Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kleine upgrade GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bottearie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-04-2020
Hallo,

Microsoft is al bezig met muis en keyboard ondersteuning. Ik ga er vanuit dat ik bij release van de xbox 2 overstap van PC naar xbox. Mijn huidige pc loopt wel op zijn laatste benen maar volgens mij zou ik met een kleine upgrade van de GPU er nog net voldoende uit kunnen halen om de periode tot aan de xbox 2 door te komen met acceptabele settings (medium/ high en +/- 60 FPS, op 1680*1050) voor Battlefield 5 en World War 3.

De huidige pc bestaat uit:
CPU: AMD FX8350 @ 4,1 ghz
RAM: 8 GB DDR
GPU: HD7950 3GB @ 1125 core en 1450 mem
MOBO: ASRock 970 Extreme 3 R2.0

Naar mijn idee zou ik met een nieuwe GPU van rond de 200 euro een systeem creëren, waarbij de gewenste settings en FPS mogelijk zijn. Ik dacht zelf aan bijvoorbeeld een gtx 1050 of een rx 570.

Mijn vragen zijn:
- Welke GPU (overklokken is een optie) zouden jullie adviseren, gegeven dat de CPU en moederbord behouden blijven?
- Is het verstandig om ook meet DDR 3 geheugen aan te schaffen?

Alvast bedankt voor de reacties

Alle reacties

• nieksvd
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 14:59
Het platform dat je nu gebruikt zit aardig aan het plafond. Een nieuwe GPU gaat je inderdaad aardig helpen, maar het is de vraag of het het waard is om er nog in te investeren. Om je vraag over RAM te beantwoorden: 8GB lijkt mij voldoende voor jouw use-case.
Als je toch wilt upgraden is de GTX 1050 (ti?) een prima optie. Eventueel zou je nog kunnen kijken naar een (tweedehands) kaart uit de vorige generatie.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15:19
1050 is een downgrade, 1050 Ti een sidegrade tov een HD 7950. Daar schiet je dus niets mee op. Een RX 570 zou een prestatiewinst van 40 - 50% zijn. De cpu wordt dan wel meer belast waardoor er problemen met het moederbord kunnen ontstaan wat zich uit in thermaltrottle.

• bottearie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-04-2020
Bedankt voor de reacties. Het is een rx570 8gb geworden.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True