Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Nike84
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 02-06 11:47
Ik zoek een?
Receiver voor in de living voor tv/film/gaming

Wat is je budget?
+-500€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We hebben onze TV vervangen door een 55" LG 55c8pla. Er hangt nu nog een Onkyo TX-SR608 aan.
Maar die kan natuurlijk geen 4K/HDR doorgeven...
De speakersset die er aan hangt is de Onkyo HTP-528/SKS-HT528

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik het zo bekijk (met beperkte kennis over het topic) is de huidige receiver/speaker combo niet de beste match en zou ik met gemak de speakers erdoor kunnen blazen (klopt dit?)
Wat er aan komt te hangen:
-PS4 Pro
-4K mediaspeler
-TV decoder
-PS3

Ik zie momenteel geen nood om de speakers ook te vervangen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zou de best passende receiver zijn bij deze setup?

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 07:50
@Nike84 Ik heb zelf de Marantz NR1608 gekocht omdat ik deze vrij goed geprijsd kon krijgen. Kwam van een NR1603 af welke ook geen 4K deed.
De NR1609 is ondertussen uit, maar dan zou je even moeten vergelijken of er verschillen zijn die je boeiend genoeg vind, maar die laatste is 699 waarbij de 1608 399 is en dus een heel stuk interessanter. Enige is dat het geen Onkyo is.
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=marantz+nr

Onkyo heeft daar overigens ook wel tegenhangers van, maar Marantz is mijn keuze op het moment.

[Voor 15% gewijzigd door Arunia op 16-11-2018 12:04]

Sponsorloop hartstichting: https://www.hartstocht.nl/annette-overes-2021-hartstocht-10-april

• Nike84
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 02-06 11:47
Dat is al een redelijk prijsverschil inderdaad! Het hoeft trouwens geen Onkyo te zijn, ik wil wel alles kunnen doorsturen wat de tv aankan.

*edit* Ik begrijp trouwens ook niet goed waarom de speakers van Onkyo een lager wattage aankunnen dan de meeste van hun receivers

[Voor 32% gewijzigd door Nike84 op 16-11-2018 14:16]

• Hakker
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 19:23

Hakker

a.k.a The Dude

wattage is niet echt boeiend. Belangrijker is hoe ze klinken. De nederlandse huiskamer is niet zo groot dat het volume een probleem zal worden (uitzonderingen daargelaten) voor zowel receiver/versterker als boxen.
Dat gezegd hebbende ik heb ook een 1608 aan mijn LG 55c8pla hangen alleen ik heb een Mordaunt Short Genie set als boxen en ik ben er heel blij mee.
Vooral de goeie ARC is een blijvertje vergeleken met de Pioneer receiver en Panasonic TV die ik ergens anders heb staan. Ik vond de update tussen de 1607 en 1608 al niet groot maar tussen de 8 en 9 is nog kleiner dus ik zou gewoon voor de 1608 gaan.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:17

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Nike84 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:53:
Als ik het zo bekijk (met beperkte kennis over het topic) is de huidige receiver/speaker combo niet de beste match en zou ik met gemak de speakers erdoor kunnen blazen (klopt dit?)
Verklaar je nader? Maar het klopt niet. Let niet op vermogens, dat zegt niets en het wordt op zo veel manieren gemeten dat je zo appels met peren aan het vergelijken bent. Zo is de 165 Watt van Onkyo niet representatief gemeten puur om een hoog getalletje er uit te krijgen.

@Jorgen vat het altijd mooi samen, zie bijvoorbeeld Jorgen in "Advies aanschaf receiver/versterker"

[Voor 10% gewijzigd door FeaR op 17-11-2018 20:02]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01:24
Thanks @FeaR Daar kan ik dan niks meer aan toevoegen ;)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True