Toon posts:

Interne graphics aanspreken ipv grafische kaart?

Pagina: 1
Acties:

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 19:58
Mijn pc is gecrash, en ik kreeg o.a. geen beeld meer. Na wat gepruts krijg ik wel beeld als ik mijn grafische kaart (rx480) verwijder, en hem op de interne grafische chip aansluit (intel3570).

Ik wilde nu mijn rx480 laten zitten, en toch mijn interne chip aanspreken. In de bios heb ik de internal graphics op on gezet (ipv auto) en de init display ook op mijn internal graphics gezet (IGFX). Maar zodra ik mijn rx480 in het systeem zet, krijg ik nog steeds geen beeld. Zodra ik hem er weer uit haal dan weer wel. Nu heb ik mijn oude videokaart in het systeem gezet, en deze geeft dit probleem niet, deze kan ik wel gewoon laten zitten, en toch via mijn internal graphics het systeem starten

Hebben jullie een idee wat het probleem hier is?

[Voor 17% gewijzigd door leeuwtje1 op 16-11-2018 13:49]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:02
1) wat is het nut van het laten zitten van een verrotte gpu, die toch al geen beeld geeft
2) dat ding is verrot, goede kans dat je moederbord daarom anders reageert dan bij je andere kaart.

• leeuwtje1
Dacht dat het misschien aan een instelling zou liggen. Het beestje is nog niet eens zo oud..

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:56
Laatst ook gehad met een GTX780. Kortsluiting in een spanningsregelaar op de kaart waardoor de computer met kaart niet opstartte.

Diablo3 - Flickr - Strava

• leeuwtje1
GWBoes schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:00:
Laatst ook gehad met een GTX780. Kortsluiting in een spanningsregelaar op de kaart waardoor de computer met kaart niet opstartte.
Stel dat zoiets het geval is, is dat te fixen, of kan hij dan bij het grofvuil?

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:56
Ik heb van mijn kaart gezien dat mensen het gerepareerd hebben maar ben zelf nog niet zo ver gekomen.
In mijn geval is het ook een VRM in een QFN package die de geest heeft gegeven en dat is niet iets wat je zonder ervaring zo even vervangt.

Diablo3 - Flickr - Strava

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je geeft aan dat de kaart nog niet zo heel oud is, wat is oud? 1, 2 of 3 jaar, je hebt sowieso 2 jar garantie en veelal zit er toch algauw een jaar of drie op een dergelijke kaart vanuit de fabrikant.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• leeuwtje1
augustus 2016. Dus kans dat hij net buiten de garantie dan valt...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee