Mijn vraag
Ik heb al een aantal jaar deze pc draaien:
MSI Z170A Krait Gaming mobo
Intel I5 6600k proc
16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 geheugen (2x 8GB)
EVGA GeForce GTX1070
Kingston 240 GB SSD en nog 3 andere HDD's
600 Watt Recom Voeding
Sinds 2 dagen wilt hij niet meer booten. Als ik op de powerknop druk gebeurd er helemaal niks.
Er is geen hardware vervangen of iets dergelijks. De PC is zelfs niet meer van zijn plaats geweest sinds een jaar of 2.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de schakelaar met bijbehorende kabel doorgemeten en deze werkt prima.
Ik heb de voeding eens doorgelust (groene en zware kabel doorverbonden) en dan boot de pc als normaal dus het ligt niet aan de voeding.
Ik heb alle niet cruciale hardware uitgetrokken/verwijderd maar dit helpt niet (GPU, SSD en HDD's, ODD)
Ik heb de bios proberen te resetten met de reset jumper (JBAT1), geen succes.
Ik heb de bios batterij 15 min lang uit het systeem gehaald, geen resultaat.
Ik heb de geheugenrepen 1 voor 1 getest en zie geen veranderingen.
Ik heb ook bank 1 en 2 in gebruik genomen ipv de in het boekje vermelde bank 2 en 4 (gelezen op MSI forum) maar ook dit boekt gen resultaat.
Nu heb ik gezien dat als ik de powerknop een aantal sec vast blijf houden dat er onder op het mobo de bios led een code geeft. Hij knippert 10x snel en dan 3 a 4x langzaam (dit varieert om een of andere reden).
Nu kan ik nergens een tabel vinden van de betekenis van deze led error codes.
Hebben jullie enig idee wat er nu ineens aan de hand kan zijn?
Ik heb al een aantal jaar deze pc draaien:
MSI Z170A Krait Gaming mobo
Intel I5 6600k proc
16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 geheugen (2x 8GB)
EVGA GeForce GTX1070
Kingston 240 GB SSD en nog 3 andere HDD's
600 Watt Recom Voeding
Sinds 2 dagen wilt hij niet meer booten. Als ik op de powerknop druk gebeurd er helemaal niks.
Er is geen hardware vervangen of iets dergelijks. De PC is zelfs niet meer van zijn plaats geweest sinds een jaar of 2.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de schakelaar met bijbehorende kabel doorgemeten en deze werkt prima.
Ik heb de voeding eens doorgelust (groene en zware kabel doorverbonden) en dan boot de pc als normaal dus het ligt niet aan de voeding.
Ik heb alle niet cruciale hardware uitgetrokken/verwijderd maar dit helpt niet (GPU, SSD en HDD's, ODD)
Ik heb de bios proberen te resetten met de reset jumper (JBAT1), geen succes.
Ik heb de bios batterij 15 min lang uit het systeem gehaald, geen resultaat.
Ik heb de geheugenrepen 1 voor 1 getest en zie geen veranderingen.
Ik heb ook bank 1 en 2 in gebruik genomen ipv de in het boekje vermelde bank 2 en 4 (gelezen op MSI forum) maar ook dit boekt gen resultaat.
Nu heb ik gezien dat als ik de powerknop een aantal sec vast blijf houden dat er onder op het mobo de bios led een code geeft. Hij knippert 10x snel en dan 3 a 4x langzaam (dit varieert om een of andere reden).
Nu kan ik nergens een tabel vinden van de betekenis van deze led error codes.
Hebben jullie enig idee wat er nu ineens aan de hand kan zijn?
[Voor 0% gewijzigd door Sjonny75 op 15-11-2018 20:27. Reden: meer spes]