over 2G/3G/4G) is.

Je iPhone en alle andere Apple devices maken gebruik van 't adresboek (Contacts App) welke gekoppeld is aan je iTunes / iCloud account. WhatsApp heeft daar géén directe/volledige toegang tot en kan daar ook geen contacten aan toevoegen (GELUKKIG!!). WhatsApp mag er wél lezen op 't moment dat jij een nieuwe WhatsApp Chat wil aangaan met één van die contacts.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 20-11-2018 19:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:48:
Je moet jezelf misschien eerst even gaan realiseren dat "bellen" via WhatsApp iets anders is als dat het bellen via de telefoon App van Apple (over 2G/3G/4G) is.

Je iPhone en alle andere Apple devices maken gebruik van 't adresboek (Contacts App) welke gekoppeld is aan je iTunes account. WhatsApp heeft daar géén directe/volledige toegang tot en kan daar ook geen contacten aan toevoegen (GELUKKIG!!). WhatsApp mag er wél lezen op 't moment dat jij een nieuwe WhatsApp Chat wil aangaan met één van die contacts.
Ik kan vanuit WhatsApp gewoon nummers toevoegen aan mijn contacten, dat is geen enkel probleem. Bijvoorbeeld in een groep als er iemand is van wie ik het nummer moet bewaren, gewoon op tikken “Zet in contacten” en klaar is kees. Ik zou het ook niet anders en, dus juist “gelukkig!!” dat het wél kan. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WhatsappHack schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:41:
[...]

Ik kan vanuit WhatsApp gewoon nummers toevoegen aan mijn contacten, dat is geen enkel probleem. Bijvoorbeeld in een groep als er iemand is van wie ik het nummer moet bewaren, gewoon op tikken “Zet in contacten” en klaar is kees. Ik zou het ook niet anders en, dus juist “gelukkig!!” dat het wél kan. ;)
Ik had 't misschien beter anders kunnen omschrijven: Het gebeurd gelukkig niet standaard / automatisch, je moet er zélf wat voor doen :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:44:
[...]

Ik had 't misschien beter anders kunnen omschrijven: Het gebeurd gelukkig niet standaard, je moet er zélf wat voor doen :9
Ah, ja dat wel idd. :) Ik maakte uit de post van OP op dat dat precies is wat hij doet maar ze dan alsnog niet verschijnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WhatsappHack schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:45:
[...]

Ah, ja dat wel idd. :) Ik maakte uit de post van OP op dat dat precies is wat hij doet maar ze dan alsnog niet verschijnen :P
Ja juistem! Dat is het. Dat wanneer je bijvoorbeeld uit een lijst van deelnemers in een groepschat de nummers wil toevoegen, die vervolgens wel in de lijst verschijnen op Whatsapp als je die een berichtje wil sturen, maar niet in je vaste contactenlijst in de app Telefoon. Dat is waar ik nog mee zit...

Ander voorbeeld: ik heb nogal veel mensen van mijn nieuwe studie toegevoegd met de afkorting van de studie als hun achternaam zegmaar. Maar als ik vervolgens in de Telefoon app opzoek op die afkorting, zijn er geen namen die daarop overeen komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 1139399 op 20-11-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Anoniem: 1139399 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:30:
[...]

Ja juistem! Dat is het. Dat wanneer je bijvoorbeeld uit een lijst van deelnemers in een groepschat de nummers wil toevoegen, die vervolgens wel in de lijst verschijnen op Whatsapp als je die een berichtje wil sturen, maar niet in je vaste contactenlijst in de app Telefoon. Dat is waar ik nog mee zit...

Ander voorbeeld: ik heb nogal veel mensen van mijn nieuwe studie toegevoegd met de afkorting van de studie als hun achternaam zegmaar. Maar als ik vervolgens in de Telefoon app opzoek op die afkorting, zijn er geen namen die daarop overeen komen.
Dat eerste, even een vraagje: verschijnen die contacten wél op icloud.com?
Dat tweede, kijk eens naar Instellingen - Contacten - Korte naam en daaronder ook de “gebruik bijnamen” functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:49

Pos

Kun je tijdens het opslaan van het nummer ook nog aangeven onder welk "account" het opgeslagen moet worden? Bijvoorbeeld, op telefoon, op sim, op google, op ??? Wat er nog bij Apple mogelijk is.

Daarna, staan de juiste accounts als weergave geactiveerd in de contacts app?

