file sharing op andere poorten???

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
'k zat me net eens aftevragen of 't mogelijk is om Windows File Sharing via andere poorten te doen, dan de standaard 137,138,139.

'k wil namelijk graag wel shares benaderen op normale poorten, maar de ISP heeft ze dus dicht gegooid :(

kan dit misschien via een proxy-server die het poortnummer kan veranderen of zoiets !?!?!?

ik bedoel dus geen VPN, want ik kan alleen aan mijn kant dingen veranderen!!

thx for some insight!

• The Collector
niemand?? :?

Verwijderd

Dat kan volgens mij niet. Wat je dan zou moeten doen is kijken op microsoft.com en dan de knowledge base.

Misschien dat je ook een mailtje zou kunnen sturen naar technical information van microsoft (ik weet niet of ze die hebben).

Verwijderd

ik begrijp je probleem niet helemaal, maar misschien dat je HTTP-port eens kunt proberen, daarmee kun je om zulk soort provider blokkades heen. Is me vroeger met Superweb :r nog wel een aantal keer van pas gekomen

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je het over shares binnen je eigen netwerk? Dan kan je ISP die poorten niet dichtgooien hoor... ze kunnen hoogstens de inkomende en uitgaande packets blokkeren over het externe netwerk.

• The Collector
ok, ik zal 't eens wat duidelijker formuleren, was ookwel een beetje vaag...

Ik wil dus het welbekende Windows File Sharing, wat je thuis op je netwerkje kunt gebruiken... Maar ook op internet (als je ISP de poorten dus niet dicht gooit).
WO en bv. @home hebben die dingetjes dicht gegooid, maar ook veel prive firewalls in bedrijven...

Dit wil ik dus omzeilen zodat ik toch op die shares kan komen terwijl de standaard poorten bij je ISP dicht zitten...

Is dit mogelijk :? ??

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Probeer een linux firewall tussen te zetten die
extern:437 -> intern:137
extern:438 -> intern:138
extern:439 -> intern:139
doet...
misschien werkt 't, zeker weten doe ik niet omdat je met die broadcasts zit enzo, misschien dat hij gaat flippen omdat het een intern ip is van je windows bak.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Dat gaat dus niet werken. Dan moet je namelijk bij de andere kant ook even de poorten 'vertalen'. De andere kant weet niet beter dat hij op poort 138 binnen komt, terwijl in jouw voorbeeld die dus op een andere poort binnen moet komen namelijk die 400 nog wat poort.

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Ja dat wel, maar ik denk dat dat een van de makkelijkste manieren is om zoiets te maken..

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 15:17 schreef The Collector het volgende:
ok, ik zal 't eens wat duidelijker formuleren, was ookwel een beetje vaag...

Ik wil dus het welbekende Windows File Sharing, wat je thuis op je netwerkje kunt gebruiken... Maar ook op internet (als je ISP de poorten dus niet dicht gooit).
WO en bv. @home hebben die dingetjes dicht gegooid, maar ook veel prive firewalls in bedrijven...

Dit wil ik dus omzeilen zodat ik toch op die shares kan komen terwijl de standaard poorten bij je ISP dicht zitten...

Is dit mogelijk :? ??
Volgens mij moet dit kunnen met HTTPort zie: http://download.cnet.com/downloads/0-10062-100-5590198.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.5590198

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 18:05 schreef Roel het volgende:
Probeer een linux firewall tussen te zetten die
extern:437 -> intern:137
extern:438 -> intern:138
extern:439 -> intern:139
doet...
misschien werkt 't, zeker weten doe ik niet omdat je met die broadcasts zit enzo, misschien dat hij gaat flippen omdat het een intern ip is van je windows bak.
Volgens mij kan je beter hogere poorten nemen. Tot 1024 zijn ze allemaal toegewezen toch :?

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 13:03
ik zit met hetzelfde probleem
werkt dat met httport?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Pagina: 1