Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Na 2 weken nog geen geld terug van een geannuleerde order

Pagina: 1
Acties:

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:15
Goedemiddag allemaal!

Op 30 oktober heb ik een bestelling geplaatst van een smartphone die toentertijd nog niet leverbaar was (pre-order). Geld overgemaakt en ik kreeg netjes een bericht dat het besteld was. Ook op de site van bedrijf x stond er dat het besteld was (account op de website). Nu heb ik op de dag van release mijn order geannuleerd omdat hij bij hun nog steeds niet leverbaar was. Hier ook netjes een bevestiging gekregen. Eind goed al goed.

Op de site van bedrijf x staat dat het geld binnen 3 tot 5 dagen wordt teruggestort. Helaas zijn we nu al bijna twee weken verder. Meerdere keren gechat met een medewerker, maar ze kunnen mijn bestelling niet eens vinden. Hierna heb ik per mail een bewijs van mijn afschrift opgestuurd. Dit zou dan worden doorgestuurd naar de financiële afdeling en ik zou binnen 2 dagen antwoord krijgen.

Nu zijn we drie dagen verder en heb ik nog geen mail/geld mogen ontvangen :(.

Nu gaat het niet om een bedrag van een paar tientjes, maar om 999 euro.

Wat kan ik nu doen? Simpelweg wachten?

Bedrijfsnaam heb ik aangepast naar "x".

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
is dit een bekende winkelketen ? @harveydwijs2 niet dat het een wazige webshop is ??

[Voor 48% gewijzigd door Farabi op 15-11-2018 16:36]

• harveydwijs2
Hamazaki schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:35:
is dit een bekende winkelketen ? @harveydwijs2 niet dat het een wazige webshop is ??
Het betreft èèn van de grootste webshop.

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Klinkt als een standaard officieel in gebreken stellen. Daarna dagvaarden. Daarna voor de rechter later slepen.
(Uiteraard is dit HEEL global). En zal ik vast her en der wat stappen overslaan.

Als je rechtsbijstand verzekering hebt kan je die aanspreken.

En "netjes" via social media om opheldering vragen wil ook regelmatig helpen.

[Voor 13% gewijzigd door loki504 op 15-11-2018 16:39]

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
harveydwijs2 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:38:
[...]

Het betreft èèn van de grootste webshop.
dan komt het wel goed, kan weleens ietjes langer duren. heb ik ook een keer gehad bij een grote webshop. geen reden tot paniek, ze hebben de afschrift. zal wel goed komen.

[Voor 13% gewijzigd door Farabi op 15-11-2018 16:43]

• harveydwijs2
Hamazaki schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:42:
[...]

dan komt het wel goed, kan weleens ietjes langer duren. heb ik ook een keer gehad bij een grote webshop. geen reden tot paniek, ze hebben de afschrift. zal wel goed komen.
Toch wel vervelend.. voor mij is het een aanrdig bedrag die ik nu twee weken (of langer) moet missen omdat hun niet iets op orde hebben :(

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Ik zou ook de webshop netjes officieel in gebreke stellen, ik verwacht dat het even een beetje rommelig gaat en de druk er op houden gepast is. Als dat je nu al iets te ver gaat, kan je ze ook best nog eens bellen, en dan nog een weekje wachten om alsnog de officiële weg te bewandelen.

• energydrank
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20-03 09:19

energydrank

Sorry, Niet thuis!

mag ik vragen waarom je het winkel X noemt en niet gewoon bij de normale naam? ik denk dat er meer tweakers kunnen helpen als we ook weten om welke winkel het gaat d.m.v. ervaring met Winkel x enzo.

verder zou ik zoals al eerder is genoemd bellen, dit heeft meestal toch wel een groter effect (indien mogelijk natuurlijk).

Oh en de bekende "anders laat ik een slechte review achter op trustpilot/facebook!" werkt meestal ook nog wel :+

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:35
loki504 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:38:
Klinkt als een standaard officieel in gebreken stellen. Daarna dagvaarden. Daarna voor de rechter later slepen.
(Uiteraard is dit HEEL global). En zal ik vast her en der wat stappen overslaan.

Als je rechtsbijstand verzekering hebt kan je die aanspreken.

En "netjes" via social media om opheldering vragen wil ook regelmatig helpen.
Waarom niet eerst even bellen? Kan TS ook meteen vragen waarom ze zich niet hebben gehouden aan de afspraak om op datum x te antwoorden!

Verdere stappen kan altijd nog, misschien gaat het hier gewoon om een misverstsnd.

