Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies samengestelde pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Najib478
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 29-04-2019
Ik heb een pc samengesteld en zou graag willen weten wat jullie er aan op te merken hebben

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er graag mee gamen zonder enige problemen en op medium settings op z'n minst. Verder wil er mee kunnen streamen van tijd tot tijd, geen enorme streams. Ik zou vooral games als csgo streamen en eventueel mobile games. Daarnaast wil ik videos kunnen editen en renderen. Qua renderen maakt het kleine verschil van een half uur langer wachten niet uit.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn totale bedrag dat ik ALLEEN aan mijn desktop wil besteden is 1000 euro, het mag iets uitlopen tot 1050 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen componenten die ik al heb.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn 'wenslijst' met alle componenten die ik heb samengesteld: https://tweakers.net/gallery/1137819/wenslijst/

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag kunnen streamen op 720p60

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille pc over het algemeen

Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik wat jullie vinden van deze samenstelling, en of er nog componenten zijn die jullie anders zouden kiezen

[Voor 14% gewijzigd door Najib478 op 18-11-2018 15:52]

Beste antwoord (via Najib478 op 19-11-2018 11:21)

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2018 - basisgamesysteem

Deze is 800 euro, als je deze als basis neemt hou je evt nog budget over voor een dikkere videokaart dan een RX580

[Voor 5% gewijzigd door MadMarky op 16-11-2018 13:06]

🖥️ | 🚗

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:08
En wil je overklokken? Ryzen al overwogen?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2018 - basisgamesysteem

Deze is 800 euro, als je deze als basis neemt hou je evt nog budget over voor een dikkere videokaart dan een RX580

[Voor 5% gewijzigd door MadMarky op 16-11-2018 13:06]

🖥️ | 🚗

• Najib478
Nat-Water schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:01:
En wil je overklokken? Ryzen al overwogen?
Ben van plan te overclocken, heb nog niet echt naar Ryzen gekeken. Ben niet echt thuis in die serie.
Welke Ryzen zou je kunnen vergelijken met de i5-8600k? Ik ga ondertussen ook alvast kijken naar de Ryzen series, thanks voor de tip!

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:08
Nou, als je wil overklokken moet je sowieso naar een Z370 bord. Maar kijk vooral even met een schuin oog naar het voorstel van @MadMarky

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08-06 09:03
Ryzen 5 2600X (met al erg goede stock koeler) +B450 mobo + GTX590 (met 3 AAA games erbij)

Zowiezo zou ik ook aanraden om een ruime SSD te nemen, van die 120GB ga je zowiezo spijt krijgen...
Minstens 500GB zodat je er al heel wat games op kwijt kan, deze bijvoorbeeld:
pricewatch: Crucial MX500 m.2 500GB

• Najib478
s
Inrage schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:23:
Ryzen 5 2600X (met al erg goede stock koeler) +B450 mobo + GTX590 (met 3 AAA games erbij)

Zowiezo zou ik ook aanraden om een ruime SSD te nemen, van die 120GB ga je zowiezo spijt krijgen...
Minstens 500GB zodat je er al heel wat games op kwijt kan, deze bijvoorbeeld:
pricewatch: Crucial MX500 m.2 500GB
Neem een black serie van WD Black (2017), 2TB, die schijnt goed te zijn voor het sneller laden van games.
Ik ga nog even kijken naar een grote SSD in het algemeen. Volgensmij verschillen de prijzen tussen HDD en SSD niet veel meer en kan ik inderdaad net zo goed een SSD halen. Bedankt voor de tip!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True