Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke apple watch is geschikt voor hoe ik hem wil gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rinie1993
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 20-11-2018
Mijn vraag:
Ik wil graag volgende week tijdens black friday een apple watch kopen. Ik speel hier al langer mee maar twijfel welke apple watch het meest geschikt is voor hoe ik hem wil gebruiken. Ik gebruik hem niet om mee te sporten en wil hem vooral gebruiken als notificatie apparaat. Daarnaast vind ik het een mooie gadget. Kan iemand mij van advies voorzien wat de voordelen zijn van de verschillende series apple watch en daarbij welke voor mij geschikt is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Rinie1993 op 20-11-2018 11:08)

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08:37
Heb zelf de series 3 40mm.
Deze biedt alles wat je zoekt en gaat voorlopig nog wel mee :)
Qua batterij top! Als je m s nachts uitzet red je makkelijk 3 dagen, anders red ik er ook prima 2 volledige dagen mee.

de series 4 is uiteraard ook mooi, wel een stukje groter.

Als je toch niet alle features gaat gebruiken, dan zou ik lekker voor de series 3 gaan. Scheelt je in geld en heeft alles wat je zoekt!

Series 1 zou ik links laten liggen; is echt traag
Series 2 kan je ook voor gaan, maar dan zou ik toch liever voor de enerlaatste model gaan. Meer "bang-for-buck"

wijze woorden

Alle reacties

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13:41
Ik gebruik hem voor ongeveer dezelfde dingen (notificaties, timers, snelle mail check, etc), en heb een series 3. Denk dat het met een series 1 of 2 ook had gekund, maar de 3 is toch echt wat sneller en dat is toch wel fijn. De 4 zou ik lekker links laten liggen voorlopig.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Ik heb nu 2x een series 2 en die doen het beiden prima eigenlijk. Merk niet dat ze echt traag zijn ofzo en ze doen hun werk. Wel twijfel ik er nog over om ze allebei te verkopen en dan een series 4 te halen - want ik vind 38mm nét te klein en 42mm nét te groot. 40MM is dan een prima compromis, plus die ECG-functie ben ik heel benieuwd naar. Als ie hier ooit uitkomt.

Denk dat ik de 42mm sowieso wegdoe, want die draag ik bijna nooit meer.
Either way, als je hem als notificatie apparaat wilt gebruiken dan kan je met de eerste Watch in principe nog wel uit de voeten, maar ik zou i.v.m. updates toch minstens voor een Series 2 gaan.

• eelkoh
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:59
Series 4 heeft behalve het scherm weinig meerwaarde tov de series 3 .

Ik heb zelf een series 3 voor sport ,timers, hue en nu ook eindelijk spotify. ECG functie van series 4 is uitgeschakeld in Europa zover ik weet en series 4 is nog niet overal lekker verkrijgbaar

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Valandil
Heb zelf de series 3 40mm.
Deze biedt alles wat je zoekt en gaat voorlopig nog wel mee :)
Qua batterij top! Als je m s nachts uitzet red je makkelijk 3 dagen, anders red ik er ook prima 2 volledige dagen mee.

de series 4 is uiteraard ook mooi, wel een stukje groter.

Als je toch niet alle features gaat gebruiken, dan zou ik lekker voor de series 3 gaan. Scheelt je in geld en heeft alles wat je zoekt!

Series 1 zou ik links laten liggen; is echt traag
Series 2 kan je ook voor gaan, maar dan zou ik toch liever voor de enerlaatste model gaan. Meer "bang-for-buck"

wijze woorden

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:50
Best bijzonder want die bestaat niet 😉

Hier een series 3 38mm waar ik erg tevreden over ben en kijk met schuin oog naar de 40mm series 4
Ik gebruik hem voor activiteiten en voor notificaties mijn telefoon staat bijna altijd op stil.

• Valandil
Roos79 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 00:28:
[...]

Best bijzonder want die bestaat niet 😉

Hier een series 3 38mm waar ik erg tevreden over ben en kijk met schuin oog naar de 40mm series 4
Ik gebruik hem voor activiteiten en voor notificaties mijn telefoon staat bijna altijd op stil.
Bedoel 42 :)

Formaat van 42 is prima !
Persoonlijk vind ik de 38 te klein, maar dat is ook kwestie van smaak

wijze woorden

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 02:17
Ik ben van de Series 3 naar de Series 4 gegaan en ik vind het wel een flinke vooruitgang. Niet zozeer qua snelheid, maar het scherm is duidelijk groter en dat is fijn. Ook is de watch net even wat dunner, waardoor het iets prettiger draagt.

Alle Apple watches kunnen wat jij ermee wilt. Maar ik denk dat de Series 3 op dit moment het meeste bang voor je buck is. Dan kun je nog kiezen tussen de kleur (zilver of space grey) en de grootte (38 of 42mm) of eventueel de Nike uitvoering, mocht dat je voorkeur hebben. Voor beide zou ik gewoon even bij een winkel langs gaan zodat je ze in het echt kunt zien en eventueel dragen.

O en wellicht ten overvloede, je hebt dus een iPhone 5S of nieuwe nodig! Apple Watch werkt niet samen met Android.

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:50
Valandil schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 00:39:
[...]

Bedoel 42 :)

Formaat van 42 is prima !
Persoonlijk vind ik de 38 te klein, maar dat is ook kwestie van smaak
Als je pols 15cm is is 42 echt overkill 😉
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True