Als blijkt dat ze willens en wetens dat geld achter houden, dan kan TS altijd nog stappen ondernemen.

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12-06 14:14
harveydwijs2 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:31:
Meerdere keren gechat met een medewerker
Ondanks dat het in je verhaal klinkt dat hun chatfunctie redelijk goed werkt en er zaken (zoals afschrift) opgepakt worden kan het de moeite wel eens lonen om ze ook eens op te bellen. Als je er dan niet samen uit komt kan je in ieder geval zeer dringend duidelijk maken dat je je geld uiterlijk binnen 5 werkdagen op je rekening verwacht. Deze deadline kan je dan natuurlijk ook nog met een mail, refererend naar je telefoongesprek met mederwerker X, nog even bevestigen.

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11-06 14:38
"Dagvaarden, voor de rechter slepen"... kalm aan zou ik zeggen. Dat doe je echt pas in het uiterste geval.

Iedere dag op een vriendelijke manier contact opnemen, maar wel duidelijk zijn... stel ze een ultimatum waarin je een bepaalde datum stelt waarna jij je gedwongen voelt vervolg stappen te nemen. Probeer dit ook zoveel mogelijk via mail e.d. te doen en vraag om bevestigingen, telefoongesprekken worden niet altijd even goed geregistreerd.

Melden via social media wil ook wel eens magische resultaten opleveren... dan wordt het nog wel eens gelezen door mensen op andere plekken die er invloed op uit kunnen oefenen die niet perse in het normale proces zitten.

Overigens is tot 4 weken wachten niet abnormaal lang... ondanks wat men belooft. Het is niet netjes dat ze de 'beloofde' 3 tot 5 werkdagen niet naleven. Wettelijk gezien moet het binnen 14 dagen gebeuren na de verklaring van ontbinding... is dat al twee weken geleden? Je geeft nl. aan het op 30 oktober in pre-order te hebben besteld, wanneer heb je geannuleerd? Vandaag is 15 november... dat zou dan binnen 3 dagen gebeurd zijn?

• loki504
  • Nu online
MicGlou schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:10:
"Dagvaarden, voor de rechter slepen"... kalm aan zou ik zeggen. Dat doe je echt pas in het uiterste geval.

Iedere dag op een vriendelijke manier contact opnemen, maar wel duidelijk zijn... stel ze een ultimatum waarin je een bepaalde datum stelt waarna jij je gedwongen voelt vervolg stappen te nemen. Probeer dit ook zoveel mogelijk via mail e.d. te doen en vraag om bevestigingen, telefoongesprekken worden niet altijd even goed geregistreerd.

Melden via social media wil ook wel eens magische resultaten opleveren... dan wordt het nog wel eens gelezen door mensen op andere plekken die er invloed op uit kunnen oefenen die niet perse in het normale proces zitten.

Overigens is tot 4 weken wachten niet abnormaal lang... ondanks wat men belooft. Het is niet netjes dat ze de 'beloofde' 3 tot 5 werkdagen niet naleven. Wettelijk gezien moet het binnen 14 dagen gebeuren na de verklaring van ontbinding... is dat al twee weken geleden? Je geeft nl. aan het op 30 oktober in pre-order te hebben besteld, wanneer heb je geannuleerd? Vandaag is 15 november... dat zou dan binnen 3 dagen gebeurd zijn?
@Medione1210
Ik gaf alleen een stappenplan. En na die ultimatium die jij geeft zal dagvaarding volgen.
En het ligt aan het bedrijf tot herver TS moet gaan. Als het om een misverstand gaat kunnen ze dat recht zetten.

Een bedrijf heeft daar ook hun procudures voor. Net zoals de Consument. Het is niet alsof je ineens extra euros wil zien.

[Voor 5% gewijzigd door loki504 op 15-11-2018 17:47]

• harveydwijs2
MicGlou schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:10:

30 oktober een pre order geplaatst en 2 november mijn bestelling geannuleerd.

• loki504
  • Nu online
harveydwijs2 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:33:
[...]

30 oktober een pre order geplaatst en 2 november mijn bestelling geannuleerd.
Dan hebben ze zoiezo morgen nog

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09:16
loki504 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:46:
[...]

Dan hebben ze zoiezo morgen nog
Dit inderdaad. Als je het aanstaande maandag nog niet op je rekening hebt staan, bel ze dan even op.

• xinix03
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 08:02
Mint schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:52:
[...]

