Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Suggesties Game PC RTX 2080

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Marceuwe
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 29-11-2018
Ik wil graag mijn huidige setup vervangen door een nieuwe computer met een RTX 2080 grafische kaart of een RTX 2080 Ti. Nu weet ik niet zo goed welke hardware het beste hiermee matched om een goede framerate in games te krijgen, en om de computer goed gekoeld en stil te houden.

Heb al geprobeerd te kijken bij het topic "Geschikte Onderdelen Kiezen" maar deze is voor mij afgeschermd.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met deze PC gamen op een 4K of 1440p resolutie en wil hierbij een goede framerate behouden. Momenteel heb ik al 4K schermen staan alleen merk ik vaak dat als het in een game wat drukker wordt, dat de framerate al snel zakt onder de 30 of 20 fps. Schakelen tussen 4K en 1440p helpt wel voor een groot deel. Nu is dit in het begin geen probleem geweest want ik kon dan gewoon de kwaliteit wat verminderen maar met de nieuwe games wordt dit steeds lastiger.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel wil ik maximaal €3000,- aan de PC besteden, of net iets er over.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil een compleet nieuwe PC en neem geen componenten over van mijn oude PC

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een voeding van 750W lijkt me wel nodig aangezien een RTX 2080 of 2080Ti best veel gebruikt. Een goede processor van minstens 3,7Ghz (bij voorkeur Intel) en 16GB geheugen. Ook een extra HDD om mijn games op te zetten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel maak ik gebruik van een MSI moederbord (MSI B150 GAMING M3 B150) en grafische kaart (GTX 1070). Voorkeur van processor gaat wel uit naar Intel. Andere merken sta ik voor open, als het maar goed werkt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In het verleden heb ik wel eens last gehad dat mijn computer snel warm wordt en veel herrie maakte. Nu hoeft de nieuwe computer niet doodstil te zijn maar een goed gekoelde en redelijk stille computer zijn wel mijn eisen. Voor mijn windows installatie wil ik een SSD gebruiken (hoeft niet zo heel groot te zijn Max 250GB) en voor mijn games een HDD van 4TB.

De PC moet ook VR Ready zijn.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Advies over welke hardware het beste gebruikt kan worden, en met welke hardware jullie een fijne ervaring hebben. Voordat ik aan een nieuwe computer begin wil ik er zeker van zijn dat de goede onderdelen worden samengesteld.

Zelf uitgezocht
Heb zelf wat onderdelen bij elkaar gezocht waarvan ik denk dat het goed werkt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 424,-€ 424,-
1Asus ROG Strix Z390-H Gaming€ 206,99€ 206,99
1Asus GeForce RTX 2080 Ti Turbo€ 1.299,-€ 1.299,-
1Seagate IronWolf IronWolf, 4TB€ 115,95€ 115,95
1Sharkoon BW9000-W (Window) Zwart€ 70,95€ 70,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 142,90€ 142,90
1be quiet! Dark Power Pro 11 750W€ 168,99€ 168,99
1Samsung 860 EVO 250GB€ 54,48€ 54,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.483,26

[Voor 41% gewijzigd door Marceuwe op 16-11-2018 16:49]

Beste antwoord (via Marceuwe op 19-11-2018 09:18)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@Marceuwe Zet zvm Games op je SSD. overweeg oa eens een Ryzen 2700X.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet even je build om in een goed leesbare tabel te zetten met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Lijstjes naar winkelmandjes zijn niet toegestaan. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:52
Zo. Dure voeding hoor. 650W en de helft van het geld en je build werkt net zo goed.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Marceuwe
br00ky schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:07:
Zet even je build om in een goed leesbare tabel te zetten met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Lijstjes naar winkelmandjes zijn niet toegestaan. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!
Is bij deze aangepast. Bedankt voor de tip!

• Marceuwe
Hackus schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:14:
Heb daar zelf ook aan zitten denken maar ik heb juist begrepen dat Intel beter werkt dan AMD.

• Marceuwe
Nat-Water schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:24:
Zo. Dure voeding hoor. 650W en de helft van het geld en je build werkt net zo goed.
Klopt, is een dure voeding. Moet nog beter uitgewerkt worden
Modbreak:Meerdere quotes kunnen gewoon prima in 1 reactie. Zodra je een reactie quote zie je daaronder alle andere reacties uit je topic staan en kun je dus eenvoudig toevoegen. Nu kick je steeds je topic, wat als storend wordt ervaren :).

[Voor 31% gewijzigd door br00ky op 16-11-2018 18:41]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Marceuwe schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:52:
[...]

Heb daar zelf ook aan zitten denken maar ik heb juist begrepen dat Intel beter werkt dan AMD.
Nope, waar heb je dat gelezen ?

• Marceuwe
Hackus schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 17:20:
[...]

