Huawei Matebook x pro op Ultrawide monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1139283

Topicstarter
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik op zoek naar een laptop in combinatie met een ultrawide monitor. Ik heb tijdens mijn zoektocht dan ook mijn ogen laten vallen op de Huawei Matebook x pro, hier zou ik zoals bovengenoemd graag een ultrawide montior bij kopen. Echter, na heel wat zoeken op internet, blijkt dat ik het scherm van de Matebook niet kan dupliceren naar een ultrawide aangezien er dan een gek/uitgerekt beeld te zien zou komen vanwege de verschillende beeldverhouding, 3:2 versus 21:9 (het beeld 'extenden' zou wel werken, alleen heb je dan een kleine laptop naast zo'n groot scherm openstaan).

Mijn vraag is dus:
Kan iemand bevestigen dat deze combinatie van Matebook en ultrawide monitor niet samengaat? En is er misschien een oplossing voor dit probleem? Wellicht een specifieke kabel kopen of iets dergelijks?

Even voor de duidelijkheid, de laptop betreft zoals eerder genoemd een Huawei Matebook x pro, de monitor betreft de: LG 34uc99.

Alvast bedankt voor alle hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18
1) De beeldverhouding van je laptop is 3:2, je losse monitor 21:9. Lijkt me logisch dat je dan je beeld gaat uitrekken niet? Je losse monitor zou namelijk 21:14 moeten zijn (=3:2) om dezelfde verhouding te kunnen krijgen voor een niet uitgerekt beeld.

Hoe wou je dat in vredesnaam oplossen met een kabel?

2) je kunt het beeld goed op je losse monitor krijgen door de desktop te extenden. Joepie, dan kun je de monitor goed aansturen en geen uitgerekt beeld krijgen (kan dus blijkbaar goed zonder magische kabel)

Maar dan heb ik een klein schermpje naast een grote. Ja, wat wil je nou?! Jij zet een 15" laptop naast een 34 inch scherm?

Dan doe je het laptopscherm uit en heb je alleen een groot scherm!

En als je bedoelt dat je kleine icoontjes hebt op je laptop en grote op je losse monitor: Windows heeft maar 1 beeld grootte, dat je een zeer hoge resolutie laptop en daardoor verhoudingsgewijs lage resolutie losse monitor hebt geeft nu eenmaal dit verschijnsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat @White Feather zegt, geldt voor elke laptop waarvan het eigen panel een andere verhouding heeft dan de externe monitor EN je wil dupliceren. Dat is vragen om problemen dus.

Sowieso, je kan wel zeggen "het beeld 'extenden' zou wel werken, alleen heb je dan een kleine laptop naast zo'n groot scherm openstaan", maar nu ga je ook automatisch voorbin aan het feit dat jij 2 verschillende ppi-verhoudingen wil kopen en dan klaagt dat het één groter / anders is dan het ander.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1139283

Topicstarter
Ik denk dat ik wellicht dan de verkeerde vraag heb gesteld. Ik zit nog een beetje vast in de oude garde met het dupliceren, excuses daarvoor. Zolang ik mijn laptop kan gebruiken op de volledige monitor en het laptop scherm verder uit kan laten dan is mijn wens al vervult. Maar uit jouw reactie @White Feather concludeer ik dus dat dit gewoon mogelijk is. Bedankt.