Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MacBook Pro 13" 2017 - Onderkant komt los?

Pagina: 1
Acties:

• aGraPusher
  • Registratie: oktober 2011
  • Nu online
Blij met mijn nieuwe MacBook zit ik te browsen om vervolgens het design nog eens te bekijken.. tot mijn verbazing zie ik dat de onderkant los zit.

Volgens Apple valt mijn macbook niet in de range van de opzwellende accu's. Productie datum 30-07-2018.

Wat zou onderstaande kunnen veroorzaken? Uiteindelijk geprobeerd het terug te drukken met succes, Klik en het zat weer correct op zijn plek.

Hebben meer mensen hier last van?

Accepteren, niet meer aan denken en verder gaan met het gebruiken? Of toch even langs Apple gaan om te checken of de accu toch niet opgezwollen is?

Foto met probleem:

Foto van de andere kant wat correct is:

[Voor 9% gewijzigd door aGraPusher op 16-11-2018 03:12]

iPhone 11 Pro Max 64GB Zilver - Apple Watch 42mm Series 3 - MacBook Pro 13" 2020 - Apple TV 4K 32GB

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 24-06 20:04
Ik zou er zeker mee heengaan, want er is in mijn ogen geen enkel ander onderdeel dat deze druk kan veroorzaken. Lijkt mij persoonlijk niet goed.

[Voor 98% gewijzigd door NotSoSteady op 16-11-2018 03:16]

• aGraPusher
  • Nu online
NotSoSteady schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 03:15:
Ik zou er zeker mee heengaan, want er is in mijn ogen geen enkel ander onderdeel dat deze druk kan veroorzaken. Lijkt mij persoonlijk niet goed.
Zit me net te bedenken dat ik vandaag ook de fans van de MacBook aan het testen was. Van Heavy-load en CPU temps á 90 graden tot idle full fan speed terug naar +- 38 graden.

Zou het met uitzetting van aluminium te maken hebben? Enige wat ik me nu kan bedenken 8)7

In ieder geval een terugbel afspraak gemaakt met Apple voor vandaag 13.00

[Voor 6% gewijzigd door aGraPusher op 16-11-2018 03:21]

iPhone 11 Pro Max 64GB Zilver - Apple Watch 42mm Series 3 - MacBook Pro 13" 2020 - Apple TV 4K 32GB

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 24-06 20:04
aGraPusher schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 03:20:
[...]

Zit me net te bedenken dat ik vandaag ook de fans van de MacBook aan het testen was. Van Heavy-load en CPU temps á 90 graden tot idle full fan speed terug naar +- 38 graden.

Zou het met uitzetting van aluminium te maken hebben? Enige wat ik me nu kan bedenken 8)7

In ieder geval een terugbel afspraak gemaakt met Apple voor vandaag 13.00
Lijkt me persoonlijk sterk, maar ik weet ook niet of het mogelijk is om een accu weer terug te drukken. Heb je hem zo uit de doos gehaald? Misschien iets niet helemaal lekker gegaan tijdens assembleren.

[Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 16-11-2018 03:26]

• aGraPusher
  • Nu online
NotSoSteady schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 03:23:
[...]

Lijkt me persoonlijk sterk, maar ik weet ook niet of het mogelijk is om een accu weer terug te drukken. Heb je hem zo uit de doos gehaald? Misschien iets niet helemaal lekker gegaan tijdens assembleren.
Niet dat ik me kan herinneren en kijk er toch wel kritisch naar altijd tijdens het uitpakken.

Voor nu werkt alles nog gewoon zoals het hoort en ligt die lekker aan de lader en ga ik een dutje doen. Hopelijk fikt me huis niet af door de accu >:) achja daar hebben we weer een Nest protect voor om me te waarschuwen _/-\o_

• aGraPusher
  • Nu online
Apple medewerker dacht direct aan het probleem met de opgezwollen accu. Echter moet ik eerst naar de Mediamarkt toe.. dat wordt weer een leuke discussie in de winkel want ik accepteer geen reparatie maar gewoon een vervangend nieuw product.

Aankoopdatum 10 nov 2018...

• Dashter
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17-06 11:41
aGraPusher schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:20:
Apple medewerker dacht direct aan het probleem met de opgezwollen accu. Echter moet ik eerst naar de Mediamarkt toe.. dat wordt weer een leuke discussie in de winkel want ik accepteer geen reparatie maar gewoon een vervangend nieuw product.

Aankoopdatum 10 nov 2018...
Dat is vaak de policy van de fabrikant, over vervanging/reparatie kan Mediamarkt niet (altijd) zelf beslissen.

In het geval van Apple: Ik had het toetsenbordprobleem, ook <14 dagen na leverdatum. De medewerker zei dat dit normaal gerepareerd werd. Echter omdat ik het toestel nog nauwelijks zelf in bezit had gehad, kon een uitzondering gemaakt worden en kreeg ik een nieuw toestel opgestuurd. Het oude moest ik zelfs pas inleveren als de nieuwe al geleverd was. Leverdatum is dus wel echt een argument.

PSN: DePloren

• Idutchman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:34
Dit heeft niks met een opgezwollen accu te maken. Dit is op 1 of andere bizarre manier echt dat de de onderplaat niet goed vastgeklikt zat op die zijde van de Mac.

De nieuwe types hebben links en rechts op die plek een drukker waar je de onderplaat indrukt. En opgezwollen accu komt nooit voor bij een nieuwe Mac. En zelfs als dat zo was, dan kon je plaat niet zo makkelijk terugdrukken (dan voelde je veel weerstand).

De accu zit ook aan de onderzijde van de Mac. Op de foto is te zien dat het gat groter is aan de bovenzijde (waar de accu dus niet zit) en juist kleiner aan de onderzijde. Dit geeft duidelijk aan dat het simpelweg niet goed geklikt zat. Was de accu opgezwollen, dat was deze opening op de foto anders verdeeld.

Niks om je druk om te maken :)

Correctie. Lijkt erop dat de Mac gedraaid is (zie nog net de USB C port) en het dus wel een grotere opening is bij de onderzijde. Alsnog heb ik nog nooit een nieuwe Mac met opgezwollen accu gezien en kon je deze zo weer vastklikken. Dit is een assemblage "fout".

[Voor 16% gewijzigd door Idutchman op 16-11-2018 18:19]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True