Toon posts:

welke tweaks voor tb1200 + asus a7m266 + gf2mx200?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nieuwe machine gekocht, en wil graag weten welke tweaks/drivers/bios upgrades enz. ik het beste kan nemen.

Specs: tb1200 (niet oc'ed), asus a7m266, 2 x 256Mb DDR, maxtor 40Gb 7200/ata100, videokaart is een cardexpert geforce2 mx200 (die wordt over een paar maanden vervangen door een gf3).

Iemand een advies over welke patches, tweaks, via 4-in-1, bios upgrades etc. ik het beste kan installeren?

Wat ik me bijvoorbeeld afvraag, is hoe krijg ik die videokaart op agp 4x, en is die via4in1 nou wel of niet van toepassing op dit systeem, aangezien dit bord een AMD chipset (760/761?) heeft?

tnx, JJ :+

Verwijderd

De A7M266 heeft alleen een via southbridge (686B)right? De via 4 in 1 zijn op dit bord niet van toepassing gewoon de boel installen wat op de cd staat.

Verder zouw ik wel ff de nieuwste bios flashen je hebt best kans dat de performance daar een aardig stukkie op vooruit gaat met die nieuwe DDR mobo's.

Ik weet niet wat voor geheigen je hebt(PC2100) maar dat kan je ook nog ff testen op cas 2. Je hebt geen FSB verhoogt dus dat zal wel werken...

Videokaart AGP moet je instellen in bios.

Succes.

Verwijderd

Beide Fout!

AMD Northbridge idd en VIA 686b Southbridge.
Via 4-in-1 drivers zijn wel van toepassing.
Alleen de AGP driver hiervan installeer je niet. Dat moet de AMD miniport driver zijn.

Via 3-in-1 dus eigenlijk + AMD AGP driver.

Lekker bord is dit trouwens. superstabiel.
Ik draai nu mn Tbird op 9*155 Mhz (1395).

Verwijderd

9*133 of 10*133 draaien
eerst ff de STANDAART nVidia detonator drivers van www.nvidia.com installeren, vervolgens (liefs daarNA omdat het soms andersom niet werkt) de Via 4in1 zonder AGP drivers, vervolgens AMD agp drivers, bios flashen, in bios je AGP aperture size op 256MB knallen (helft van ram.. als je wilt gamen WinME installeren (ja het is :r, maar win98 ondersteunt niet meer dan 256MB ram :() en anders Win2000, WinXP.. niet Win2000 en 98 of XP en 98 naast elkaar doen want dan kapt de XP/2000 instalatie vanzelf wel ermee :( ps: XP en 2000 zijn brak in games en zo te zien wil je gamen..
Installeer de laatste DirectX (DOHHH) rag in BIOS AGP4X aan, sidebanding aan en fast R/W aan.. als je niet op 133MHZ draait maar op 100 probeer dan EERST cas 2 aan te zetten, als dat niet stabiel is zet je geheugen dan eens op (2x)hostclk+pciclk (266MHZ ipv. 200MHZ) Vergeet niet je printerpoort op ECP te zetten :) download 3d mark (www.madonion.com) en probeer aan een volledige sisoft sandra te komen, sysmark en aan wat andere benchmarks en testuh maar :)

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
Op zaterdag 21 juli 2001 12:45 schreef BAALBERITH het volgende:
Beide Fout!

AMD Northbridge idd en VIA 686b Southbridge.
Via 4-in-1 drivers zijn wel van toepassing.
Alleen de AGP driver hiervan installeer je niet. Dat moet de AMD miniport driver zijn.

Via 3-in-1 dus eigenlijk + AMD AGP driver.

Lekker bord is dit trouwens. superstabiel.
Ik draai nu mn Tbird op 9*155 Mhz (1395).
moet je dus wel de nieuwste drivers installen van via? en welke zijn beter.... de beta drivers of de laatste officiele releases..
En die AMD miniport agp driver... is dat aan te raden om die te updaten?
Lord T

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

What is a juggalo? A juggalo, that's what it is well fuck if i know!

:+

Mother, will they like this song?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

valt niet veel te oc`en/tweaken

mijn fsb draait ook lekker op 155 retstabiel

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Pagina: 1