Ik wil graag mijn huidige setup vervangen door een nieuwe computer met een RTX 2080 grafische kaart of een RTX 2080 Ti. Nu weet ik niet zo goed welke hardware het beste hiermee matched om een goede framerate in games te krijgen, en om de computer goed gekoeld en stil te houden.
Heb al geprobeerd te kijken bij het topic "Geschikte Onderdelen Kiezen" maar deze is voor mij afgeschermd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met deze PC gamen op een 4K of 1440p resolutie en wil hierbij een goede framerate behouden. Momenteel heb ik al 4K schermen staan alleen merk ik vaak dat als het in een game wat drukker wordt, dat de framerate al snel zakt onder de 30 of 20 fps. Schakelen tussen 4K en 1440p helpt wel voor een groot deel. Nu is dit in het begin geen probleem geweest want ik kon dan gewoon de kwaliteit wat verminderen maar met de nieuwe games wordt dit steeds lastiger.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel wil ik maximaal €3000,- aan de PC besteden, of net iets er over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil een compleet nieuwe PC en neem geen componenten over van mijn oude PC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een voeding van 750W lijkt me wel nodig aangezien een RTX 2080 of 2080Ti best veel gebruikt. Een goede processor van minstens 3,7Ghz (bij voorkeur Intel) en 16GB geheugen. Ook een extra HDD om mijn games op te zetten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel maak ik gebruik van een MSI moederbord (MSI B150 GAMING M3 B150) en grafische kaart (GTX 1070). Voorkeur van processor gaat wel uit naar Intel. Andere merken sta ik voor open, als het maar goed werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In het verleden heb ik wel eens last gehad dat mijn computer snel warm wordt en veel herrie maakte. Nu hoeft de nieuwe computer niet doodstil te zijn maar een goed gekoelde en redelijk stille computer zijn wel mijn eisen. Voor mijn windows installatie wil ik een SSD gebruiken (hoeft niet zo heel groot te zijn Max 250GB) en voor mijn games een HDD van 4TB.
De PC moet ook VR Ready zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Advies over welke hardware het beste gebruikt kan worden, en met welke hardware jullie een fijne ervaring hebben. Voordat ik aan een nieuwe computer begin wil ik er zeker van zijn dat de goede onderdelen worden samengesteld.
Zelf uitgezocht
Heb zelf wat onderdelen bij elkaar gezocht waarvan ik denk dat het goed werkt.
Heb al geprobeerd te kijken bij het topic "Geschikte Onderdelen Kiezen" maar deze is voor mij afgeschermd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met deze PC gamen op een 4K of 1440p resolutie en wil hierbij een goede framerate behouden. Momenteel heb ik al 4K schermen staan alleen merk ik vaak dat als het in een game wat drukker wordt, dat de framerate al snel zakt onder de 30 of 20 fps. Schakelen tussen 4K en 1440p helpt wel voor een groot deel. Nu is dit in het begin geen probleem geweest want ik kon dan gewoon de kwaliteit wat verminderen maar met de nieuwe games wordt dit steeds lastiger.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel wil ik maximaal €3000,- aan de PC besteden, of net iets er over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil een compleet nieuwe PC en neem geen componenten over van mijn oude PC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een voeding van 750W lijkt me wel nodig aangezien een RTX 2080 of 2080Ti best veel gebruikt. Een goede processor van minstens 3,7Ghz (bij voorkeur Intel) en 16GB geheugen. Ook een extra HDD om mijn games op te zetten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel maak ik gebruik van een MSI moederbord (MSI B150 GAMING M3 B150) en grafische kaart (GTX 1070). Voorkeur van processor gaat wel uit naar Intel. Andere merken sta ik voor open, als het maar goed werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In het verleden heb ik wel eens last gehad dat mijn computer snel warm wordt en veel herrie maakte. Nu hoeft de nieuwe computer niet doodstil te zijn maar een goed gekoelde en redelijk stille computer zijn wel mijn eisen. Voor mijn windows installatie wil ik een SSD gebruiken (hoeft niet zo heel groot te zijn Max 250GB) en voor mijn games een HDD van 4TB.
De PC moet ook VR Ready zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Advies over welke hardware het beste gebruikt kan worden, en met welke hardware jullie een fijne ervaring hebben. Voordat ik aan een nieuwe computer begin wil ik er zeker van zijn dat de goede onderdelen worden samengesteld.
Zelf uitgezocht
Heb zelf wat onderdelen bij elkaar gezocht waarvan ik denk dat het goed werkt.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 424,- | € 424,- |
1 | Asus ROG Strix Z390-H Gaming | € 206,99 | € 206,99 |
1 | Asus GeForce RTX 2080 Ti Turbo | € 1.299,- | € 1.299,- |
1 | Seagate IronWolf IronWolf, 4TB | € 115,95 | € 115,95 |
1 | Sharkoon BW9000-W (Window) Zwart | € 70,95 | € 70,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 142,90 | € 142,90 |
1 | be quiet! Dark Power Pro 11 750W | € 168,99 | € 168,99 |
1 | Samsung 860 EVO 250GB | € 54,48 | € 54,48 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.483,26 |
[Voor 41% gewijzigd door Marceuwe op 16-11-2018 16:49]