Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

USB controllers uitschakelen bij bepaalde games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jbbrans
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:33
Mijn vraag
Ik speel racegames en flightsimulatoren, hiervoor heb ik een logitech g29 en een thrustmaster t16000M en throttle.
Alle drie zijn standaard aangesloten achterop mijn pc.
Helaas heb ik in ieder geval 1 game waarbij de thrustmasters niet zijn uit te schakelen in de game settings en de sliders en throttle als gas en rem (en zelfs als gecombineerd) worden gezien. Om te rijden moet ik dus ergens precies het midden van die sliders vinden, om met de pedalen van de g29 te kunnen rijden en remmen.

Is het mogelijk om via een snelkoppeling of bij het opstarten van een game bepaalde usb controllers uit te schakelen? En dan bij afsluiten van de game natuurlijk weer inschakelen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 pro
The Crew 2 (hierbij ondervind ik in iedergeval problemen)
Thrustmaster T16000M joystick met bijbehorende twcs throttle.
Logitech G29 stuurwiel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb Ubisoft al gecontacteerd om te vragen of de controller in the crew uitgeschakeld kan worden of de keybindings gedelete kunnen worden. Dit kan helaas niet.

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:03
Ik zou dan een USB hubje nemen, daar de controller op aan te sluiten en de hub aan te sluiten op je PC. Dan hoef je alleen via de USB van de HUB eruit te halen en je bent klaar.

lijkt mij een praktischere oplossing dan elke keer het uitschakelen van bepaalde USB controllers welke ook kunnen wijzigen weer.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• ResuCigam
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17:47
Je hebt zelfs USB hubs met schakelaars, dan kan je ze makkelijk aan/uit zetten zoals deze bijvoorbeeld.

We do what we must because we can.

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 00:22
Mogelijk dat dit kan met Disable-PnpDevice (en zijn broertje Enable-PnpDevice), Ik kan het niet testen, geen Windowsgebruiker.

• jbbrans
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:33
hcQd schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:33:
Mogelijk dat dit kan met Disable-PnpDevice (en zijn broertje Enable-PnpDevice), Ik kan het niet testen, geen Windowsgebruiker.
Bedankt voor de suggestie. Ik ga dit verder onderzoeken.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True