Toon posts:

Advies 7.1 home cinema & audio set

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bruggesboy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:12
Ik zoek een?
7.1 Surround audio set (Receiver & Speakers).
Ik zal proberen de beschrijving zo beknopt, maar volledig mogelijk te geven.

Wat is je budget?
Max €1500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb volgende apparaten:
LG OLED55C7V
OSMC Vero 4K 16GB
• PS3
• Logitech Harmony 650
• Digitale TV Decoder van telecom provider

En zou graag volgende features hebben:
• AM/FM Radio
• Bluetooth
• HDCP 2.2 support
• Online muziekdiensten / Internet radio
• Dobly Vison & HDR10

Indien mogelijk zou dit ook een pluspunt zijn:
• Mogelijkheid om 7.1 te wijzigen naar 5.1 of 2.1 (met afstandsbediening)

Room setup:
• De 4 surround speakers worden aan muur bevestigd ter hoogte van de plafond (2x1.5mm² kabels komen uit plafond)
• Leefruimte & Keuken is 1 grote ruimte van 72m² in L vorm
• TV hoek: 30m² - zit in de hoek van de L. Het ene been van de L is 18m² keuken, andere been van de L 24m² eetplaats

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik overweeg voor volgende set te gaan: Onkyo HT-S9800THX

Welke vragen heb je hier nog over?
• Ik overweeg deze set omdat alles er op zit wat ik zou willen. En op vlak van "sets" (receiver + speakers) vind ik geen andere opties. Maar misschien dat er betere oplossingen zijn door speakers & receiver apart te kopen, misschien zelf van verschillende merken?
• Zal deze set voldoende volume/vermogen hebben in de relatief grote leefruimte?

Alle reacties

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik zou zeker alles apart shoppen, geeft je enorm veel mogelijkheden.

Belangrijkste voor jou is dat de receiver Dolby vision heeft, een "instap" Denon zoals de x1400 voldoet dan al.

Dan hou je ruim 1000 euro voor je speakers over! Daar kun je heel wat leuks voor kopen.

Aantal speakers, 7/5/2 maakt niks uit, daar past de receiver zichzelf aan aan.

Vermogen en alle ander "moeilijke" cijfers niet moeilijk over doen, kijk maar eens in andere topics als je daar een uitgebreid antwoord op wilt

Lichtpuntje... (Xbox: LuisjeNL)

• bruggesboy
LuisjeNL schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:02:
Ik zou zeker alles apart shoppen, geeft je enorm veel mogelijkheden.
...
Buiten het feit dat je dan meer combinatie mogelijkheden hebt, wat is er dan juist beter aan dan die Onkyo set?

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:14
Kun je niet zakken met de speakers? alleen een atmos speaker hoort in het plafond te zitten.
Kijk eens op de site van dolby daar staan de beste opstellingen met graden erbij voor 5.1 of 7.1
Of 2 vloerstaanders van 1100 euro naast de tv die spelen die 7.1 set helemaal zoek, en je kan later uitbreiden.
Kijk ook eens op de site van teufel, prijs kwaliteit is erg goed.

• bruggesboy
Goofy1978 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:49:
Kun je niet zakken met de speakers? alleen een atmos speaker hoort in het plafond te zitten.
Kijk eens op de site van dolby daar staan de beste opstellingen met graden erbij voor 5.1 of 7.1
Of 2 vloerstaanders van 1100 euro naast de tv die spelen die 7.1 set helemaal zoek, en je kan later uitbreiden.
Kijk ook eens op de site van teufel, prijs kwaliteit is erg goed.
Nee, zakken is geen optie, kabels komen recht uit het plafond, onmogelijk om die mooi weg te werken.
De speakers zou ik wel aan de muur kunnen bevestigen, maar om de kabels mooi weg te kunnen werken moeten die wel tot bijna tegen de plafond hangen. Ik had gedacht dat ik de speakers wel wat naar beneden zou kunnen richten?
De plaatsing van de kabels had ik jammer genoeg niets over te zeggen, heb de woning zo gekocht :)

De setup is zo dat een 5.1 installatie perfect kan, maar ik heb nog 2 kabels achter de zetel.
Dat is dan tussen de zetel en de keuken. Vandaar dat ik dan eigenlijk bij een 7.1 installatie uitkwam om die 2 extra kabels niet "verloren" te laten gaan...

