Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wordt het tijd om mijn voeding te vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ItsTheSebbe
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 03-05 19:04
Na ongeveer 6 jaar dezelfde componenten gebruikt te hebben, heb ik een halfjaar geleden mijn oude radeon HD 7870 naar een glimmende GTX 1080 omgeruild. Nu zit ik eraan te denken om mijn cpu/moederbord/ram te gaan vervangen zodat deze weer een aantal jaar met mijn gpu kunnen meedraaien (al moet ik zeggen dat mijn i5-3570k op 4.3 Ghz het toch nog goed heeft volgehouden om >60fps te runnen op 1440p). De cpu zal waarschijnlijk een i7-8700k of i5-8600k worden, die ik zal proberen wat op te krikken met een OC.

Mijn vraag nu echter, ik gebruik nog steeds dezelfde oude PSU, namelijk de XFX 550W Pro (80+ bronze). Ik vroeg mij af hoe zeer het nodig is om deze te vervangen, aangezien ik die ~100 euro liever in een 8700k zou stoppen als deze PSU nog prima is.

Ik vroeg me af hoe jullie hierover denken.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18:18
Vervangen is aan te raden. De voeding kan niet overweg met het lage idle verbruik van nieuwe hardware waardoor het systeem instabiel kan worden.
Anders neem je een Ryzen 7 2700X. Dan houd je €100 over voor een nieuwe voeding.

[Voor 22% gewijzigd door Uszka op 16-11-2018 06:53]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True