Dit inderdaad. Als je het aanstaande maandag nog niet op je rekening hebt staan, bel ze dan even op.
Dit dus + Daarna als het geld er dan nog niet is na die dag, gewoon even hier de naam van de webshop vermelden, behalve dat je daar veel mede Tweakers mee helpt, kan je dan ook het bedrijf even taggen via hun social's naar dit topic. Dat doet vaak wonderen!

• harveydwijs2
Bedankt voor al jullie berichten! Ik ga straks even bellen en opnieuw een mail sturen :)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Indien je nog geen info hebt, Stel een ultimatum. wees wel bewust dat je alles duidelijk op een rij hebt.
( het is net 2 weken na je org. order) De verkoper moet binnen 14 dagen na ontvangst van het herroepingsformulier, of schriftelijke verklaring(melding en bevestiging van annuleren), het geld teruggeven. dit geschied op dezelfde betaalwijze als u heeft gebruikt. dus geen tegoedbon etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Starke
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08-06 21:38
xinix03 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:59:
[...]

Dit dus + Daarna als het geld er dan nog niet is na die dag, gewoon even hier de naam van de webshop vermelden, behalve dat je daar veel mede Tweakers mee helpt, kan je dan ook het bedrijf even taggen via hun social's naar dit topic. Dat doet vaak wonderen!
Helaas kan ik de FAQ waarin dit voorheen stond niet meer terugvinden maar hierin stond (iets in de richting) van het volgende:
"In berichten op het Shopping forum blijven de betreffende winkels anoniem zodat het topic/bericht niet als pressiemiddel voor de winkel gebruikt wordt"

Uit nog een DM van Orion84 met een vraag of de shop genoemd kan worden na afhandeling van het traject (juli 2017)
Dat lijkt me niet zo'n probleem, voornaamste reden waarom we aansturen op het 'anoniem' aankaarten van problemen is dat daarmee voorkomen wordt dat het forum als drukmiddel wordt gebruikt en tevens dat het voorkomt dat topics uitdraaien op moddergooien richting een shop.
Dus eventueel kan de shop genoemd worden maar pas na afhandeling van het traject wat me redelijk lijkt. Het lijkt tegenwoordig wel een gewoon om [shop bij naam] doet dit niet, wat kan ik doen? Waarna het moddergooien richting shop en gebruiken als drukmiddel begint.

@harveydwijs2 Ik hoop dat je er uit komt met de shop en zie graag een afloop van deze kwestie. Gezien het (naar zeggen) een grote shop (of keten) betreft neem ik aan dat het wel goed komt.

• harveydwijs2
Denk dat het niet veel uitmaakt om het nu te zeggen of pas over 3 dagen :).

Keten betreft Bol.com

Heb gisteren een mail gestuurd dat ik woensdag het geld op mijn rekening wil zien. Mocht dit niet gebeurd zijn ga ik verdere stappen ondernemen. Misschien erg kort door de bocht en is woensdag wel erg snel, maar ze hebben al het bewijs van mij gekregen. Ook via mijn account op Bol.com kan je zien dat het betaald is.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

harveydwijs2 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:26:
Denk dat het niet veel uitmaakt om het nu te zeggen of pas over 3 dagen :).

Keten betreft Bol.com

Heb gisteren een mail gestuurd dat ik woensdag het geld op mijn rekening wil zien. Mocht dit niet gebeurd zijn ga ik verdere stappen ondernemen. Misschien erg kort door de bocht en is woensdag wel erg snel, maar ze hebben al het bewijs van mij gekregen. Ook via mijn account op Bol.com kan je zien dat het betaald is.
Het artikel direct bij Bol gekocht of via 3e verkoper ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• harveydwijs2
Hackus schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:28:
[...]

Het artikel direct bij Bol gekocht of via 3e verkoper ?
Direct van Bol.com

• harveydwijs2
Update:

Zojuist een chat gestart met een Bol.com medewerker en ze zijn er druk mee bezig. Helaas kunnen ze mij geen datum aangeven wanneer het opgelost kon zijn.

Wel kreeg ik een cadeaubon t.w.v. 15 euro voor het ongemak :)

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 12-06 18:11

LankHoar

Professionele amateur

harveydwijs2 schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:11:
Update:

Zojuist een chat gestart met een Bol.com medewerker en ze zijn er druk mee bezig. Helaas kunnen ze mij geen datum aangeven wanneer het opgelost kon zijn.
Snap niet wat er zo moelijk aan is en waarom ze geen datum kunnen geven. Het is allang duidelijk dat je recht op dat geld, en overmaken is zo gepiept. Zou morgen op je rekening moeten kunnen staan.
Wel kreeg ik een cadeaubon t.w.v. 15 euro voor het ongemak :)
Over een paar maanden pas zeker :+

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• harveydwijs2
LankHoar schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:58:
[...]