• bruggesboy
Ik ben nu op een set van "Satelliet speakers" gebotst van Teufel:
https://www.teufelaudio.n...ition-5-1-set-p16921.html

Mijn vraag daarbij:
Die speakers zijn veel kleiner dan zeg maar "boekenkast-speakers". Boet je daar veel aan kwaliteit in dan?
Het vrouwke zou natuurlijk meer content zijn met kleinere speakers die zo niet opvallen aan de muur :p
Dit is een 5.1 set, is het dan mogelijk om er 2 dezelfde speakers bij te kopen voor een 7.1 set van te maken? Ik vind niet onmiddellijk waar ik ze apart kan kopen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:28

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Mijns inziens gaat de audiokwaliteit met een dergelijke set er op achteruit. In de specs valt te lezen dat de speakers pas mee doen bij 150 Hz. Alles daaronder pakt de subwoofer op om zo het bereik compleet te houden. Subwoofers die zo ver doorlopen kan je plaatsen op gehoor en klinkt ook minder natuurlijk. Dat is inherent aan het formaat en niet prijs en kwaliteit. Een speaker met wat meer body/formaat zal ook grotere drivers hebben en al vanaf een 80-100 Hz spelen waardoor je onder de grens van hoorbaar van de subwoofer valt. Moet er wel gezegd worden dat sommigen dat extra aangezette laag wel lekker vinden klinken. Dat is persoonlijk. Met (actie)films kan ik daar ook nog wel inkomen. Maar met muziek luister ik liever niet naar een dergelijke set. Het is wel een opzet die je vaak ziet, maar de nadelen zijn voor al dat soort sets dus gelijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• bruggesboy
Thanks FeaR, duidelijke uitleg :)

Kan er mij eens iemand op weg zetten naar een set 7.1 speakers, al dan niet zelf samengesteld?
De 4 surround speakers zouden identiek moeten zijn...
Als ik zo zelf rondkijk blijf ik steken op volledige sets, omdat ik niet weet welke speakers op vlak van specificaties bij elkaar mogen geplaatst worden... En 7.1 sets zijn er ook al niet in overvloed precies.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:40
Het makkelijkste is denk ik gewoon speakers van dezelfde merk en serie bij elkaar zetten. Voorbeeldje als je voor Q Acoustics zou gaan (goede prijs/kwaliteit merk):

- 1x pricewatch: Q Acoustics 3090C Mat (Grafiet) (center)
- 4x pricewatch: Q Acoustics 3020i (Grijs)
- 1x pricewatch: Q Acoustics 3070S Grafiet (Grijs, Zwart) (subwoofer)
- pricewatch: Onkyo TX-NR575E Zilver

Dan zit je rond de iets meer dan 1500 euro en heb je een mijns inziens uitstekende set die je in de toekomst nog kan uitbreiden met 2x extra surround speakers mocht je daar behoefte aan hebben.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• bruggesboy
En wat zijn zowat de prijs/kwaliteit beste merken voor speakers?
Ik hoor Teufel, Q Acoustics. Nog?

• TiemG
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 19:08
Jamo vind ik persoonlijk ook goed geluid leveren voor het geld maar ik moet er wel bij zeggen dat ik geen echte audiofiel ben. Na een eerdere Jamo set heb ik nu zelf de Jamo S 809 HCS aangeschaft. De versie met alleen boekenplank speakers is de S 803 HCS. Waar je wel rekening mee moet houden is dat er geen sub bij deze sets zit.

[Voor 0% gewijzigd door TiemG op 18-11-2018 15:19. Reden: Typo]

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 19:22
de sub 3970S zou niet geweldig zijn.
hier zou ik een SVS PB of SB 1000 voor pakken.
Voor de rest simpelweg kijken maar vooral luisteren naar andere speakers.

Dali, Yamaha, Klipsch etc hebben ook wel boekenplank speakerfs in dat prijsniveau
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee