Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Msi infin. Gtx 1060 6gb

Pagina: 1
Acties:

• Wiredworm
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 06-04-2019
Hey allemaal,

Ik ben vrij nieuw hier en heb enkele vragen. Ik kocht overlaatst de msi infinite vr7rc-078eu. Hier zit een gtx 1060 6gb in met een i7700k 16gb ddr4.

Nu lees ik ergens dat deze gtx 1060 een OC versie is en dat dit overclock betekend. Ik weet dat overclocken niet zo goed voor het systeem is aangezien je dan warmere elementen krijgt en het systeem dus meer afziet. Nu vraag ik me af of ik dit kan terugzetten of is dit standaard zo? Moet ik me zorgen maken of is dit wel degelijk een goede kaart in die staat? Ook van de andere componenten vind ik niks terug online. Ik bedoel hiermee het merk van elk component en welke mogelijkheden case/moderbord. Ik heb de pc besteld en hij is opweg. Ik ga hem deze avond krijgen. Ik weet niet zo veel van pc's en ben ook nieuw hier... schiet me niet af aub.

Concreet vraag ik dus informatie betreft de OC van de gtx 1060 6gb die in het systeem zit en een verwijzing naar een site die zegt welke componenten er juist inzitten. (Naam/fabrikant/gegevens) dit voornamelijk voor de ram/moederbord/psu/hardeschijven.

Alvast bedankt!
:>

Ps.

Wat is het eerste dat je met dit toestel zou doen? Ik weet het al :D

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
Als je hem binnen hebt dan kan je controleren hoeveel hoger de GPU en GPU Memory draaien, kwestie van vergelijken met de nVidia reference specificaties.

Je kan meteen een benchmark draaien.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11:25
Je kan waarschijnlijk met MSI afterburner wel wat aanpassen - maar kijk eerst hoe hij loopt. Verder is het standaard van prebuilts dat je niet alles terugvindt.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:16

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Over die lichte overclock op de videokaart hoef je je geen zorgen te maken. Alle hardware, zowel CPU's als videokaarten clocken zichzelf al over tegenwoordig. Wel dynamisch, aan de hand van de temperatuur en de stroomvoorziening.

Dit wordt allemaal dermate automatisch en goed gedaan dat je je absoluut niet druk hoeft te maken op die maar MHz die ze erbij hebben gezet op de baseclock. De extra warmte die dat oplevert is onmerkbaar.

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

• Wiredworm
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 06-04-2019
Oke bedankt allemaal! Deze topic mag worden gesloten moderators! Ik weet niet hoe ik dit juist doe dus help me even aub

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 11:24
Precies zoals @Blaat al uitlegt: het kan geen kwaad.

Anders zal MSI die niet zo verkopen als OC, als dat problemen zou geven... (zeker niet in hun eigen prebuilt)

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True