Vraag

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:25
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Yamaha WXAD-10 in combinatie met Tidal (en waarschijnlijk met elke streamingdienst). Ik kan hem verbinden met mijn netwerk, en Tidal inloggen, maar Tidal gaat niet afspelen. Voor een test heb ik het apparaat ook verbonden met 4g via de hotspot van mijn mobiel en toen deed Tidal het wel, waardoor het lijkt alsof er iets in de router of het internet dat binnenkomt verkeerd zit. Ik heb in de router een optie gevonden om UPnP aan te zetten, maar dat heeft nog niet geholpen. Iemand die hier ervaring mee heeft en weet hoe dit op te lossen is?

Bedankt alvast voor de hulp!

Alle reacties

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
ParaDroid2 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:30:
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Yamaha WXAD-10 in combinatie met Tidal (en waarschijnlijk met elke streamingdienst). Ik kan hem verbinden met mijn netwerk, en Tidal inloggen, maar Tidal gaat niet afspelen. Voor een test heb ik het apparaat ook verbonden met 4g via de hotspot van mijn mobiel en toen deed Tidal het wel, waardoor het lijkt alsof er iets in de router of het internet dat binnenkomt verkeerd zit. Ik heb in de router een optie gevonden om UPnP aan te zetten, maar dat heeft nog niet geholpen. Iemand die hier ervaring mee heeft en weet hoe dit op te lossen is?

Bedankt alvast voor de hulp!
Je moet je musiccast software updaten. Heb je dat al gedaan?

Tweede: denk erom dat de airplay en bluetooth verbinding allebei een ander mac adres heeft. Indien je een mac filter aan hebt staan en je toevallig het verkeerde adres hebt toegewezen.

[ Voor 10% gewijzigd door aljooge op 15-11-2018 21:47 ]

• ParaDroid2
Ik heb inderdaad recent een software update gedaan. Daarnaast kan ik zowel bluetooth als airplay wel gebruiken op mijn netwerk, alleen Tidal (en mogelijk andere streamingdiensten niet). Die werken wel via 4g (en op een ander netwerk weet ik van eerder), wat mij doet vermoeden dat het aan het netwerk ligt. Ik heb hier geen Mac-filter in.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:15
Probeer eens met Spotify (free) of dat dezelfde problemen heeft. Werkt Tidal overigens wèl normaal op je laptop/pc? Of via wifi op je mobiel?

Ik heb hier een setup met RX-V481 Musiccast receiver, een Musiccast 50 en 2 x Musiccast 20. Werkt prima met zowel Tidal als Spotify. De receiver is bedraad opgenomen in het netwerk. De 3 losse speakers via 5GHz wifi.

In het begin had ik wat problemen met de zichtbaarheid van de receiver/speakers in bijv. Spotify. Maar dat heb ik na wat internet speurwerk opgelost door de receiver/speakers een vast IP adres te geven én de DNS servers van Google in te stellen i.p.v. die van mijn provider Ziggo. De nieuwste Musiccast speakers hebben een eigen webinterface. Geen idee of de WXAD-10 dat ook heeft.

Webpage Musiccast

[ Voor 10% gewijzigd door Masimo op 15-11-2018 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Tidal werkt inderdaad wel gewoon op laptop en mobiel en dus ook via een ander netwerk (hij heeft eerst in een ander huis gestaan en werkt ook via een 4g hotspot). De WXAD-10 heeft geen webinterface, alleen een app die ik via mijn telefoon bedien. Ik zal zondag eens proberen of Spotify wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
ParaDroid2 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:17:
Tidal werkt inderdaad wel gewoon op laptop en mobiel en dus ook via een ander netwerk (hij heeft eerst in een ander huis gestaan en werkt ook via een 4g hotspot). De WXAD-10 heeft geen webinterface, alleen een app die ik via mijn telefoon bedien. Ik zal zondag eens proberen of Spotify wel werkt.
Dat is het dus, eerlijk gezegd kreeg ik ook de app niet aan de praat, ik heb mijn NP-S303 werkend kunnen krijgen via de afstandsbediening en het display en Tidal doet het ook gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Maar ik heb de app dus wel werkend gekregen, via andere netwerken. Het is alleen dit specifieke netwerk waarin Tidal het in de app niet doet. De rest van de app doet het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1164554

