Subwoofer + versterker volkswagen golf V

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:46
Beste mensen,

Ik wil graag wat meer geluid in mijn Volkswagen Golf V. Ik zat te denken aan een complete set (versterker + subwoofer). Met de subwoofer moet er natuurlijk een goede bass inzitten maar ik hecht ook waarde aan goede kwaliteit muziek. Zelf heb ik een set gevonden van Caliber. De Caliber Pack12D set 2000watt. (Weet niet hoe ik een link kan plaatsen)

Is dit een goede set of hebben jullie andere ideeën / suggesties? Hulp wordt enorm op prijs gesteld!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 394709

Caliber is een budgetmerk, het zal vrij hard zijn maar niet erg strak of subtiel zijn.
Ik neem aan dat je iig al wel een losse headunit hebt met subwoofer out?

Als je budget niet erg groot is en je max rond de 200 wilt uitgeven, ga dan tweedehands kijken. Kijk naar merken zoals Focal, DLS, evt JBL (minder mijn smaak maar heeft goede modellen). een beetje leuke DLS of focal sub heb je rond de 80 a 100 euro wel, zien er niet flitsend uit maar kunnen vaak goed hard, maar voornamelijk erg laag en natuurgetrouw. een versterker kun je dan kijken naar een simpele 2 kanaals versterker van jbl/kicker/dls/focal(vaak erg duur qua versterker).

kijk ook wat de voorkeur heeft tussen gepoort(open, basreflex) of gesloten, gesloten is vrijwel altijd compacter, strakker, maar kan een stuk minder bulderen dan een basreflex woofer.

vermijd alle woofers met opschriften zoals 1000/2000 watt, dit geld ook voor de versterkers. met een goede 100 watt kun je al doof worden, als het realistische waarden zijn. de betere merken hebben deze schreeuwende teksten niet nodig.

denk ook na of je uit wilt kunnen breiden, betere sub of versteker in de toekomst, speakers ook mee versterken? je kunt bijvoorbeeld ook voor een actieve subwoofer gaan, alleen betekend dit dat je niet zomaar kan upgraden.

wil je perse nieuw is dit model in de outlet opzich wel leuk: https://www.caraudioshop....woofer/match-mw10e-d.html

compact, je houd kofferbakruimte over, redelijk strak en redelijk laag.

geen idee waar je vandaan komt, je kan ook op zo iets bieden:
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

met een (echte! 500 watt versterker) is dit voldoende om je ruiten te laten trillen, maar krijg je ook echt diepe gecontroleerde bas, laag wanneer het er moet zijn.

of dit:

(versterker die er bij zit is niet erg krachtig, ouderwetse genisis klasse A, echt gericht op geluidskwaliteit)

of deze:
https://www.marktplaats.n...f8598c624&previousPage=lr

(vergelijkbare subwoofer die ik heb, versterker redelijk, alleen even kijken waarom die zekering mist)

daarmee heb je voor 50 euro een betere deal dan die caliber.

Hopelijk kan je hier iets mee, heb je nog vragen dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Anoniem: 394709 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:11:
Caliber is een budgetmerk, het zal vrij hard zijn maar niet erg strak of subtiel zijn.
Ik neem aan dat je iig al wel een losse headunit hebt met subwoofer out?
Dank voor je antwoord! Ja ikheb een RNS 310 systeem dus ik ga daar wel vanuit?
Als je budget niet erg groot is en je max rond de 200 wilt uitgeven, ga dan tweedehands kijken. Kijk naar merken zoals Focal, DLS, evt JBL (minder mijn smaak maar heeft goede modellen). een beetje leuke DLS of focal sub heb je rond de 80 a 100 euro wel, zien er niet flitsend uit maar kunnen vaak goed hard, maar voornamelijk erg laag en natuurgetrouw. een versterker kun je dan kijken naar een simpele 2 kanaals versterker van jbl/kicker/dls/focal(vaak erg duur qua versterker).

kijk ook wat de voorkeur heeft tussen gepoort(open, basreflex) of gesloten, gesloten is vrijwel altijd compacter, strakker, maar kan een stuk minder bulderen dan een basreflex woofer.

vermijd alle woofers met opschriften zoals 1000/2000 watt, dit geld ook voor de versterkers. met een goede 100 watt kun je al doof worden, als het realistische waarden zijn. de betere merken hebben deze schreeuwende teksten niet nodig.
De Caliber werd mij aangeraden door een kennis, vandaar. Inhoeverre zal deze set tegenvallen? Ik zie dit merk namelijk erg veel voorbij komen. Mijn voorkeur gaat uit naar een set rond de € 150 en het liefst nieuw, alhoewel ik me enigszins wel realiseer dat dit lastig zal worden.
denk ook na of je uit wilt kunnen breiden, betere sub of versteker in de toekomst, speakers ook mee versterken? je kunt bijvoorbeeld ook voor een actieve subwoofer gaan, alleen betekend dit dat je niet zomaar kan upgraden.
In principe laat ik het bij een eenmalige uitbreiding dus daar hoef ik verder niet naar te kijken
wil je perse nieuw is dit model in de outlet opzich wel leuk: https://www.caraudioshop....woofer/match-mw10e-d.html

compact, je houd kofferbakruimte over, redelijk strak en redelijk laag.