Nope, waar heb je dat gelezen ?
Dat had ik van collega's gehoord en heb ik hier gelezen: https://cpu.userbenchmark...-Ryzen-7-2700X/3937vs3958

• Skillp3t
  • Laatst online: 31-05 16:47
Ik kan me vergissen maar zie volgens mij nog geen CPU koeler ertussen staan.
zelf zou ik kiesen voor een 360mm radiator zoals bv:
pricewatch: Cooler Master MasterLiquid ML360R RGB

LET OP DAT DEZE WEL IN JE CASE MOET PASSEN!!

Verder als je toch het budget hebt zou ik de samsung 860 evo 250G
vervangen voor een 970 evo 1 terabyte
Het verschil in snelheid tussen deze 2 ssd's is al enorm

hier een filmpje die het kort uitlegt:
YouTube: M.2 As Fast As Possible

let wel op dat je deze in de juiste m.2 aansluiting installeert om de maximale snelheid eruit te kunnen halen

Hoop dat je wat aan dit advies hebt

mvg,
Luigi

[Voor 3% gewijzigd door Skillp3t op 22-11-2018 14:56]

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08-06 09:03
Skillp3t schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:54:
Ik kan me vergissen maar zie volgens mij nog geen CPU koeler ertussen staan.
zelf zou ik kiesen voor een 360mm radiator zoals bv:
pricewatch: Cooler Master MasterLiquid ML360R RGB

LET OP DAT DEZE WEL IN JE CASE MOET PASSEN!!

Verder als je toch het budget hebt zou ik de samsung 860 evo 250G
vervangen voor een 970 evo 1 terabyte
Het verschil in snelheid tussen deze 2 ssd's is al enorm

hier een filmpje die het kort uitlegt:
YouTube: M.2 As Fast As Possible

let wel op dat je deze in de juiste m.2 aansluiting installeert om de maximale snelheid eruit te kunnen halen

Hoop dat je wat aan dit advies hebt
Ik denk dat hij bitter weinig aan dit advies heeft.

Het snelheids verschil tussen de Samsung 860 en de 970 gaat hij helemaal NIET merken. Dat merk je enkel als je voor een of andere reden dagelijks massa's files zipt/unzipt... Staat zo te zien niet bij z'n eisen...
Het ENIGE voordeel voor hem is dat je bij de Samsung 970 EVO bij sommige winkels een gratis game krijgt (Assasins Creed Oddysey)

Hij gaat ook niet overclocken, dus waarom waarom zou hij een koeler van 115€ moeten kopen? Voor de kleurtjes??

@Marceuwe Koop een Ryzen 5/7 2600X/2700X met een leuk B450 mobo.
pricewatch: MSI B450 Tomahawk
Meer heb je echt niet nodig kwa CPU & Mobo. Ze komen ook al met een aardige CPU koeler.

Zowiezo is het prettig om games op de SSD te hebben en niet op een slome 5400RPM HDD...
pricewatch: Crucial MX500 m.2 1TB deze is erg goed en nu met blackfriday kan die zeker nog goedkoper. Met jouw budget zou ik zowiezo voor 1TB kiezen.
En dan eventueel nog een 2TB (snelle) HDD erbij voor wat data... pricewatch: Seagate Barracuda, 2TB

650W voeding is ruim voldoende. (staat hierboven ook al ergens)

Kijk misschien eens naar een leukere case. Sharkoon vind ik persoonlijk altijd plastic fantastic...
Onlangs een build gemaakt met een NZXT 500i en persoonlijk vond ik die wel knap staan.

• Skillp3t
  • Laatst online: 31-05 16:47
Inrage schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:11:
[...]

Ik denk dat hij bitter weinig aan dit advies heeft.

Het snelheids verschil tussen de Samsung 860 en de 970 gaat hij helemaal NIET merken. Dat merk je enkel als je voor een of andere reden dagelijks massa's files zipt/unzipt... Staat zo te zien niet bij z'n eisen...
Het ENIGE voordeel voor hem is dat je bij de Samsung 970 EVO bij sommige winkels een gratis game krijgt (Assasins Creed Oddysey)

Hij gaat ook niet overclocken, dus waarom waarom zou hij een koeler van 115€ moeten kopen? Voor de kleurtjes??
Het ssd voorstel maakte ik op uit het feit dat hij nog wat budget over heeft en mocht hij in de toekomst toch nog wat extra behoeftes hebben hij dus niet opzoek moet gaan naar vervanging.
daarbij is mijn voorstel ongv € 70 duurder dan jouw voorstel en als hij daar dan ook nog eens een game bij krijgt vind ik mijn voorstel echt niet zo verschrikkelijk als jij het laat overkomen.

hij vermelde dat hij in het verleden problemen heeft gehad warmte en geluid van de koeling
ik stel de pricewatch: Cooler Master MasterLiquid ML360R RGB voor niet vanwege zijn kleurtjes maar omdat het de goedkoopste 360 mm radiotor is en ook nog eens 1 van de meest geluidloze, de kleurtjes zijn pure bonus. wat ook een bonus is mocht hij alsnog willen overclocken hij dus ook al een geschikte koeler heeft.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True