Ik ben ook ingeschreven bij Tidal met een proef van 1 maand nu .
Wat ik raar vind is dat ik via Yamaha WXC50 en musiccast een klein scherm krijg waar ik muziek kan zoeken en ook genres .
Bij als ik rechtstreeks op Tidal ga heb ik veel meer mogelijkheden .
Weet iemand hoe dit komt en wat ik ev kan doen .
Tidal wordt dus blijkbaar wel ondersteund maar gecomprimeerd en als je naar Tidal gaat kun je ook inschrijven combi van bvb Tidal - Kef of Tidal -Roon maar Yamaha musiccast staater niet tussen ?,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1316690

Account instellingen bij installeren op Android phone van Tidal in Yamaha Musiccast geeft: "We zijn een onverwachte fout tegengekomen". Tidal werkt wel op speakers van phone. Alles meerdere malen ge-reset en software op phone ge-updated. Weet iemand een oplossing? Alles heeft tot een paar dagen geleden prima gewerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1316690 op 02-01-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1344050

Hier ook problemen met Tidal op Yamaha MusicCast.
Afspelen van nummers via de eigen software of App van Tidal op de PC, telefoon en tablet gaat zonder problemen, maar als ik op Tidal inlog op een MusicCast device, dan stopt ieder nummer na zo’n 30 sec.
Dit geldt voor alle MusicCast apparaten.

Spotify werkt wel feilloos. Vanuit de software van Spotify zelf kan ik ook alle MusicCast devices selecteren. Iets wat bij Tidal ook niet werkt.

Ik heb draadloos geprobeerd en via vaste kabels, het maakt allemaal niet uit. Na 30 sec stopt het afspelen. Internetsnelheid is hier prima!

Helpdesk Tidal wijst naar Yamaha. Met de helpdesk van Yamaha kom ik ook niet verder....
Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
Anoniem: 1344050 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:56:
Hier ook problemen met Tidal op Yamaha MusicCast.
Afspelen van nummers via de eigen software of App van Tidal op de PC, telefoon en tablet gaat zonder problemen, maar als ik op Tidal inlog op een MusicCast device, dan stopt ieder nummer na zo’n 30 sec.
Dit geldt voor alle MusicCast apparaten.

Spotify werkt wel feilloos. Vanuit de software van Spotify zelf kan ik ook alle MusicCast devices selecteren. Iets wat bij Tidal ook niet werkt.

Ik heb draadloos geprobeerd en via vaste kabels, het maakt allemaal niet uit. Na 30 sec stopt het afspelen. Internetsnelheid is hier prima!

Helpdesk Tidal wijst naar Yamaha. Met de helpdesk van Yamaha kom ik ook niet verder....
Iemand nog een idee?
Sta je in de musiccast app ingelogd op Tidal met het juiste account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriblom
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-01-2021
Zijn jullie problemen al opgelost?
Ook ik krijg tidal niet met de wxa10 gekoppeld.

Kan het wel afspelen via musiccast app en dan tidal selecteren en zo afspelen.
Maar dat ziet er summier en mager uit.

De normale tidal app kan ik openen en dan muziek afspelen op telefoon. Maar de koppeling naar het yamaha kastje en versterker lukt niet via deze weg.

Ik zie alleen maar staan this divice als afspeel mogelijkheid.

Het kastje is nu gekoppeld via een lan kabel maar geeft geen verschil.

Graag hoor ik een oplossing of idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Jiriblom schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:22:

De normale tidal app kan ik openen en dan muziek afspelen op telefoon. Maar de koppeling naar het yamaha kastje en versterker lukt niet via deze weg.

Ik had het uiteindelijk opgelost, het bleek dat UPnP in de router uitgeschakeld stond (dat meen ik me tenminste te herinneren). Ondertussen ben ik verhuisd, waar ik andere routers heb gebruikt en nooit meer een probleem gehad! Dus controleer even of UPnP aanstaat in de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Jiriblom schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:22:

Nu ik er nog eens naar kijk zie ik wat je echt bedoelt, maar dat is (helaas) nog geen optie. De mobiele (of desktop) Tidal app kan niet 'praten' met MusicCast, je zult iets nodig hebben wat daarmee wel kan communiceren, zoals de MusicCast app zelf of een app als BubbleUPnP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriblom
Hallo,

Hoe bedoel je wat ik echt bedoel?