Snap niet wat er zo moelijk aan is en waarom ze geen datum kunnen geven. Het is allang duidelijk dat je recht op dat geld, en overmaken is zo gepiept. Zou morgen op je rekening moeten kunnen staan.

[...]

Over een paar maanden pas zeker :+
Tja dat dact ik ook... Maar blijkbaar willen ze alles dubbel controleren :+

• harveydwijs2
Update:

Zojuist weer aan de chat gehangen (bellen op werk gaat lastig) en ik krijg weer als antwoord: "we hebben op het moment hier geen antwoord op. Zodra we meer weten wordt u op de hoogte gebracht". Heel vervelend dit :(

Kan ik nog iets anders doen?

• Dutchy007
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12-06 19:51
@harveydwijs2

Hoe heb je betaald? Ik had namelijk hetzelfde met Bol.com een tijdje terug. Dit was wel via een 3rde verkoper echter. Bol.com is hierin wel de partij die het geld vasthoud.
Na de annulering gaf Bol aan dat het geld teruggestort was (op mijn creditcard). Na twee weken stond er echter nog niets op. Bij navraag Bol gaven deze toch echt aan dat het teruggestort was.
Blijkbaar niet dus...

Uiteindelijk heeft het 6 weken geduurd voordat ik mijn geld terug had. En dit was ook na interventie van een kennis van mij die bij Bol.com werkt.

Ik heb er wel een cadeaukaart voor gekregen, maar het blijft ellende...

Suc6!

• harveydwijs2
Dutchy007 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:53:
@harveydwijs2

Hoe heb je betaald? Ik had namelijk hetzelfde met Bol.com een tijdje terug. Dit was wel via een 3rde verkoper echter. Bol.com is hierin wel de partij die het geld vasthoud.
Na de annulering gaf Bol aan dat het geld teruggestort was (op mijn creditcard). Na twee weken stond er echter nog niets op. Bij navraag Bol gaven deze toch echt aan dat het teruggestort was.
Blijkbaar niet dus...

Uiteindelijk heeft het 6 weken geduurd voordat ik mijn geld terug had. En dit was ook na interventie van een kennis van mij die bij Bol.com werkt.

Ik heb er wel een cadeaukaart voor gekregen, maar het blijft ellende...

Suc6!
Durf ik niet te zeggen. Heb het via iDeal betaalt in ieder geval, maar het was een pre-order (verkoper was Bol.com.

Het is erg vervelend aangezien het 1/3 van mijn maandloon is :( |:(

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 08:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

harveydwijs2 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:55:
[...]

Het is erg vervelend aangezien het 1/3 van mijn maandloon is :( |:(
Tja, als je dat geld niet kan missen, volgende keer goedkopere spullen aanschaffen? Of minder uitgeven elke maand want 3K netto kan je best plezierig van leven. Aangezien het een pre-order was van 3 weken geleden, dan krijg je toch de komende dagen je loon ook weer?

Want als de smartphone wel geleverd zou zijn en door een foutje van jou gaat de smartphone een dag later kapot en valt buiten de verzekering, wie moet dan die 999 Euro ophoesten?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 12-06 18:11

LankHoar

Professionele amateur

Stuur een aangetekende brief waarin je duidelijk stelt dat de aankoop reeds is geannuleerd en je na meermalen aandringen nog geen geld hebt ontvangen. Graag zie je het geld tegemoet op je rekening binnen X (5? dat hielden ze zelf eerder ook als maximale termijn aan) dagen en zo niet dat dan dagvaarding volgt (klopt dit wel in deze context?).

IANAL, echter lijkt het me duidelijk dat ze geen enkel recht hebben om het geld nog langer vast te houden, en meerdere normale pogingen van jou om het geld terug te krijgen nergens tot geleden heeft. Ook is duidelijk dat ze weinig met je voor hebben, want die scratched grammophone zin "We kunnen nu niet antwoorden en doen dat zodra we dat wel kunnen" geeft jou ook 0,0 vertrouwen op een spoedige afloop.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• harveydwijs2
MAX3400 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:04:
[...]