Ik beredeneer dit vanuit android waarin al die mogelijkheden wel zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Pos schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:38:
Kun je tijdens het opslaan van het nummer ook nog aangeven onder welk "account" het opgeslagen moet worden? Bijvoorbeeld, op telefoon, op sim, op google, op ??? Wat er nog bij Apple mogelijk is.

Op android is dat inderdaad het handigste, omdat je meerdere accounts op je telefoon hebt, en die gemixd staan in je bellijsten
Maar iPhone/IOS is wat eenzijdiger ( lees niet te lastig voor minder technische gebruikers ) hierin, en zet alle contacten in je contactlijst, welke gesynchroniseerd wordt met icloud.

Dit heeft inderdaad ook wel nadelen, maar het grootste gemak, als je meerdere IOS/Apple devices hebt, zijn overal je contacten op een eenduidige manier beschikbaar.
Als je een mail krijgt, en deze op de ipad leest, 'ziet' deze dat er andere data instaat, en laat je deze bijwerken.
instant beschikbaar op de iphone, zodat nieuwe/aangepaste data overal op orde blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-06 14:07

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Pos schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:38:

Sorry hoor, maar reageer dan maar beter even niet... TS heeft een iPhone, werkt dus via iOS en dat verschilt dusdanig van Android dat je hele reactie slaat als een tang op een varken.

Er wordt binnen iOS maar met 1 contactenlijst gewerkt, en die synct automatisch via iCloud op al je iOS- en MacOS-devices. Whatsapp heeft dus géén eigen contactenlijst. Wellicht bedoelt TS dat je bij onbekende nummers soms een naam in Whatsapp ziet staan. Die haalt hij inderdaad uit de data die de ander meestuurt in Whatsapp (zie instellingen in Whatsapp, daar is dat aan te passen) maar die verschijnt niet in je contacten want daar mag Whatsapp niet zomaar bij. Je zult dat echt handmatig moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Icephase schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:52:
Wellicht bedoelt TS dat je bij onbekende nummers soms een naam in Whatsapp ziet staan. Die haalt hij inderdaad uit de data die de ander meestuurt in Whatsapp (zie instellingen in Whatsapp, daar is dat aan te passen) maar die verschijnt niet in je contacten want daar mag Whatsapp niet zomaar bij. Je zult dat echt handmatig moeten doen.
Nee OP geeft aan dat wanneer hij een contact echt toevoegt aan zijn Contacten, dat hij het dan nog niet ziet.
Eg: in een groep tikt hij op een nummer en kiest voor toevoegen aan contacten. Dan wijzigt het wel in WA maar niet in z’n Contacten app. Dat is heel raar, ik gok op een bugje/foute instelling met contactgroups binnen iCloud - maar dat is nogal zeldzaam en erg obscuur. Vandaar dat ik ook aan OP vroeg of hij de contacten wel op icloud.com kan zien. :) Want dan zijn er wat paardenmiddeltjes om de boel weer in gareel te krijgen :)

[ Voor 15% gewijzigd door WhatsappHack op 20-11-2018 14:05 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:12
Er is geen gescheiden locatie van contacten in de iPhone voor alleen whatsapp, of welke app dan ook. Alles staat in "Contacten", en daar heeft whatsapp toegang voor gevraagd. Heeft whatsapp die toegang niet, dan kan je geen contacten opslaan of nieuwe chats beginnen.

Gewoon in "Contacten" even linksboven op groepen drukken, en alle groepen aanvinken.

Afbeeldingslocatie: https://www.howtoisolve.com/wp-content/uploads/2016/11/6-See-Create-group-and-manage-contacts-using-group-on-iPhone.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WhatsappHack schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:38:
[...]

Dat eerste, even een vraagje: verschijnen die contacten wél op icloud.com?
Dat tweede, kijk eens naar Instellingen - Contacten - Korte naam en daaronder ook de “gebruik bijnamen” functie.
Ja! Als ik inlog op mijn iCloud account op een ander device krijg ik een andere contactlijst te zien waarin de personen die ik als achternaam de studie-afkorting heb gegeven wel zijn weergegeven. Echter is dit een kleine selectie van al mijn contacten. Ik zie hier ongeveer 200 weergegeven, dit is denk ik 1/4e van het aantal wat in mijn mobiel staat. (Ook nog zonder de contacten die hij dus vanaf Whatsapp niet opslaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jeroen3 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:30:

[Afbeelding]
Yes bingo! Probleem opgelost. Inderdaad bij Groups had ik ook iCloud moeten aanklikken. Ik had alleen Outlook en Contactpersonen aangevinkt. Nu ook iCloud. Paar honderd nuttige contacten erbij :)

Dankjulliewel!
Pagina: 1