file transfer msn achter internet delen win2k srv

Pagina: 1
Acties:

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Hai tweakers,

Ik heb heel de GOT doorzocht maar ik kan geen goed antwoord vinden op mijn vraag. :?

Het volgende is het geval. Ik gebruik internet delen met behulp van win2k server. Dit gaat allemaal prima. Pingen van de clients gaat goed, java chats e.d. gaat goed. :z

Maar nu het volgende. MSN messenger wilt geen bestand verzenden of ontvangen. :(
Ook wilt er geen voice chat plaats vinden. Hij blijft maar connecten maar ik krijg geen reply van de ander (welke overigens wel op een rechtstreekse lijn zit en waar het wel allemaal goed werkt).

Mijn vraag: hoe moet ik win2k instellen om bovenstaande toch voor elkaar te krijgen? Dus geen antwoorden van welke poorten ik moet mappen, want daar heb ik al genoeg over kunnen lezen. Ik wil graag weten HOE ik het moet doen. Welke opties ik b.v. in moet stellen. En als het niet lukt met internet delen hoe moet ik het dan b.v. met wingate doen? Ik wil geen microsoft proxy server gebruiken. Die heb ik namlijk niet.

Gaarne jullie reacties :)

Greetz Tarz 8-)

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Tja... Messenger schijnt file transfer achter een server niet te ondersteunen. Als je de poorten 6891-6900 (TCP) doormapt naar je work station, kun je wel ontvangen, maar sturen werkt gewoon niet.
Volgens MS moet het met een UPnP enabled gateway (zoals bijv in XP ICS zit) wel kunnen. Maar dat heb ik nog niet getest.
Messenger is gewoon een klein MS progje met duidelijke beperkingen. :)

Aurë Entuluva!

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Hoe je poorten moet mappen? Tja, moet met ICS wel kunnen, moet je even kijken op de technet site van MS, daar heb ik het wel eens gelezen.

Ik gebruik trouwens WinRoute 4.1 pro en daar gaat het heel makkelijk, maar dus toch nog geen files STUREN, alleen ontvangen.

Succes!

Aurë Entuluva!