Edit: vraag geplaatst in verkeerde forum, vraag is in juiste forum gepost en kan hier verwijderd worden.
Hallo,
Microsoft is al bezig met muis en keyboard ondersteuning. Ik ga er vanuit dat ik bij release van de xbox 2 overstap van PC naar xbox. Mijn huidige pc loopt wel op zijn laatste benen maar volgens mij zou ik met een kleine upgrade van de GPU er nog net voldoende uit kunnen halen om de periode tot aan de xbox 2 door te komen met acceptabele settings (medium/ high en +/- 60 FPS, op 1680*1050) voor Battlefield 5 en World War 3.
De huidige pc bestaat uit:
CPU: AMD FX8350 @ 4,1 ghz
RAM: 8 GB DDR
GPU: HD7950 3GB @ 1125 core en 1450 mem
MOBO: ASRock 970 Extreme 3 R2.0
Naar mijn idee zou ik met een nieuwe GPU van rond de 200 euro een systeem creëren, waarbij de gewenste settings en FPS mogelijk zijn. Ik dacht zelf aan bijvoorbeeld een gtx 1050 of een rx 570.
Mijn vragen zijn:
- Welke GPU (overklokken is een optie) zouden jullie adviseren, gegeven dat de CPU en moederbord behouden blijven?
- Is het verstandig om ook meet DDR 3 geheugen aan te schaffen?
Alvast bedankt voor de reacties
Hallo,
Microsoft is al bezig met muis en keyboard ondersteuning. Ik ga er vanuit dat ik bij release van de xbox 2 overstap van PC naar xbox. Mijn huidige pc loopt wel op zijn laatste benen maar volgens mij zou ik met een kleine upgrade van de GPU er nog net voldoende uit kunnen halen om de periode tot aan de xbox 2 door te komen met acceptabele settings (medium/ high en +/- 60 FPS, op 1680*1050) voor Battlefield 5 en World War 3.
De huidige pc bestaat uit:
CPU: AMD FX8350 @ 4,1 ghz
RAM: 8 GB DDR
GPU: HD7950 3GB @ 1125 core en 1450 mem
MOBO: ASRock 970 Extreme 3 R2.0
Naar mijn idee zou ik met een nieuwe GPU van rond de 200 euro een systeem creëren, waarbij de gewenste settings en FPS mogelijk zijn. Ik dacht zelf aan bijvoorbeeld een gtx 1050 of een rx 570.
Mijn vragen zijn:
- Welke GPU (overklokken is een optie) zouden jullie adviseren, gegeven dat de CPU en moederbord behouden blijven?
- Is het verstandig om ook meet DDR 3 geheugen aan te schaffen?
Alvast bedankt voor de reacties
[Voor 5% gewijzigd door bottearie op 16-11-2018 10:03. Reden: Geplaatst in verkeerde forum. Zal het daar opnieuw plaatsen.]