Monitor op Stand-by of Uit

Pagina: 1
Acties:

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 16:03
Misschien is het ee domme vraag, maar ik ben sinds een paar dagen overgestapt van een 14" dell naar een 17" Iiyama A705MT.

Als ik de PC uitzet gaat de monitor op een soort van stand-by.
Kan ik hem hierin laten staan, of kan ik hem het beste uitzetten?

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Ik zet hem altijd uit, bespaart een beetje stroom, lampje is uit en ik heb het idee dat de monitor langer meegaat als je hem uitzet. Maar dat kan ook wel psychisch zijn.

Systeemspecs
PV Installatie

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Mijn monitor gebruikt maximaal 150W bij normaal gebruik, en in de standby mode is dat nog altijd 10W! Da's dus best veel, en ik vind het onzin om dat ding dan aan te laten staan. Een knoppie ff indrukken kost weinig moeite :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

psies, als ik weg ga, altijd de monitor uit. op standby word ie wamer als dat ie uit staat [goh] en het bespaart stroom enzo, das weer beter voor het milieu. dus als het even kan, monitor kompleet uit.

• sverzijl
  • Laatst online: 21:58
M'n al oude IIyama 21" gebruikt in standby mode tussen 4 en 5 W (gemeten met een simpele kWh meter. Ik mag aannemen dat jou 17" in dezelfde orde van grootte consumeert.
Op jaarbasis kost dit zo'n F8,50. Niet echt om wakker van te liggen dus :)

• Smirnoff
8,50 ;) dat zijn de bedragen :)
Naja het gaat mij eigenlijk erom of hij niet warm blijft.....en wel afkoelt.

Verwijderd

Maar heeft standby zetten ook invloed op de levensduur van een monitor? Is het niet gewoon beter om hem helemaal uit te zetten?

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 12:32 schreef sverzijl het volgende:
M'n al oude IIyama 21" gebruikt in standby mode tussen 4 en 5 W (gemeten met een simpele kWh meter. Ik mag aannemen dat jou 17" in dezelfde orde van grootte consumeert.
Op jaarbasis kost dit zo'n F8,50. Niet echt om wakker van te liggen dus :)
Beetje veel geheugen :? :D 1152mb

• Smirnoff
Als dat ding van mij uit stand-by komt dan staat het beeld altijd iets naar boven.
Kan dat? althans hij is een stukje naar boven verschoven.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
zal denk ik niet van je levensduur afgaan, maar uitzetten is altijd verstandiger,

<<off topic>>
ik zelf heb er nooit last van heb hier 3 pc's 24uur per dag draaien..en gooi ze ook nooit in stand-by van windows.. <<0ff topic>>

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Actually, als een monitor aanspringt uit zijn standby/sleep stand, krijgt de beeldbuis en electronica minder op zn flikker dan als je de aan/uit knop gebruikt. Het is dan ook voor de levensduur beter om em in standby mode te laten staan.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Op zaterdag 21 juli 2001 23:20 schreef afterburn het volgende:
Actually, als een monitor aanspringt uit zijn standby/sleep stand, krijgt de beeldbuis en electronica minder op zn flikker dan als je de aan/uit knop gebruikt. Het is dan ook voor de levensduur beter om em in standby mode te laten staan.
Dat dacht ik ook. Ik zet ze dus nooit uit. Maar ik kan het mis hebben. Probleem is wel dat als ik beiden een keer uitzet (weekje van huis of zo) ik me bij het aanzetten weer de pleuris schrik van het kabaal: BOING!!!

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik zal m'n monitor een tijdje niet meer uit zetten, maar hem op standby te laten gaan. Eens kijken hoe dat bevalt (niet dat het zo'n grote stap in m'n leven is maar toch *D ).

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
gewoon uit. KLeine moeite veel plezier oid. :)

Verwijderd

Uitzetten. Scheelt stroom. En hij knalt weer vrolijk als je 'm aanzet :)

Verwijderd

Idd toch maar uit gezet want er bleef op standbyt iets (heel zachtjes) zoemen. Ik ben niet zo'n liefhebber van achtergrond geluid als ik probeer te slapen.

• Smirnoff
Idd hij knalt lekker als je hem aanzet ;)
Pagina: 1