Tja, als je dat geld niet kan missen, volgende keer goedkopere spullen aanschaffen? Of minder uitgeven elke maand want 3K netto kan je best plezierig van leven. Aangezien het een pre-order was van 3 weken geleden, dan krijg je toch de komende dagen je loon ook weer?

Want als de smartphone wel geleverd zou zijn en door een foutje van jou gaat de smartphone een dag later kapot en valt buiten de verzekering, wie moet dan die 999 Euro ophoesten?
Had het verkeerd geformuleerd. Betreft 2/3 van mijn loon. Het geld kan ik missen, maar het is een fors bedrag dat van mij is die Bol.com niet terugstort omdat ze alles willen nagaan.

• Znorkus
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12-06 02:00
Je gaat het terugkrijgen, dat is wel zeker, want Bol.com kan zich dit niet op deze manier permitteren. Het is een uitzonderlijke situatie en er is duidelijk iets misgegaan dat vrijwel nooit misgaat, anders was het al lang opgelost. Ik vind de geste van een kadobon al een goed gebaar. Ik begrijp dat degene die je te woord staat je niets kan zeggen over de uitbetaling. Dat is dan weer een andere afdeling - het zijn te veel schakeltjes. Je hebt even pech, maar het zit bij ze in de pipeline en ze moeten er wat mee. Als nou over twee weken nog steeds niks gebeurd is - dan zou ik inderdaad een formele ingebrekestelling naar ze opsturen en het daarin heeeeel kort houden ] product besteld ] op dd/dd/dd geannuleerd zie bijgehechte annuleringsbevestiging ] ipv 3 a 5 werkdagen wacht ik nu een maand ] ik sommeer jullie het bedrag binnen zes weken over te maken zo niet neem ik juridische stappen.

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12-06 17:58

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zover mij bekend heeft Bol.com wettelijk gezien 14 dagen de tijd het bedrag terug te storten, dat zij in eerste instantie aangeven dit binnen 5 dagen te doen is een service van hun kant. Je bent nu twee weken verder en kunt nu ook Bol.com aan de 'jas' trekken. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• VapingQueen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

harveydwijs2 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:32:
[...]

Had het verkeerd geformuleerd. Betreft 2/3 van mijn loon. Het geld kan ik missen, maar het is een fors bedrag dat van mij is die Bol.com niet terugstort omdat ze alles willen nagaan.
Voorbeeldbrief van Consuwijzer, in deze tekst zal je wat aanpassingen moeten maken om het op jouw situatie van toepassing te laten zijn, maar de wettelijke regels die er in vermeld staan, gelden desalniettemin.

https://www.consuwijzer.n...r-betaalt-geld-niet-terug

Succes!

Als je hulp nodig hebt met het aanpassen van de tekst, wil ik je daarbij graag helpen.

[Voor 6% gewijzigd door VapingQueen op 21-11-2018 16:41]

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• VapingQueen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

@harveydwijs2

Zijn er nog ontwikkelingen tot op heden?

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 12-06 19:19
je had ze allang in gebreken kunnen stellen. WKOA hanteert 14 dagen daarna zijn ze in gebreken en zijn ze ook wettelijke rente verschuldigd.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mrveenie schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:05:
je had ze allang in gebreken kunnen stellen. WKOA hanteert 14 dagen daarna zijn ze in gebreken en zijn ze ook wettelijke rente verschuldigd.
Alleen zit je nu nog op 13 dagen... ;) Dus nee, in gebreke stellen kan nog niet. Dat Bol.com aangeeft (normaliter) met 5 dagen terug te storten zegt natuurlijk niets over de wettelijke termijn. Daarnaast is direct in gebreke stellen natuurlijk ook niet the way to go, zoals @harveydwijs2 netjes gedaan heeft door het eerst Bol.com zelf op te laten lossen.

EDIT:
Laat maar, ik zie nu pas dat Harvey het topic gestart was nadat hij al twee weken heeft gewacht. Mea culpa.

[Voor 114% gewijzigd door CH4OS op 28-11-2018 16:35]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• harveydwijs2
Excuses! Ben op het moment op werk (drukte). Afgelopen vrijdag heeft bol.com een mail gestuurd om hun excuses aan te bieden. Volgens hun ging er iets verkeerd in hun systeem waardoor het crediteren niet werkte :/.

Eind goed al goed want vandaag om 13:00 was het bedrag teruggestort.

Wil iedereen bedanken voor het helpen en meedenken! Topic kan gesloten worden.

Zal nu 2x nadenken voordat ik bij Bol.com ga bestellen :p
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True