"UPnP in de router uitgeschakeld stond"
Kan dit niet bij het geval zijn?

Het is best vervelend dat het niet gewoon via de reguliere tidal app kan. Ik ben wel blij dat het werkt maar dan via de musiccast app maar dat werkt toch minder fijn.

Ik heb de free-spotify getest, hierop werkt het wel direct (wel eerst kastje aanzetten via musiccast app) en kan ik alles besturen via spotify app.

Hoe dan ook, dank voor je reactie.

Werk je zelf dan ook gewoon met de musiccast app? Wel vreemd dat yamaha dit nog niet heeft opgelost. Of ligt het probleem eerder bij tidal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Mijn eerste probleem was dat Tidal niet via de MusicCast werkte. De optie om via de Tidal app af te spelen ligt denk ik bij Tidal, Spotify ondersteunt dit meen ik wel via Spotify connect. Tidal is een paar maanden geleden begonnen met iets vergelijkbaars, waardoor via de app van Tidal nu is af te spelen via bijvoorbeeld Google cast apparaten (buiten de ChromeCast audio, die al ondersteund was). MusicCast is nog niet ondersteund helaas door Tidal, of dit gaat komen weet ik niet en ik durf ook niet te zeggen of dat aan Tidal of Yamaha ligt.

Dit betekent dus dat Tidal inderdaad via de MusicCast app zelf moet worden afgespeeld, of via bijvoorbeeld een UPnP server als BubbleUPnP, die ook Tidal ondersteunt. De Yamaha ondersteunt namelijk wel UPnP.

Mocht je met Apple werken, dan is AirPlay ook nog een optie. Dit kan ook eventueel op Android, maar daar moet je wel root toegang voor hebben meen ik en is niet zo vlekkeloos als op Apple apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriblom
Dank voor je reactie.

Dan zullen we het hiermee moeten doen, wel heb ik ook een iPad, hierop staat ook tidal. Even kijken. Of dit te combineren is.

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwefrank
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-02-2021
Beste ls
Ook bij mij nu probleem in de combi Tidal en Musicast Yamaha.
Als ik naar de app Musicast ga en Tidal selecteer , dan vraagt deze om inlog. Na ingevuld te hebben de melding dat ik ben ingelogd. Ga ik dan terug om Tidal te starten, dan wederom het inlog scherm.
Ik beluister via netwerkverbinding.
Via bluetooth kan ik Tidal wel afspelen.
Probleem doet zich voor sedert gisteren,. Daarvoor probleemloos via Musicast.
Iemand oplossing? Ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert1l
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09-2024
Hier nu ook inlogproblemen op Tidal via MusicCast. Valt op dat de app zelf is geüpdatet en in de What's new staat de inlog van Tidal vermeld. Blijkbaar werkt dit nog niet feilloos en ik wacht op een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwefrank
Gelukkig ben ik niet de enige dus ...zelfde probleem.
In de app staat bij 'log' ; diagnostiek. Betekent dit dat Tidal bezig is om dat te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Bij mij is het inderdaad ook. Nou gebruik ik zelf BubbleUPnP om Tidal af te spelen via mijn MusicCastsysteem, omdat ik dat prettiger (vlotter) vind werken. Daar geen problemen.

• Bert1l
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09-2024
Vandaag update van de Android app ontvangen. Inloggen werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwefrank
Ook bij mij nu opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas9850
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-04-2021
ik stream via de yamaha WXC-50 naar een paar actieve monitors. Wat ik ook probeer, als ik Tidal stream via de MusicCast app zie ik hoogstens 44,1 kHz AAC of FLAC verschijnen. Ook wanneer ik songs stream met de 'master'-aanduiding. Via Qobuz kan ik op dezelfde manier probleemloos wél de 'hi-res' nummers afspelen (FLAC 192 of 96 kHz). Bij Tidal kan ik vanaf mijn (i)phnone de zogenaamde 'Masters' afspelen via Airplay maar voor zover ik weet zet Airplay deze gewoon om naar 44,1/16 bit. Ja toch he? Dus zal de Tidal weggaan en schakel ik beter over naar Qobuz...
Pagina: 1