geen idee waar je vandaan komt, je kan ook op zo iets bieden:

met een (echte! 500 watt versterker) is dit voldoende om je ruiten te laten trillen, maar krijg je ook echt diepe gecontroleerde bas, laag wanneer het er moet zijn.

of dit:

(versterker die er bij zit is niet erg krachtig, ouderwetse genisis klasse A, echt gericht op geluidskwaliteit)

of deze:
https://www.marktplaats.n...f8598c624&previousPage=lr

(vergelijkbare subwoofer die ik heb, versterker redelijk, alleen even kijken waarom die zekering mist)

daarmee heb je voor 50 euro een betere deal dan die caliber.

Hopelijk kan je hier iets mee, heb je nog vragen dan hoor ik het wel.
Ik heb gekeken naar de sets, maar ik koop het liefst iets nieuw en bij de 1e link kan ik niet echt opmaken wat nou het verschil is qua kwaliteit maar dat kan ook aan mij liggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theman36 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:09:
[...]

Dank voor je antwoord! Ja ikheb een RNS 310 systeem dus ik ga daar wel vanuit?

fout, standaard ingebouwde radio's hebben zelfden een Sub-out. je zal hier eerst iets van een adapter of HIGH-LOW convertor tussen moeten zetten. dit is geen plug en play.
[...]

De Caliber werd mij aangeraden door een kennis, vandaar. Inhoeverre zal deze set tegenvallen? Ik zie dit merk namelijk erg veel voorbij komen. Mijn voorkeur gaat uit naar een set rond de € 150 en het liefst nieuw, alhoewel ik me enigszins wel realiseer dat dit lastig zal worden.

je ziet dit merk veel voorbij komen omdat het een beetje het huismerk rommelmerk is van de mediamarkt. Als je kadoenkedoenk wil, het doet kadoenkedoenk. Echter gaat het niet erg laag (negeer de opgegeven waardes, slaan als een *** op een slagroomtaart) en ook de vermogens van de versterkers zijn zwaar overdreven. (een 1000 watt 4 kanaals caliber versterker levert bijvoorbeeld maar 25 watt per kanaal als alle kanalen aangesloten zijn)
Het verschil zit hem gewoon in de hoeveelheid ruis die je ervaart, hoe laag de bas echt doorgaat (dus sub laag of gebonk), hoe subtiel de woofer is, hoor je bas, of hoor je uit wat voor een instrument de bas komt.
een 400 watt DLS versterker kost 5/600 euro, en levert 400 watt RMS, een 1000 watt caliber versterker kost 70/80 euro, reken maar uit..

[...]

In principe laat ik het bij een eenmalige uitbreiding dus daar hoef ik verder niet naar te kijken

[...]

Ik heb gekeken naar de sets, maar ik koop het liefst iets nieuw en bij de 1e link kan ik niet echt opmaken wat nou het verschil is qua kwaliteit maar dat kan ook aan mij liggen 8)7
Helaas is het moeilijk op specificaties af te gaan voor geluid, je kunt wel iets opmaken uit tot hoe laag hij gaat (aantal Hz) en hoe veel vermogen hij aankan, echter is dan de meetmethode hiervan ook weer van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Anoniem: 394709 schreef op maandag 19 november 2018 @ 08:57:
[...]

Helaas is het moeilijk op specificaties af te gaan voor geluid, je kunt wel iets opmaken uit tot hoe laag hij gaat (aantal Hz) en hoe veel vermogen hij aankan, echter is dan de meetmethode hiervan ook weer van belang.
Bedankt voor je input. Heb jij toevallig enige suggestie rond dit budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, niet direct, iig niet buiten de eerder genoemde opties.
Nieuw is er voor dat geld niet veel te krijgen waarvan ik zeg, dat is een beetje kwalitatief goed spul. Mijn tip is dus kijk tweedehands, of ga wat dedicated audiozaken langs, die hebben ooit wel leuke aanbiedingen liggen.

Zo heb ik mijn focal sub van meer dan 300 euro, voor 80 meegenomen van een zaakje dat stopte met car audio. DLS ultimate voorspeakers van 500+ voor flink minder dan de helft meegenomen, en een stel DLS versterkers voor een paar tientjes zo goed als nieuw van marktplaats afgeplukt. alles bij elkaar bijna 2000 euro aan apparatuur voor een paar honderd euro.

ik zou als ik jou was eerst even googlen op die headunit in de auto, en hoe je de boel aan wilt gaan sluiten. of je daar wel of niet zelf uit komt, lukt dat namelijk niet ben je alleen al 150 euro aan inbouwkosten kwijt namelijk.
Pagina: 1